Skip to main content

Na mijn verlening heel langzaam internet op mijn iPhone 15 pro en watch met esim. Tijdens het hardlopen kan ik zelfs geen spotify luisteren. Alles is traag en hapert. Instellingen verander resetten alles geprobeerd maar niet helpt.  Eerst 4 weken bezig geweest om internet op mijn Watch te krijgen door een fout van KPN uren gebeld maar niemand begreep het, nu werkt het heel slecht. Alles veranderd en na mijn laatste contact zal ik terug gebeld worden maar dit is ook al weer 3 weken + geleden. 

Ha @Jeroenmsk, welkom! Het duurde dus eerst heel lang voordat de Multisim werkte en nu werkt het vreselijk. Dat begrijp ik goed? Als je alleen de iPhone gebruikt, ervaar je dan ook traag mobiel internet? Of is het alleen op de Watch het geval? Is er een ticket voor je aangemaakt? Naar aanleiding daarvan wordt er inderdaad contact met je opgenomen. Dat kan momenteel wat langer duren, maar 3+ weken is wel heel lang. Mijn advies zou dan in eerste instantie zijn om toch zelf nog eens met 0800-0402 te bellen en de status van het ticket op te vragen. 


Gister weer gebeld en ik begreep dat er helemaal geen ticket was. Na tijdje was de verbinding verbroken met de technischedienst, helaas niet teruggebeld. 

Zowel op mijn telefoon als Watch is 5g super langzaam soms 3mb download en 2 upload. Dit loopt soms op tot 40 maar vaak niet. Op mijn ultra Watch is het onmogelijk om een Spotify nummer te luisteren. Voor de verlening was het goed zowel telefoon als Watch. Nu al maanden internet wat niet werkt. Ook krijg ik geen enkele verbinding in het buitenland.  Instelling zijn gereset en staan goed.


Ha @Jeroenmsk, wat vervelend allemaal! Ik begrijp nu uit jouw laatste bericht dat er nog steeds geen ticket is aangemaakt? Hoewel de community niet helemaal geschikt is voor dit soort vragen, omdat je vooral door andere klanten wordt geholpen, wil ik je niet weer van het kastje naar de muur sturen. Als jij je profiel aanvult met je 06-nummer, adres en klantnummer, en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee en maak, indien nodig, zelf een ticket voor je aan. 


Oh, huh, nu kun je wel een ticket aanmaken?

Een weekje geleden was dit allemaal niet mogelijk, zie: 

Erg jammer dat het zo moet @Marcia van KPN 


Telefoon uit/aan zetten lost 99% van alle problemen op, vooral na simkaart of abbo wisselen...


Oh, huh, nu kun je wel een ticket aanmaken?

Een weekje geleden was dit allemaal niet mogelijk, zie: 

Erg jammer dat het zo moet @Marcia van KPN 

Klopt. Via de community maken we normaliter geen tickets aan. Net als dat we doorgaans geen abonnementen wijzigen, extra opties aanzetten, klachten indienen etc. De community is er in de basis zodat klanten andere klanten kunnen helpen. Daarnaast verzamelen wij signalen van klanten, zodat we deze intern uit kunnen zetten/op kunnen lossen. Via de telefonische klantenservice of via Facebook/X kunnen we klanten beter helpen. Mocht het echter zo zijn dat je er telefonisch niet uitkomt, zoals in dit geval, dan kunnen we er als uitzondering voor kiezen om alsnog een ticket aan te maken. 


Ik wil hier nog wel even op inhaken.

Ik heb een IPhone 15 pro met een mobiel KPN abonnement met de hoogste snelheid. Althans daar betaal ik voor. Enige weken terug na verschillende keren een belachelijk slecht resultaat met Speedtest geconstateerd te hebben toch maar eens gebeld. De reactie van de betreffende dame was als volgt. “Dit probleem speelt al enige maanden maar de oorzaak is nog niet gekend. U kunt uw nummer aan mij geven dan wordt u op de hoogte gehouden.”

inmiddels zijn wij weeeeken verder en nog steeds geen oplossing. Ook geen nadere info van KPN. Oa. merk ik dit met het simpel bestanden lezen van mijn OneDrive account lukt niet of nauwelijks. Ook niet na een herstart van mijn toestel. 
 

Dit begint zo zoetjesaan vervelend te worden en ik verwacht dan nu onderhand een oplossing.

Ik zal niet de enige zijn maar de vraag is hoeveel klanten dit daadwerkelijk merken. Internet, mail appen etc. werkt immers ‘naar behoren’. Let op de aanhalingstekens.


