Skip to main content

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn 4g stopt zodra ik ga bellen. Dit is erg vervelend en hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik kan doen om dit op te lossen

Hallo @Secret_Apache 

 

Dan moet je (afhankelijk van hoe het in jouw toestel genoemd wordt) Bellen via 4G, VoLTE of HD Calling aanzetten op jouw toestel, dat zou je moeten kunnen vinden onder de mobiele netwerk instellingen.


En euh wat nou als ik al die benamingen niet kan vinden op mijn telefoon. Ik heb een xiaomi redmi☺️


Volgens een bericht op het Xiaomi forum zou je VoLTE als volgt kunnen activeren op sommige toestellen, hopelijk werkt dat ook op die van jou, daarna zou je die instelling wel moeten hebben:

How to enable?:
  Run the below code on your phone dialer manually:
*#*#86583#*#*

 

After that, the message VoLTE Carrier check was disabled will appear, activating VoLTE.

Next go to Settings / SIM cards and mobile networks / Use VoLTE
If the device is a Dual SIM the VoLTE option will be found in Settings SIM cards and mobile networks SIM1


Volgens een bericht op het Xiaomi forum zou je VoLTE als volgt kunnen activeren op sommige toestellen, hopelijk werkt dat ook op die van jou, daarna zou je die instelling wel moeten hebben:

How to enable?:
  Run the below code on your phone dialer manually:
*#*#86583#*#*

 

After that, the message VoLTE Carrier check was disabled will appear, activating VoLTE.

Next go to Settings / SIM cards and mobile networks / Use VoLTE
If the device is a Dual SIM the VoLTE option will be found in Settings SIM cards and mobile networks SIM1

En toen stond het er ineens tussen. Nu zo even testen tijdens het bellen. En dan heb je een heel blij mens van mij gemaakt😄


Hoi @Secret_Apache 

 

Is het nog gelukt met testen, houd je nu wel 4G verbinding tijdens het bellen?


Hoi @Secret_Apache 

 

Is het nog gelukt met testen, houd je nu wel 4G verbinding tijdens het bellen?

Yes helemaal gelukt. Bedankt


Volgens een bericht op het Xiaomi forum zou je VoLTE als volgt kunnen activeren op sommige toestellen, hopelijk werkt dat ook op die van jou, daarna zou je die instelling wel moeten hebben:

How to enable?:
  Run the below code on your phone dialer manually:
*#*#86583#*#*

 

After that, the message VoLTE Carrier check was disabled will appear, activating VoLTE.

Next go to Settings / SIM cards and mobile networks / Use VoLTE
If the device is a Dual SIM the VoLTE option will be found in Settings SIM cards and mobile networks SIM1

Hoi @Secret_Apache 

 

Is het nog gelukt met testen, houd je nu wel 4G verbinding tijdens het bellen?

Yes helemaal gelukt. Bedankt


Bedankt voor het terugmelden, dan weten we nu dat die code zowel op een Xiaomi Redmi en een Xiaomi Poco X3 Pro werkt.


Het werkt ook op de Xiaomi poco F3, weet ik uit eigen ervaring; heel erg bedankt voor de tip!