Skip to main content

Heeft iemand ook problemen met het 600mbit mobiele internet van KPN ?

 

Ik krijg gewoon niet meer dan 10 tot 50mbps met het 600mbit abonnement van KPN

Lijkt alsof het toch gewoon een 50mbit lijn is.

Hallo @Roy Zzz , jammer dat je de verwachte snelheid niet haalt. Is dat op alle locaties het geval? Mobiele ontvangst is afhankelijk van veel omstandigheden. Die kunnen mee- of tegenzitten. Binnenshuis, buitenshuis, (heel) goed geïsoleerde gebouwen kan veel verschil maken. 

Zie dit verhaal in het topic Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN | KPN Community

Behaalde snelheid is afhankelijk van een aantal factoren 

Met deze nieuwe abonnementen onderscheiden we de abonnementen naast de databundel ook met snelheid. De benoemde snelheden hierboven zijn maximaal haalbare snelheden. De haalbare snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren, waaronder:  

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt  
  • De drukte op het internet of de internetpagina 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer. 
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig 

Disclaimer

Bij de dekkingskaart staan twee type snelheden; de maximum snelheid en gemiddelde snelheid. De maximum snelheid is de snelheid die ons netwerk kan halen als alle omstandigheden ideaal zijn. Verschillende factoren zorgen ervoor dat de daadwerkelijke snelheid lager ligt. De snelheid die je in de praktijk ervaart kan lager liggen. Dit noemen we dan de gemiddelde snelheid.


Ik snap je uitleg volkomen maar een 600mbit abonnement verkopen en 6mbps leveren is toch vreemd het stormt niet sta buiten geen hoogbouw in de buurt geen beton geen storende factoren verder in de omgeving prachtig mooi weer... hrmz


Je mag wel meer verwachten inderdaad, maar ik wilde alleen aangeven waar je rekening mee moet houden. Heb je dit probleem op meer locaties? Weet je of er een zendmast in de buurt staat of is dat wellicht wat verder weg?  Kijk eens op deze kaart: Maps - Zendmasten


Leuk zo'n 600mb abbo, in de praktijk ga je het dus weinig halen. 


Leuk zo'n 600mb abbo, in de praktijk ga je het dus weinig halen. 

Idd


ik ben wel benieuwd wat je met 600Mbps op je mobiel zou willen doen. 6 Mpbs is een ander uiterste maar als je ver van een zendmast afstaat niet echt raar.


ik ben wel benieuwd wat je met 600Mbps op je mobiel zou willen doen. 6 Mpbs is een ander uiterste maar als je ver van een zendmast afstaat niet echt raar.

Kan genoeg bedenken 


Je kan bij antennekaart.nl met locatie en sector layout min of meer zien waar de dekking beter en waar die slechter is. Je kan proberen een optimale plek te vinden voor een test. Je kan ook Odido of Vodafone selecteren om te kijken of dat thuis toevallig gunstiger zal zijn voor een abonnement in de toekomst.


Tja. Hoe meet je het? Via de browser? Welke browser? Welke speedtest? 

Ik haal met m'n 4G telefoon 160 Mb/s met de http://kpn.com/speedtest via de Chrome browser.