Skip to main content
Hier hetzelfde probleem het is mij ook een raadsel waarom je bij een sim only niet gewoon een boete krijgt in plaats van het gehele bedrag aan maanden betalen terwijl je geen gebruik maakt van hun service.

Is echt belachelijk in deze tijd kijk als je nou een telefoon erbij hebt snap ik het .

Maar is gewoon een manier om de problemen bij de klant weg te leggen anders kost het hun waarschijnlijk teveel tijd .



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Hi Donders, welkom hier.



Een raadsel hoeft dit zeker niet te zijn. De reden hiervan is simpelweg dat je op voorhand een contract aangaat, voor 12 of 24 maanden. Dat je dit belachelijk vindt is uiteraard je goed recht, hoe jammer ik dat ook vindt. Ik neem aan dat je bewust een dergelijk contract afsluit. Bij een vrijwillige opzegging tussentijds zul je de resterende termijnen betalen. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben in mijn uitleg.
Nee dat krijg je mij niet aangepraat waarom je moet betalen voor iets dat je niet gebruikt een boete oke, maar zat ook verder niet te wachten op een reactie of vage reden van uit jullie .

Met een stroom/gas abonement kun je ook gewoon overstappen en dan hoef je ook niet te betalen wat je zou gaan gebruiken je krijgt hier dan wel een boete idd en die word dan vaak door de andere partij betaald.

Denk dat zoiets ook wenselijk is bij mobiele abonementen aangezien jullie compleet aanbieden en dan ineens van het ene product (kpn thuis)de prijs omhoog doen waar door mensen gaan shoppen bij andere providers en dan vast zitten aan het mobiele abonement .

Als een soort stok achter de deur dat vind ik fout .
Energieleveranciers betalen elkaars boetes, het zou fantastisch zijn als jij een nieuwe provider in de Telecom kunt vinden die jouw afkoopsom betaalt. Ik probeer je niets aan te praten, mooier dan dit kan ik het simpelweg niet maken en laat het dan ook zoals verzocht zo.
Hallo @Donders1985 , toen je de overeenkomst aan ging had je het kunnen weten, het staat duidelijk in de voorwaarden die bijna niemand leest en als dan puntje bij paaltje komt gaan zeuren.
Dan hadden jullie me even een seintje moeten geven voor ik mijn mobile sim only afsloot wij gaan de prijzen omhoog doen dan had ik het nooit afgesloten .

Is eigenlijk gewoon een soort van voor kennis.

Jammer dat er niet een aantal slimme koppen zijn die dat hetzelfde regelen als bij de energie maatschappij zou wel zo klantvriendelijk zijn .

Maar ja nu weet ik iig dat ik niet meer naar jullie ga en als dat kan me abonement naar t-mobile overzet .

Zodat ik daar ook van de compleet voordelen kan genieten snap gewoon niet dat jullie zitten te wachten op ontevreden klanten .

Terwijl je langs de andere kant dan ook klanten makkelijk van andere providers kunt overnemen lijkt me alleen goed voor de zaken.
Hallo @Donders1985 , als je bij T Mobile t.z.t. ook voortijdig op wilt zeggen krijg je met hetzelfde te maken, ik waarschuw je maar even van te voren, dan ben je vast op de hoogte.☺️
Dat snap ik maar is toch eigenlijk niet meer van deze tijd zou toch klant vriendelijker kunnen.

En zeker als er dan in het ene abonement thuis iets veranderd word waardoor het compleet ineens geen voordeel meer is.

Als je dan alles duurder wil maken moet je ook zorgen dat klanten de keus hebben om ergens anders heen te gaan en daar compleet te zijn.
Hallo @Donders1985 , in je topic titel staat stoppen of wijzigen, wijzigen van het soort abonnement kan in de regel binnen 4 maanden voor einde contract.

Je data of belminuten kun je in de regel 1 maand na begin contract (tijdelijk) naar boven bijstellen of weer terugstellen naar de oorspronkelijk afgesproken waarden.

Als een provider besluit een aanpassing aan je abonnement te doen die in je nadeel uitvalt heb je ook altijd het recht om je abonnement gratis te stoppen, zelfs binnen een nog lopend contract en daar wordt je altijd tijdig, minimaal een maand van te voren, over geïnformeerd.
Als hun die prijsverhoging niet zo extreem hadden doorgevoerd had ik nog bij kpn gezeten .

Maar dat ik nu voor 20 euro minder 950mb per sec binnen haal tegen een duurder abonement van hun waar ik vaak 200mb nog niet haalde vind ik sowieso belachelijk en dan omdat hun het vel over je oren trekken en je besluit weg te gaan .

Blijf ik zitten met een sim only die ik met de kennis die hun op dat moment hadden niet had afgesloten .