Skip to main content

In en rondom centrum Rijssen is geen of maar 1 streep 5g. Ik weet dat dit streepje niks inhoudt maar data is ook niet aanwezig. Websites laden niet, mails kunnen niet geopend worden. Dit wordt massaal aangegeven maar is al 2 dagen aan de hand.

enig idee wat hier aan de hand is?

alvast bedankt.

Hoi ​@Maubaan 

Welkom op de community van KPN.

Er zijn momenteel werkzaamheden aan de KPN zendmast in het centrum van Rijssen.
Hierdoor is tijdens deze werkzaamheden het bereik slecht tot nihil, waardoor je moeilijk tot niet kunt internetten en bellen met je smartphone.
Dit geldt alleen overdag tussen 07:00 en 18:00 uur.

Volgens de planning (zie hieronder) is morgen de laatste dag van deze werkzaamheden, dus vanaf zondag zou alles weer normaal moeten zijn, mits de werkzaamheden niet uitlopen.

Werkzaamheden Rijssen

7462 AK

Status

open

Starttijd

2 december 2024 om 00:00

(Verwachte) eindtijd

7 december 2024 om 18:14

Type werkzaamheden

Werkzaamheden Mobiel internet en/of bellen

Melding

We voeren binnenkort onderhoudswerkzaamheden uit in de mast bij jou in de buurt. KPN investeert continu in de kwaliteit van zijn mobiele netwerk. Planmatig onderhoud is belangrijk voor een betrouwbaar en stabiel netwerk. Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik? Op deze dagen tussen 07.00 uur en 18.00 uur is het mogelijk dat je gedurende 4 tot 8 uur, met name binnenshuis, tijdelijk geen bereik of minder goede kwaliteit ervaart met mobiel bellen en internetten. Waarom overdag? De werkzaamheden worden in verband met wet- en regelgeving inzake veiligheid, arbeidsomstandigheden en overlast overdag uitgevoerd. 

Tip: Uiteraard kun je gebruikmaken van het vaste netwerk en van je wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 112 blijft in ieder geval via het vaste telefonienetwerk bereikbaar. Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie.

Ah top! Kan ik mij aanmelden om informatie te krijgen over onderhoud in mijn buurt?

Ah top! Kan ik mij aanmelden om informatie te krijgen over onderhoud in mijn buurt?

https://www.kpn.com/service/storingen

Hoi ​@Maubaan 

Als KPN mobiele klant, zou je automatisch daar een sms bericht over moeten ontvangen, voordat de werkzaamheden van start gaan.
Daarin staat dan wanneer ze beginnen, en wat de verwachte einddatum is.

Afgelopen jaar kreeg ik die ook automatisch binnen op mijn KPN mobiele nummer, voordat ze begonnen aan de werkzaamheden aan de KPN zendmasten in mijn woonwijk in Arnhem.
Ik heb mij daar niet speciaal voor aangemeld, want ook mijn buurman met een KPN mobiel abonnement, kreeg op hetzelfde moment die sms binnen op zijn smartphone.

Het is nog steeds zeer slecht ontvangst bereik.

Je mag blij zijn als je kan bellen of internetten, als er bereik is dan hooguit 1 a 2 mini streepjes uitslag.

Nu weer SMS gekregen  dat ze tussen 9 en 11 december weer aan het mobiele netwerk onderhoud plegen. Hopen dat het beter wordt want het is de laaste tijd drama met het mobiele netwerk in Rijssen!

Ook in postcode gebied 7463BG in Rijssen. 

Hoi ​@Twente 

Hier kijk ik zelf niet van op, om eerlijk te zijn.
In Arnhem waren ze een tijd geleden ook bezig met de KPN zendmasten, en dat heeft uiteindelijk 3 weken geduurd, omdat ze telkens wat uitliepen met de werkzaamheden.
Maar ik kan je wel zeggen, dat daarna de verbinding weer goed en stabiel is op zowel het 4G als het 5G netwerk van KPN.

Het is dus nog even behelpen daar in Rijssen!
Want onderhoud aan de zendmasten hoort er nu eenmaal ook bij.

Hoi ​@Twente 

Hier kijk ik zelf niet van op, om eerlijk te zijn.
In Arnhem waren ze een tijd geleden ook bezig met de KPN zendmasten, en dat heeft uiteindelijk 3 weken geduurd, omdat ze telkens wat uitliepen met de werkzaamheden.
Maar ik kan je wel zeggen, dat daarna de verbinding weer goed en stabiel is op zowel het 4G als het 5G netwerk van KPN.

Het is dus nog even behelpen daar in Rijssen!
Want onderhoud aan de zendmasten hoort er nu eenmaal ook bij.

Gaan we daar maar vanuit Michel, want voorheen was het altijd goed en nooit geen problemen gehad bij kpn.

Op dit moment wordt er nog steeds gewerkt aan de mast in Rijssen ​@Maubaan. Ik lees dat je de sms ook hebt ontvangen. Hopelijk is dan nu ook na 11 december opgelost. 

Op dit moment wordt er nog steeds gewerkt aan de mast in Rijssen ​@Maubaan. Ik lees dat je de sms ook hebt ontvangen. Hopelijk is dan nu ook na 11 december opgelost. 

Hopenlijk wordt het snel opgelost,  bedankt voor je informatie!

Reageer