Skip to main content

Ik maak mij grote zorgen over de schadelijke gevolgen van het 5G netwerk dat straks komt. Gaat KPN dat nog uitstellen of afblazen?

KPN gaat de schadelijke gevolgen beperken door een gratis cursus hoedjes vouwen aan te bieden. U zult wel zelf voor de aluminiumfolie moeten zorgen.


Ik maak mij grote zorgen over de schadelijke gevolgen van het 5G netwerk dat straks komt. Gaat KPN dat nog uitstellen of afblazen?

Dan gebruik je waarschijnlijk überhaupt geen mobiele telefoon die GSM/2G/3G/4G heeft en alleen een telefoon met een draad, dus ook géén DECT-telefoons? 

En dan gebruik je waarschijnlijk ook geen WiFi thuis, geen afstandsbedieningen , geen magnetron etc.?

Allemaal draadloos, wat je dus niet wilt en dus ook niet gebruikt, denk ik?

 

 


5G schijnt nogal gevaarlijk te zijn, 4G niet. En Wifi ook niet. Is dat dan onzin volgens jullie?

 


5G schijnt nogal gevaarlijk te zijn, 4G niet. En Wifi ook niet. Is dat dan onzin volgens jullie?

 

Hallo @Marcel Koppenberg Inderdaad.

Zelfs als zou je totaal geen 5G-apparatuur zelf gebruiken, die 5G zit t.z.t. toch in de lucht, daar ontkom je niet aan.

Toen 4G geïntroduceerd werd was daar toentertijd ook zo'n heisa over, en nu zijn de mensen juist aan het klagen dat ze geen (goede) 4G-verbinding hebben.

 

 


Over 4G (en daarvoor 3G) werden destijds dezelfde verhalen verteld. Nu heb ik zelf geen onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van 5G, maar ik vermoed dat dat niet veel erger zal zijn dan 4G. Ik vermoed dat jij ook geen onderzoek hebt gedaan naar de schadelijkheid van 5G en dat je je angst baseert op de ongetwijfeld diverse verhalen op internet daarover. Die er destijds ook waren over 4G en Wi-Fi waarvan jij nu zelf zegt dat dat niet gevaarlijk is. Denk erom dat uitlaatgassen van auto's e.d. ook gevaarlijk(er?) zijn.


Ondanks dat we al enige jaren gebruik maken van gsm, 2G naar 4G, is het ook van belang om bewust te blijven van de impact op ons welzijn.

Er wordt wsl veel over gezegd en soms is het lastig om daar de zuivere informatie uit te filteren.

Toch wil ik graag deze informatie met jullie delen. En dit betreft de impact op dieren.

Wij, als mens kunnen goed voor onszelf zorgen, door bewust om te gaan met wanneer we ons blootstellen aan deze straling.

Dieren kunnen dit niet! Lees daarom ajb deze informatie en check bij jezelf wat wijsheid is.

http://www.dierenperspectief.nl/5g-netwerk-en-dierenwelzijn/

Ik hoop dat wij allen dit besef meenemen en verantwoordelijkheid hierin nemen om zorg te dragen voor onszelf en de dieren.

We hebben hier m.i. allemaal iets in te doen.

Warme groet, Jessica Versluijs

 

Admin: eigen website adres verplaatst naar je openbare profiel


Merk op dat het alleen haar inzichten zijn, wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt. Er is ondanks veel onderzoek nog steeds niet aangetoond dat 5G schadelijker is dan 4G, 3G etc. Vooralsnog gebruikt 5G ook nog dezelfde frequentierange als 4G; de 3,5 GHz band wordt pas vanaf op z'n vroegst 2022 vrij gegeven (en geveild).

Ik zeg enerzijds niet dat er geen schadelijke gevolgen zouden kunnen zijn, maar deze verhalen zijn anderzijds ook al weer zou oud als draadloze telecommunicatie zelf. Ook Wi-Fi bedient zicht van dat soort frequencies (2,4 en 5 GHz), maar toch wil iedereen graag een zo goed mogelijk werkende Wi-Fi, zonder zich druk te maken over de mogelijke gevolgen voor onszelf en onze huisdieren. Ook dat zijn louter en alleen mijn inzichten en ook niet wetenschappelijk (zeker niet door mij) onderzocht.

En tenslotte, 17,5 miljoen Nederlanders en hun huisdieren kunnen schadelijke gevolgen ondervinden van uitlaatgassen van motorvoertuigen e.d. Toch stappen de meesten van ons gedachteloos in onze auto. En wat te denken van micro- en nanoplastics, die zitten - blijkens een artikel in de Consumentengids van deze maand - overal in, in kleding, wasmiddelen, tandpasta, makeup etc. etc., en zelf inmiddels in ons drinkwater. En toch blijven wij met z'n allen nog steeds al die producten gebruiken. 


Klopt helemaal wat je zegt Henk.