Beste @Frenzelke, goed dat je aanhaakt! Het lijkt erop dat je verkeerd bent geïnformeerd door de collega aan de telefoon. De iPhone 15 pro staat los van eventuele problemen waarover je hier op de community meer leest. Ik begrijp dat er wel een ticket voor je is aangemaakt? Zo ja, dan zal onze technische dienst een check doen en contact met jou opnemen. Heb je een sms ontvangen dat jouw ticket is gesloten, dan zal je zelf opnieuw even contact op moeten nemen met 0800-0402 (dat kan op doordeweekse dagen en zaterdag). 

 

Het gaat bij jou ‘alleen’ om problemen met mobiel internet? Of ook met wifi? Hoeveel snelheid haal je als je een speedtest doet?


Probleem was, dat KPN helemaal geen snelle 5G frequenties in zijn bezit had, die zijn pas afgelopen Juli geveild, ze verkochten dus iets, waarvan ze wisten dat ze 't niet konden waarmaken…

Sommige providers hebben zelfs een 5G toeslag gevraagd €5,-, terwijl ‘'t verschil tussen 4G of 5G nihil was, want niemand bezat de juiste 5G frequenties 


@Marcia van KPN 

Ik heb nooit iets vernomen van een ticket dat aangemaakt zou zijn. Het probleem betreft sec 5G. Geen of slechte verbinding met OneDrive en heb daar geregeld onderweg inzage in nodig. 
Bijgaand de up en downloadsnelheden via WIFI en 5G.

Zojuist nog even één keer gecheckt. Vanmorgen kon ik één bestand openen vanaf OneDrive via 5G. Direct daarna was het weer over en uit. Zojuist opnieuw idem dito. Via WIFI geen probleem.

 


Echt 5G op mijn unlimited UK sim 


Iets meer als een ‘marginaal’ verschil heet dat. 


Zojuist weer gebeld met KPN en er bleek eerder een ticket aangemaakt te zijn wat nog open ‘zou zijn’. Er is het eea aan toegevoegd maar een bevestiging van dat ticket krijg je nergens te zien. Maar weer 14 (werk)dagen afwachten of er respons komt. Het zou een probleem met bepaalde IPhones zijn w.o. de IPhone 15 pro wat al maanden bestaat. Compensatie wordt na de oplossing besproken. Dat laatste interesseert mij niet, de snelheid en verbinding met mijn OneDrive account via 5G wèl.


Ik heb hetzelfde probleem en het bizarre is m.i dat KPN weet heeft van het probleem met bepaalde iPhones en het SuperUnlimited abonnement. Ik heb een IPhone 15 Pro en de internetsnelheid is allerbelabberst. Amper 20 Mbps download als ik geluk heb. De upload is helemaal een ramp. Die haalt de 10 Mbps nog niet eens. 
inmiddels twee keer KPN benaderd omdat ik onderweg mijn zakelijke bestanden op Onedrive niet of sporadisch kan inzien.

Mijn aangemaakte ticket is bekend. Compensatie komt na de oplossing. 
 

Ik ga jouw advies vandaag opvolgen want ik ben er klaar mee. Een kennis van mij met twee stuks IPhone 11 lijkt er ook last van te hebben. 
 

Wordt vervolgd. Slechte beurt van KPN om hier nul ruchtbaarheid aan te hebben gegeven totdat de klant gaat bellen.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


@Lars W Zojuist de tip gevolgd met bijgaand resultaat. Helaas. Dit komt maar liefst overeen met  ongeveer 136 Mbit ipv de 600 Mbit maximaal.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Nadat ik vandaag een nieuwe simkaart had ontvangen hoopte ik dat de snelheid veel beter zou zijn. Helaas bleek dat nog niet het geval. Binnenkort maar weer eens bellen.


Helaas ook nog nooit wat weer gehoord van Kpn, zit aan overstappen te denk ook voor thuis internet, betaal al maanden voor iets wat ik niet krijg.


Er is mij helder aangegeven dat het probleem gekend is maar de oplossing nog niet. Betreft superUnlimited en bepaalde IPhones w.o. de IPhone 15 pro die ik bezit. Zodra het opgelost is dan zou er compensatie gegeven worden. Dus rap aanmelden via de klantenservice. Dat wordt er ook voor jou een ticket aangemaakt. Dit probleem bestaat al maanden.


Nadat ik vandaag een nieuwe simkaart had ontvangen hoopte ik dat de snelheid veel beter zou zijn. Helaas bleek dat nog niet het geval. Binnenkort maar weer eens bellen.

Simkaart?

E-sim neem ik aan, mijn vrouw heeft ook een 15 Pro KPN, nergens last van...


Nee gewone Simkaart. Resultaat nihil.


Was de vorige ook een gewone simkaart, snap niet waarom, wij hebben alles e-sim...


Reageer