Skip to main content

Beste KPN,

 

kan ik mij ergens aanmelden om als particuliere gebruiker KPN 5G te testen?

Hoi @Johncoppens 
Helaas dat gaat niet John.
Als er testers worden gevraagd dan kan een ieder zich aanmelden.
Vooraf aanmelden zal niet gaan.
Overigens betwijfel ik of daar wel een test voor zal komen, maar daar kan ik mis mee wezen.


Ha, @Johncoppens. Welkom op het KPN Forum. Ik snap dat je je hiervoor wilt aanmelden, super gaaf. Er zijn meer klanten, die dat wel graag willen. Helaas zijn de testplekken (momenteel) vol. We zijn al enkele jaren de mogelijkheden van de nieuwste generatie mobiele netwerk aan het ontdekken. Even een aantal testvelden die we hebben: 

5G Field Lab Amsterdam Zuidoost van start gegaan. De gemeente Amsterdam, de Johan Cruijff ArenA en KPN hebben met succes de eerste 5G-toepassingen getest in het stadion en op de Arena boulevard. Het 5G Field Lab Amsterdam Zuidoost, waarbij nieuwe 5G toepassingen worden getest om steden duurzamer, veiliger en aangenamer te maken, is daarmee officieel van start gegaan.

KPN test in Drenthe 5G-toepassingen voor precisielandbouw. KPN heeft met succes de eerste 5G-toepassing voor precisielandbouw getest op een proefboerderij in Valthermond in Drenthe. Tijdens de test is voor aardappelteelt gebruik gemaakt van een cameradrone die zeer nauwkeurige beelden maakt van een akker. 

 KPN gaat samen met klanten en technologie partners de waarde van 5G ontdekkenSamen met klanten en technologie-partners start telecom en ICT-dienstverlener KPN in de loop van 2018 vier verschillende (pré) 5G-field labs om daarmee de waarde van 5G toepassingen te ontdekken.

Op de Automotive Campus in Helmond is het automotive 5G-Field Lab van KPN van start gegaan. Als onderdeel van het Europese Concorda project worden door KPN, Ericsson, TU Eindhoven, Tass International en OPNT de mogelijkheden van connected & automated driving getest

 Test mobiel 5G-netwerk in Noord-Groningen. De Nederlandse 5G-proeftuin in Noord-Groningen is 9 juni officieel van start gegaan met het sluiten van een convenant door de tien initiatiefnemers op het ministerie van Economische Zaken. Economic Board Groningen, KPN, Agentschap Telecom, Vodafone, Ericsson, TNO, Huawei, Rijksuniversiteit Groningen, SURF en Hanzehogeschool Groningen ondernemen samen de baanbrekende en internationaal unieke 5G-expeditie voor snel mobiel internet

Mocht er een nieuwe groep testers worden gevraagd, dan spreken we vaak eerst de gebruikers via hier aan om mee te doen. Houd ons KPN forum in de gaten, en wie weet :)


Reageer