Skip to main content

Ik kan mij niet eens aanmelden bij Paypal. Bij de 1ste aanmelding als nieuwe klant vul ik mijn tel.nr in en wacht dan op een sms code maar er gebeurd helemaal niets! Bijzonder vervelend...ander toestel geprobeerd maar ook geen succes…

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Ed Edje, welkom! Jammer te horen dat je hier issues mee ervaart. Krijg je normaliter sms’jes wel gewoon binnen? Zowel reguliere, als dit soort verificatiesms? 

 

Wat je sowieso kunt doen: kijk of er ook een optie word gegeven om de code doorgebeld te krijgen in plaats van via sms. 


Ik krijg alle soorten sms binnen maar deze helaas niet. 

Vreemd dat veel meer mensen hier last van hebben dus zou echt wat aan gedaan moeten worden .


Kan ook een storing zijn bij Paypal.
Heb je die al gebeld?
Die zijn erg hulpvaardig dus doe eens een belletje naar ze.

Of stuur ze een bericht:
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

 


Ik heb dat probleem ook. Het ligt niet aan storingen bij PayPal maar aan het systeem dat Pay Pal gebruikt. De berichten die door hen verstuurd worden is een verkort nummer, Premium, en dat komt bij KPN niet binnen. Al zo vaak over gebeld maar geen oplossing. Jammer!


Ik heb dat probleem ook. Het ligt niet aan storingen bij PayPal maar aan het systeem dat Pay Pal gebruikt. De berichten die door hen verstuurd worden is een verkort nummer, Premium, en dat komt bij KPN niet binnen. Al zo vaak over gebeld maar geen oplossing. Jammer!

 

Ah, goede toevoeging, Vlasta. Controleer via www.payinfo.nl of je het kunnen ontvangen van Premium sms hebt geblokkeerd. Zo ja, dan kun je dat daar deblokkeren. Als de Paypal sms dan inderdaad als Premium bij ons binnenkomen zou je ze daarna moeten kunnen ontvangen.


Heb alle opties al geprobeerd, ook de tips die hier en elders staan.als nieuwe klant bij PayPal moet je dus bij je eerste aanmelding een sms ontvangen voor je verder kunt. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen ze niets telefonisch doorgeven wat begrijpelijk is.

Kortom ; nog steeds geen oplossing. 


Wat ik nog kan doen is de technische dienst vragen om hier eens naar te kijken om uit te sluiten dat er iets met je aansluiting aan de hand is, @Ed Edje. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en reageren als je dat gedaan hebt?  


Erik,

intussentijd ook jouw advies opgevolgd en payinfo.nl opgezocht. De toestemming voor premium berichten geactiveerd  maar helaas was dat ook geen oplossing.

Vlasta


Hier ben ik weer….

Op mijn iPhone voerde ik in  de PayPal app de code in die gegenereerd werd door TOTP Authenticator en kreeg de toegang tot mijn account. 
Eenmaal daar, heb het nummer van mijn vrouw toegevoegd en wonderbaarlijk zij kreeg de code op haar telefoon wel?????  ( Dezelfde telefoons en provider )

Nu kan ik op mijn iPad op de site van PayPal ook inloggen. 
Volgens PayPal wordt, nadat het telefoonnummer geverifieerd is, dit verzoek niet meer gevraagd.

Ik hoop dat deze omzeiling voor andere met dit probleem ook werkt.

Vlasta
 


Wat ik nog kan doen is de technische dienst vragen om hier eens naar te kijken om uit te sluiten dat er iets met je aansluiting aan de hand is, @Ed Edje. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en reageren als je dat gedaan hebt?  

Gedaan...


Dank je @Ed Edje. Ik zie hier dat jij een voormalig Telfortklant bent. En dat je ook nog een Telfortsimkaart gebruikt. Ik zou je in deze dan ook aanraden om je simkaart te vervangen. Dit kan via je MijnKPN. Ik kan niet garanderen dat dit de oplossing is, maar er zit onder water wel wat verschil tussen KPN systemen en Telfortsystemen. Dus dan kan het zijn, nu je KPN bent, dat het ook beter/wel werkt met een KPN simkaart. Dit veranderd verder niets aan de inhoud van het abonnement dat je hebt.

 

Op mijn iPhone voerde ik in  de PayPal app de code in die gegenereerd werd door TOTP Authenticator en kreeg de toegang tot mijn account. 
Eenmaal daar, heb het nummer van mijn vrouw toegevoegd en wonderbaarlijk zij kreeg de code op haar telefoon wel?????  ( Dezelfde telefoons en provider )

Nu kan ik op mijn iPad op de site van PayPal ook inloggen. 
Volgens PayPal wordt, nadat het telefoonnummer geverifieerd is, dit verzoek niet meer gevraagd.

Ik hoop dat deze omzeiling voor andere met dit probleem ook werkt.
 

Blij dat het wel gelukt is om in je account te komen, @Vlasta. Goede tip!

Wel gek dat je vrouw dan met zelfde toestel en ook KPN de code wel ontvangt. Ik kan dat ook niet verklaren, voor zover ik kan zien hier zijn voor beide abonnementen onder het klantnummer de relevante dingen hetzelfde. En zou dan ook dus op jouw telefoon de boel moeten binnenkomen. Wat je dan nog eens zou kunnen proberen, mocht je nog wel een keer een verificatiecode moeten gaan krijgen, is simwissel. Gewoon als test, jouw simkaart in de telefoon van je vrouw, en die van haar in jouw toestel. En dan kijken of de sms dan wel binnenkomt.Â