Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem (sinds kort). Als ik de grens over rijd valt na een tijdje de KPN-4G uit maar gaat hij niet automatisch over op een Belgisch netwerkt. De telefoon herstarten en dan verbindt hij wel. Dit is overigens ook zo als ik van België naar Nederland rijdt.

 

Het gekke is dat dit pas sinds kort zo is en ik geen idee heb waar het door kan komen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Hugo112233 en welkom op ons forum!

Ik kan mij voorstellen dat dat niet handig is inderdaad! Heb je de tips nog geprobeerd uit dit topic? Graag verneem ik je bevindingen!


Dag Nico,

Dank voor je bericht. Ik heb het gezien maar helaas heb ik geen extra telefoon die ik even een paar dagen mee kan nemen.

Het is toch raar dat dit sinds kort ineens heb? Geen nieuwe telefoon, geen nieuw abonnement en geen nieuwe simkaarten ik reis wekelijks.


Ben ik met je eens dat het raar is, absoluut!
Heb je wellicht nog geprobeerd om je toestel op handmatig zoeken te zetten?


Nee, niet gedaan. Lijkt me ook niet dat hij dan wel automatisch verbindt. Warzou dat oplossen, vermoed je?


Je toestel zal dan niet automatisch verbinden, maar het wil wel eens voorkomen dat de automatische keuze niet altijd de beste keuze is. Het is altijd het proberen waard.
 


Thanks Nico. Maar dan is even opnieuw opstarten net zo makkelijk

 

Waardeer je input wel, hoor!!!


Enige andere optie die ik nog heb vanuit KPN zijnde, buiten het aanraden van het testen van een ander toestel, is het toesturen van een nieuwe simkaart. Het probleem kan maar in 2 dingen zitten, het toestel of de simkaart. Als je wil dat ik je een nieuwe simkaart toestuur laat het even weten (en vul dan gelijk jouw forumprofiel even in met de gegevens die ik nodig heb, bij persoonlijke opmerkingen mag je dan wel de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer invoeren)


Dag Nico,

 

Dat vind ik de moeite van het proberen waard. Ik heb het profiel aangevuld.


Dank!


Super dankje! Nieuwe simkaart is onderweg. Laat je nog wel jouw bevindingen weten? :grinning:


Zeker. Hopelijk snel maar net de komende week geen afspraken in België. Maar ik laat het zeker nog weten.

Dank.


Vanmorgen de grens overgereden en uiteraard viel de 4G even weg maar kwam redelijk vlot weer terug. Met de oude sim-kaart kwam het symbooltje van 4G ook niet terug.

 

Ofwel: een nieuwe simkaart lijkt de oplossing. Dank!!!


Zeker. Hopelijk snel maar net de komende week geen afspraken in België. Maar ik laat het zeker nog weten.

Dank.

Oh ja… dit is ook al achterhaald. :wink:


Vanmorgen de grens overgereden en uiteraard viel de 4G even weg maar kwam redelijk vlot weer terug. Met de oude sim-kaart kwam het symbooltje van 4G ook niet terug.

 

Ofwel: een nieuwe simkaart lijkt de oplossing. Dank!!!

Super om te lezen! Graag gedaan en mocht je meer vragen hebben nog dan weet je mij te vinden! (of 1 van mijn lieftallige collega's)