Skip to main content

In Groningen heb ik gewoon 5G op mijn iphone 14, dus dat werkt.

Nu lig ik in het AMC en krijg ik alleen 4G. Hoe zit dat?

Volgens de dekkings

kaart is er wel gewoon 5G.

Binnen een gebouw is de mobiele dekking niet altijd je van het, zeker niet in een ziekenhuis met veel wifi- en DECT-repeaters.

Als je in het ziekenhuis ligt kun je in de regel van de gratis wifi van het ziekenhuis beschikken en op je telefoon tevens Vowifi activeren voor en goede mobiele verbinding via wifi.

Beterschap toegewenst @SiR-ROUND 


Ok. Dan zal dat het zijn helaas.

 

Dank!!!


Graag gedaan en laat even weten of mijn advies geholpen heeft. @SiR-ROUND 

Bij ons ziekenhuis (Stichting Gelreziekenhuizen) werkt het op deze manier perfect.


Ik gebruik de telefoon als hotspot, omdat anders een spelletje op m'n iPad geen connectie ziet via de wifi.

Raar maar waar, iPhone op de wifi en als hotspot en dan doet de iPad het ook. 🤷‍♂️

Thx!


De Ipad zou je dus ook rechtstreeks op de wifi van het ziekenhuis aan kunnen sluiten, ndet als je Iphone, dan kost het je ook geen data.

De snelheid in ons ziekenhuis is gemiddeld 100Mbit/s, dus ruim voldoende voor alle toepassingen die je als patiënt en/of bezoeker wilt doen @SiR-ROUND 


Binnen een gebouw is de mobiele dekking niet altijd je van het, zeker niet in een ziekenhuis met veel wifi- en DECT-repeaters.

Als je in het ziekenhuis ligt kun je in de regel van de gratis wifi van het ziekenhuis beschikken en op je telefoon tevens Vowifi activeren voor en goede mobiele verbinding via wifi.

 

@SiR-ROUND  @Nomen Nominandum 

Het zou ook kunnen dat in het AMC gebouw kpn indoor dekking heeft en dat deze indoor antennes geen 5G ondersteunen. Waardoor je alleen 4G ontvang. Het hoeft dus niet een probleem te zijn met wifi of dect repeaters in het gebouw waardoor je geen 5G ontvang. Als ik naar het 4G signaal indicatie kijk (Volle bak) op de afbeelding, dan denk ik aan indoor antennes. 


Hier net zoiets :

 


De Ipad zou je dus ook rechtstreeks op de wifi van het ziekenhuis aan kunnen sluiten, ndet als je Iphone, dan kost het je ook geen data.

De snelheid in ons ziekenhuis is gemiddeld 100Mbit/s, dus ruim voldoende voor alle toepassingen die je als patiënt en/of bezoeker wilt doen @SiR-ROUND 

De iPad op wifi werkt wel, maar geeft geen connectie bij een bepaald spel. Vandaar de hotspot.


De Ipad zou je dus ook rechtstreeks op de wifi van het ziekenhuis aan kunnen sluiten, ndet als je Iphone, dan kost het je ook geen data.

De snelheid in ons ziekenhuis is gemiddeld 100Mbit/s, dus ruim voldoende voor alle toepassingen die je als patiënt en/of bezoeker wilt doen @SiR-ROUND 

De iPad op wifi werkt wel, maar geeft geen connectie bij een bepaald spel. Vandaar de hotspot.

Het zou kunnen dat systeembeheer van het ziekenhuis bepaalde beperkingen heeft ingesteld wat betreft internetgebruik om te voorkomen dat het systeem teveel belast wordt.

@SiR-ROUND 


Ja, zoiets zal het zijn.