Skip to main content
Beantwoord

5G werkt niet goed in Florence

• 17 januari 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Vorig jaar de oude iPhone vervangen voor een nieuw model.Toen het toestel geactiveerd was zag ik dat 4g door 5g was vervangen en daar wringt nu de schoen voor mij.Tijdens mij verblijf in Florence ItaliĆ« merkt ik dat wel erg vaak geen internet heb en nu deze week in Florence weer het zelfde liedje.Wat mij opvalt is dat ik iedereen zie internetten ja ook Nederlanders tijden het ontbijt.Als ik dan vraag hebben jullie verbinding zegge zij allemaal ja.Zelfs verbinding met hotel wifi gaat niet lukken.Ik heb er veel overgelezen dat je dit of dat moet doen ik kan je zeggen niks werkt.Ik vind het knap vervelend als ik een Japanner zie beeld internetten  met Japan en ik geen bereik heb.Wat zou het toch fijn zijn als je tijdens het ontbijt de krant kan door nemen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@alexander69 

In Italiƫ heeft provider TIM het beste mobiele netwerk, met goede verbindingen op 4G als 5G.
Mijn ouders die een tijd geleden ook op vakantie waren in Italiƫ, hebben op mijn advies handmatig hun smartphone op het mobiele netwerk van TIM IT laten zetten, waarna ze weer volop konden internetten en bellen.

Dus zoek handmatig naar het mobiele netwerk van TIM en log daarop in.
Afhankelijk van waar je zit, kun je dan kiezen tussen 4G en/of 5G

Als niets meer werkt, volg dan het advies van mede community lid ​@JanD , door de netwerkinstellingen van je iPhone te resetten, daarmee haal je fouten en problemen mee weg.

Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Bekijk origineel

4 reacties

JanD
Superuser
  • 10839 reacties
  • 17 januari 2025

Beste ​@alexander69 , daar kan KPN natuurlijk ook niets aan doen. Al eens handmatig een andere provider geprobeerd of de netwerkinstellingen op je mobiel gereset?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@alexander69 

In Italiƫ heeft provider TIM het beste mobiele netwerk, met goede verbindingen op 4G als 5G.
Mijn ouders die een tijd geleden ook op vakantie waren in Italiƫ, hebben op mijn advies handmatig hun smartphone op het mobiele netwerk van TIM IT laten zetten, waarna ze weer volop konden internetten en bellen.

Dus zoek handmatig naar het mobiele netwerk van TIM en log daarop in.
Afhankelijk van waar je zit, kun je dan kiezen tussen 4G en/of 5G

Als niets meer werkt, volg dan het advies van mede community lid ​@JanD , door de netwerkinstellingen van je iPhone te resetten, daarmee haal je fouten en problemen mee weg.

Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 januari 2025

Best mensen allemaal nog bedankt voor jullie antwoorden.Ik snap wel dat KPN er niets aan kan doen dat is niet mijn verhaal.Ik heb nu voor TIM netwerk handmatig gekozen wat eerst niet kon.Zo zie je maar wat eerst niet kan gaat een andere keer wel…..vreemde wereld.Vooralsnog een fijn weekend allemaal.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 juni 2025

Ik Zou hier graag nog eens op terug komen.Ik ben nu weer in ItaliĆ«/florence en het loopt nog steeds niet goed.Op automatisch valt internet ook vaak weg.Als je dan handmatig wilt instellen is keuze o.a windtree-iliad-vodafone it-i tim.Welke je ook kies de een geeft geen verbinding de ander wel maar vaak van korte duur.Het is dus een kwestie van ondersteuning waar kpn ook niets aan kan doen.Wel jammer allemaal Op de iPhone 10 voor die ik nu heb had ik alleen maar 4G en ging automatisch over naar 5G met 4G had ik. nergens last van.Je moet gewoon geluk hebben met de verbinding.

Reageer