Het allemaal begint bij erkennen van je eigen gedragings en verslavingspatronen. Als we dat aangaan dan worden we wat bewuster van wat we de aarde en onszelf aandoen.

Toch fijn om mensen hier op wakker te maken, dat is wel wat deze tijd van ons vraagt (zoals ik er naar kijk dan;-)

Dank voor je tijd om er wel naar te kijken😃


Helemaal eens. Ik ben geen vegetariër, maar hoef zeker niet elke dag vlees op m'n bord (flexitariër :innocent: ). Zeker in het begin had mijn vrouw daar nog wel moeite mee (een maaltijd zou niet compleet zijn zonder vlees). Nu gaat 't wel beter maar toch zet ze vaak nog een vleesvervanger op tafel die nog lijkt op 't vlees dat je niet koopt; zoiets als met nep-bont (dat moet je ook niet kopen), Maar we komen er wel. Overigens: ik doe de afwas(machine :thinking::kissing_closed_eyes: ).


Het zijn die kleine stapjes die we allemaal kunnen nemen.

Mooi wat je deelt!

bij ons thuis is onze dochter die ons wakker houdt. Zo hebben we thuis de docu ‘What the Health’ gekeken en zo zijn we sindsdien doorgeflext van vega naar vegan ;-)

Stapje voor stapje nemen we elkaar mee in bewusterzijn✨
👋


Je kunt je "natuurlijk" overal druk om maken. Maar waarom zou je? Ik maak me dan weer druk om de onnodige mafkezen acties. Weer onnodig zo'n mast vernield en weer geldverspilling en indirect weer prijsverhogingen die er uiteindelijk aan zitten te komen.

Geen (ernstige) wetenschappelijke onderbouwing = gewoon doorgaan. Zeker niet meegaan met een heel, héél klein groepje "bijzondere" mensen die zich in meerdere onderwerpen 100% vastbijten. Zie 't als een geloof.

Maak je bijvoorbeeld eerder druk over het dierenwelzijn in sommige slachterijen of inderdaad bont voor een heel klein groepje rijke mensen of een klein groepje mensen in AZC's die iemand verkrachten of zelfs vermoorden en toch zonder enige straf een verblijfsvergunning ontvangen of überhaupt de lage straffen die in NL worden opgelegd, waardoor de criminaliteit zo hoog scoort (zie CBS). Kortom, slechts enkele voorbeelden die wél concreet zijn en dus een basis hebben. 


Ik maak mij grote zorgen over de schadelijke gevolgen van het 5G netwerk dat straks komt. Gaat KPN dat nog uitstellen of afblazen?

Ik maak mij ook grote zorgen om 5G, na 21.00 uur wordt in Nederland massaal 5G uitgerold. Iedere lantaarnpaal wordt van 5G voorzien. Denk je nou echt dat ze dit doen voor jou? Terwijl je er niet eens om vraagt hahahaha laat me niet lachen. IK WIL GEEN 5G op mijn mobiel. Punt


Ik maak mij grote zorgen over de schadelijke gevolgen van het 5G netwerk dat straks komt. Gaat KPN dat nog uitstellen of afblazen?

Ik maak mij ook grote zorgen om 5G, na 21.00 uur wordt in Nederland massaal 5G uitgerold. Iedere lantaarnpaal wordt van 5G voorzien. Denk je nou echt dat ze dit doen voor jou? Terwijl je er niet eens om vraagt hahahaha laat me niet lachen. IK WIL GEEN 5G op mijn mobiel. Punt

Maar 4g op je mobiel vind je waarschijnlijk prima? 


Pireddu schreef: na 21.00 uur wordt in Nederland massaal 5G uitgerold

Wat een uitermate rare uitspraak. Waar baseer je dit op?

Heb je wel 4G nu?

IK WIL GEEN 5G op mijn mobiel. Punt

Daar kan je zelf voor kiezen. Dan koop je geen toestel die dat kan. Of als het wel een 5G telefoon is zet je 'm alsnog op max. 4G.

5G gebruikt nog lagere vermogens dan 4G. Vandaar meer zendpunten. Dat is dus al gunstig. Wat ook gunstig is dat de gebruikte telefoon veel preciezer aangestraald wordt waardoor, ook weer, door de telefoon zelf (!) en de mast veel MINDER zendvermogen nodig is.

Verder: RF zendstraling is niet schadelijk. Langs natuurlijke weg, dus niet van de mens, is er ook al heel wat aanwezig.


Ik maak mij grote zorgen over de schadelijke gevolgen van het 5G netwerk dat straks komt. Gaat KPN dat nog uitstellen of afblazen?

Ik maak mij ook grote zorgen om 5G, na 21.00 uur wordt in Nederland massaal 5G uitgerold. Iedere lantaarnpaal wordt van 5G voorzien. Denk je nou echt dat ze dit doen voor jou? Terwijl je er niet eens om vraagt hahahaha laat me niet lachen. IK WIL GEEN 5G op mijn mobiel. Punt

Er valt wel wat aan te doen, heb je een hond?