Skip to main content

goedemiddag,

 

Ik heb in december mijn abonnement verlengt bij jullie met 5G. Helaas heb ik tot op heden alleen nog maar 4G gehad. Mijn vrouw met het zelfde abonnement heeft wel 5G. wat te doen?

 

mvg

Guido

Hallo @Guidopauw heb je een recente simkaart? Dus niet bijvoorbeeld nog een Telfort simkaart? Staat 5G wel aan in de instellingen van je telefoon? Welke telefoon heb je, ondersteunt die 5G?


Toestel wel geschikt?

Niet te oude simkaart?

Helaas

Of je er echt rouwig om moet zijn….

Nota Bene.

Voorlopig is 5G nog een hype (net als 4k uhd televisie uitzending). Voor één telefoontje maakt het ook niet uit. Meer dan 40 Mb/s verbruik je niet, dat is al heel veel. Je download er ook geen heel grote bestanden mee.

Live streaming in HD (KPN ITV, Netflix) ligt bv rond de 5 Mb/s.

Op dit moment is 4G++ 55 Mb/s; 5G is momenteel op zijn snelst 80 Mb/s. Dit komt door de oude GSM frequentie (700 Mhz) die momenteel beschikbaar is. Pas per april 2022 komen de 3,5 Ghz frequenties vrij die supersnelle M2M verbindingen mogelijk maken. Tot zo'n 1000 Mb/s.


Hoi @Guidopauw, welkom op het forum!

Als je vrouw wel 5G heeft en jij niet, dan zou het - zoals ​​​​​​@RBxx en @PeterG ook aangeven - heel goed kunnen liggen aan je simkaart of toestel. Deze moeten beide wel geschikt zijn voor 5G namelijk! 

Welk merk + type telefoon heb je? Op onze site kun je overigens zelf een vervangende simkaart aanvragen: Simkaart vervangen.