Skip to main content

Hi,

 

Bij het verlengen van m’n abo naar Hussel (Unlimited), werd eigenlijk de indruk gewekt dat 5G er bij inbegrepen zou zijn. Nu zie ik dat nergens staan in het abo, maar vermeld de site dat huidige abonnementen het nu “gratis” krijgen en je anders €2,50 per maand moet betalen voor 5G.

Houdt dat in dat het nu dus *niet* inbegrepen gaat zijn bij Unlimited (tenzij je nu een nieuw abo afsluit) en we alsnog moeten bijbetalen voor 5G? Dat zou namelijk wel jammer zijn en niet helemaal in overeenstemming met wat eerder werd gesuggereerd. :( 

Bij "verlengen" sluit je ook gewoon een nieuw abonnement af dus ik neem aan dat die "actie" ook gewoon geldt.

Ik zou het ook vreemd vinden als KPN per maand €2,50 in rekening zou brengen voor een techniek die tot 2022 nauwelijks enige meerwaarde heeft immers tot een snelheidsverbetering zal 5G nog niet leiden zolang de hogere frequenties nog niet operationeel zijn. De veiling van die frequenties vindt pas in 2022 plaats dus tot die tijd is 5G meer een marketinginstrument dan een werkelijke dienst met meerwaarde.


Hoi @Liroy

Alle KPN (Hussel) abonnementen zijn 5G ready. Het maakt daarbij niet uit of het een nieuw aangevraagde aansluiting betreft of de aanvraag van een contractverlenging. :slight_smile: Daarnaast heb je nog wel een 5G compatibel toestel en 5G dekking nodig, om gebruik te kunnen maken van 5G. 


@Heine Thanks, maar hoe zit het met bestaande abonnementen? Ik heb in April verlengd naar Hussel unlimited, toen werd er al gezegd dat het 5G-ready is en 5G er zou komen. Nu staat er op de site opeens dat als je *nu* verlengt dat 5G gratis is en zie je die 5G-bundel gratis ipv voor €2,50 per maand. Ik heb die bundel niet, laat staan gratis. Dus hoe zit dat? :) 


Heb je wel een toestel voor 5G?

Ook is 5G nu nog lang niet landelijk dekkend. Beetje randstad en midden Nederland, met veel gaten ook.

:small_red_triangle: 5G gaat pas écht van start in 2022, dan komen frequenties vrij die veel hogere snelheden toestaan. Nu is het nog gelijk aan 4G qua snelheid.

Voor 5G is nodig:

:small_blue_diamond:Een toestel geschikt voor 5G

:small_blue_diamond:Een Hussel abonnement

:small_blue_diamond:Een geschikte simkaart (een niet te oude kaart)


Wat is het voordeel van 5G?


@Liroy Bestaande (Hussel) abonnementen vallen ook onder wat ik noemde “alle (Hussel) abonnementen” :wink:. Abonnementen afgesloten vóór 28 juli 2020 hebben om technische redenen geen extra 5G bundel gekregen, maar werken wel met 5G. Dus ook als er bij jou geen 5G bundel op je abonnement staat, is je abonnement wel klaar voor 5G!

Om 5G te gebruiken heb je, zoals @PeterG terecht opmerkt, natuurlijk wel een 5G geschikt toestel en simkaart nodig. Ook moet er 5G dekking zijn. 


@Liroy Bestaande (Hussel) abonnementen vallen ook onder wat ik noemde “alle (Hussel) abonnementen” :wink:. Abonnementen afgesloten vóór 28 juli 2020 hebben om technische redenen geen extra 5G bundel gekregen, maar werken wel met 5G. Dus ook als er bij jou geen 5G bundel op je abonnement staat, is je abonnement wel klaar voor 5G!

Okee, top - dat is wat ik wilde weten. :) 


Reageer