Skip to main content
Mijn vrouw en ik hebben allebei een KPN abonnement. Onlangs waren we in Estland, Letland en Litouwen en daar bleek mijn vrouw geen 4G internet te kunnen krijgen en ik wel.

Bij beide toestellen hebben we de instellingen gecontroleerd en die zijn identiek.

Echter Ik heb een bepaalde provider in het buitenland en mijn vrouw een andere provider. Maar als ik bij mijn vrouw voor een andere provider wilde kiezen bleek dat mijn provider niet in het lijstjes stond. Het proberen van een andere provider leverde ook bij de verbinding een R op en dus geen internet.

Ik heb geen idee waar dit verschil vandaan komt.

Wij hebben beide een One plus toestel.
Hallo @vosje50 Dat is inderdaad wat apart en ik durf ook niet direct te zeggen waar het kan gelegen kan hebben. Bij welke provider was jij ingeroamed? Jullie zijn inmiddels niet meer op locatie, maar weer terug in Nederland?
In Estland was mijn vrouw ingeroamed bij tele2-ee. Ik weet niet meer bij welke provider ik ingeroamed was. Het begon ook wel met te.

Ondertussen zijn we weer terug.

Omdat we eerdaags naar Frankrijk gaan wil ik liever niet meer tegen dit probleem aanlopen.
Nee, dat snap ik en dat hoeft ook zeker niet. Dat je in het ene land moeite met bereik hebt gehad houdt niet in dat je het ook in een ander land zult krijgen. In Frankrijk is het bereik in principe heel goed, uiteraard vooral in de grote steden. Als je -bij wijze van spreke- ver weg en hoog in de Alpen zit kan ik me voorstellen dat het minder zal zijn. Het één en ander hangt simpelweg van de nabijheid van zendmasten en die vindt je nu eenmaal het meest in urbane omgevingen. Mocht je met de ene provider nu slecht bereik ervaren, probeer dan te wisselen naar een andere.
Als het een volgende keer weer gebeurt, is het te overwegen om de simkaarten om te wisselen.

Dan wordt misschien duidelijk of het aan de simkaart ligt of (toch) het toestel en/of de instellingen.
Met dank voor de reacties.

Reageer