Skip to main content

Ben 2 weken op Samos geweest en op een bepaalde gedeelte van het eiland schijnt mijn telefoon verbinding te maken met de sateliet van Turkije. Heb daar telefonisch geen bericht over gehad op mijn telefoon. Nu blijk ik op die momenten internet gebruikt te hebben. Tot mijn verbazing werd er op mijn eerste rekening daarna €60,50 in rekening gebracht voor 450 mb gebruik. Wel erg dure mb’s. Ik had nog ruim voldoende mb’s in mijn bundel om te internetten. Bij jullie kan je op de des betreffende dag (24 Augustus) dat hij elke keer switchte tussen de Turkse en Europesche sateliet. Het is van de zotte dat je bij jullie kan zien dat ik in Griekenland was en dat hij switchte tussen de satelieten ik daar €60,50 in rekening krijg, terwijl ik een goed abonnement heb voor de EU. En ik ben ook nooit gewaarschuwd dat ik buiten de EU ben.

Je bent absoluut niet de eerste die op een Grieks eiland onder de kust van Turkije zonder er erg in te hebben verbonden is geweest met een Turkse operator.


Hoi @JosAnja

Dat is geen leuke verrassing bij thuiskomst. Je bundel is in de hele EU geldig. Op sommige Griekse eilanden zit je inderdaad bij de buitengrens van de EU, en daar is het altijd even opletten. Je toestel maakt verbinding met het signaal van de sterkste zendmast, dat kan dus ook een zendmast van een Turkse (niet-EU) provider zijn.

Verbruik dat via het netwerk van een Turkse provider plaatsvindt, gaat niet uit bundel. Voor mobiel internetten buiten de EU zonder bundel, betaal je daar € 2,50 per MB, zie deze pagina. Dat jij “slechts” € 60,50 betaalt voor 450 MB, komt doordat wij jou beschermen tegen hogere kosten door de datalimiet. Ik snap dat € 60,50 onverwachtse kosten nog steeds niet fijn zijn, maar helaas zijn deze kosten wel terecht en hebben we je al behoed voor nog hogere kosten. Ik kan je er helaas geen vergoeding voor aanbieden. Wel hoop ik je zo wat meer info te hebben gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn, stel die gerust. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer