Skip to main content

Heb gisteren telefonisch een abonnement met mobiel gekocht bij KPN. Er werd mij verteld dat ik het toestel vandaag bij aflevering met creditcard kon betalen ( ivm de verzekering die daar dan bij zit). Krijg echter smsjes waarin staat dat het met de bankpas moet waarmee ik ook het abonnement betaal. Ben ik nu gisteren foutief voorgelicht? ( ik ben al klant bij KPN dus dat ik een trouwe betaler ben weten ze wel).

Waarschijnlijk ben je verkeerd voorgelicht. Doorgaans wordt dit gewoon gefactureerd op de eerstvolgende faktuur. Soms een faktuur later. Zover ik weet is betaling bij aflevering sowieso niet mogelijk maar wordt er een transactie gedaan om te controleren of u de persoon bent die de telefoon heeft besteld. 


( ivm de verzekering die daar dan bij zit)

Wat dekt die verzekering dan? Als u het toestel een half jaar later op de betonnen vloer laat stuiteren, krijgt u dan van die verzekering een nieuw toestel? 


( ivm de verzekering die daar dan bij zit)

Wat dekt die verzekering dan? Als u het toestel een half jaar later op de betonnen vloer laat stuiteren, krijgt u dan van die verzekering een nieuw toestel? 

meerdere creditcards bieden een soort van aankoopverzekering met verschillende voorwaarden. Maar uw voorbeeld zal door niemand gedekt worden :)


( ivm de verzekering die daar dan bij zit)

Wat dekt die verzekering dan? Als u het toestel een half jaar later op de betonnen vloer laat stuiteren, krijgt u dan van die verzekering een nieuw toestel? 

meerdere creditcards bieden een soort van aankoopverzekering met verschillende voorwaarden. Maar uw voorbeeld zal door niemand gedekt worden :)

Ook de SNS-bank doet dat standaard zonder dat je een creditcard nodig hebt @appel123 en @Nick83 


Niet standaard, alleen bij SNS compleet en dan maar voor 30 dagen

https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betaalrekeningen-vergelijken.html

Met een CC betaling ben je dacht ik langer verzekerd


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/toestel-verzekeren

 


Wat dekt die verzekering dan? Als u het toestel een half jaar later op de betonnen vloer laat stuiteren, krijgt u dan van die verzekering een nieuw toestel? 

Als een bedrijf failliet gaat zonder dat je toestel geleverd is krijg je het vergoed of als het scam is (webshop bestaat niet).
En de eerste 6 maanden is het verzekerd tegen schade en diefstal, sommige gold kaarten doen dit 12 maanden vergoeden.

Met een tijdje gaat ons betaal systeem toch op de shop, alle normale betaalpassen worden een soort creditcard.
Winkels en shops moeten daarom hun betaal systeem aanpassen, als het goed is gaat de creditcard dan ook beter geaccepteerd worden.


Hoi @appel123, leuk dat je kiest voor een mobiel abonnement van KPN! 💚

Als je voor het eerst een mobiel abonnement met toestel bij KPN afsluit, dan betaal je jouw toestel inderdaad bij de koerier. Betalen doe je dan met de pinpas van de rekening die je bij de bestelling hebt doorgegeven. We verifiëren daarmee namelijk het rekeningnummer.

Betalen met creditcard is helaas niet mogelijk. Het spijt me dat je daarover eerder verkeerd bent voorgelicht.


ik sluit een mobiel abonnement af bij KPN omdat ik al internet afneem van KPN; het rekeningnummer is dus bij jullie bekend en geverifieerd. Betaling per creditcard was voor mij extra gunstig geweest. Wellicht iets voor de toekomst?


Ik snap je, maar wij vinden het toch belangrijk dat we bij ieder nieuw abonnement het rekeningnummer verifiëren. Ik ga in ieder geval wel je feedback meenemen. :)


Reageer