Skip to main content

Oplossing volgens klantenservice: verlengen, maar dan ga ik meer per maand betalen en ik red het met mijn huidige abonnement. Op KPN site staat dat het inbegrepen is ook bij ‘oude’ abonnementen. HELP, de dame van klantenservice zegt dat zij niets voor mij kan betekenen behalve verlengen….

 

 

Waarom wil je 5G, wat denk je dat het voordeel daarvan is voor jouw telefoon?


Ha @chicago800c, welkom! Het klopt helemaal wat er gezegd is: het is voor jouw abonnement nog niet beschikbaar. Maar ook ik ben benieuwd waarom je het zou willen. Momenteel zijn de 5G-frequenties nog niet geschikt voor sneller internet. Wat dat betreft zal je daar geen voordeel van ondervinden. Ik zou persoonlijk niet alleen maar verlengen zodat je gebruik kunt maken van 5G.


Hoeveel betaald u voor dat KPN 2017 Zorgeloos Standaard? Als ik ff google, dan zie ik 47 euro voorbij komen? Voor 10 GB? Daar zal vast nog wel 5 euro compleet korting vanaf gaan. En nog een keer 5 euro zolang je abo loopt. En misschien dubbele data. Maar dan nog... denk ik dat je duur uit bent. Er zijn ook al diverse inflatiecorrecties voor bij gekomen.... 🤔


5G netwerk wordt alleen ondersteund door de Hussel abonnementen i.c.m. een redelijk recente simkaart.
Heb je al een smartphone die 5G ondersteunt, @chicago800c ?

Vooralsnog / voorlopig heeft 5G n.m.m. geen voordeel boven 4G+. Ook de binnenhuisdekking van 5G is minder. Op dit moment is pas ca. 33 % van het land voorzien van 5G dekking bij KPN (zie kpn.com/dekkingskaart).

 

Op KPN site staat dat het inbegrepen is ook bij ‘oude’ abonnementen.

Op https://www.kpn.com/netwerk/5g.htm staat inderdaad “oude en nieuwe abonnementen geschikt voor 5G". De vraag is echter wel hoe oud. Mijn oude abo was dat i.i.g. niet….


Of 5G überhaupt toegevoegde waarde heeft voor de mobiele telefoon is mijns inziens zeer de vraag. Dat 5G een grote rol gaat spelen in mobiele communicatie staat mijns inziens buiten kijf maar dan wel voor m2m (machine to machine) communicatie. Voor de mobiele telefoon heb ik het gevoel dat het meer een marketing dingetje is dan dat het echte voordelen zal brengen.


Dank voor alle reacties!