Skip to main content
Beantwoord

Abonnement kan niet opgezegd worden

  • March 10, 2020
  • 6 reacties
  • 183 keer bekeken

Gilian1103
Nieuwkomer

Waarom kan ik mijn abbonement niet opzeggen?

na een 2e verlenging zit ik 2 jaar vast

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Beste antwoord door RBxx

@Gilian1103, dan lijkt het erop dat de aanpassing (MB's omlaag, was dat per april 2019?) in de vorm van een verlenging is uitgevoerd. Maar daar moet je dan een bevestiging (nieuw contract) van hebben ontvangen, met daarop een contract einddatum april 2021.

Heel vervelend, maar daar valt nu niet veel meer aan te doen ben ik bang.

*Correctie: ik begrijp  juli en dus niet april.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 10, 2020

Hallo @Gilian1103 , een mobiel abonnement heeft een vaste looptijd (1 of 2 jaar). Pas vanaf het eind van de looptijd kan je opzeggen met een opzegtermijn van één maand. 

Heb je het abonnement echt verlengd of heb je het laten ‘doorlopen’?  In het laatste geval is het nu een contract voor onbepaalde tijd dat je iedere maand kan opzeggen.


  • March 10, 2020

Hallo @Gilian1103 , in aanvulling op de andere reageerders:

In MijnKPN kun je precies zien wanneer je contract afloopt.

 


Gilian1103
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2020

Ik had gevraagd om door te laten lopen. Hier hebben ze wel de MB’s omlaag gezet omdat ik ze toch niet gebruikte. Voor de rest zou er niks veranderd moeten zijn. Nu wil ik overstappen en mag ik dit na 6 jaar niet zomaar meer🤔. Ik snap best dat 1 maand opzegtermijn normaal moet zijn. Maar dat ik nu tot april 2021 moet wachten vind ik absurd.


Gilian1103
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2020

Jaren terug ben ik overgestapt van KPN naar Telfort want ik wilde geen klant meer zijn van KPN. Helaas zit ik nu weer vast aan KPN zelf. En ook nog tot juli 2021. Een situatie waar ik niet graag verplicht in zit. En omdat ze werden overgenomen moest ik nieuwe apps installeren en mijzelf registreren bij KPN. Ook iets wat ik eigenlijk niet wilde doen.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 10, 2020

@Gilian1103, dan lijkt het erop dat de aanpassing (MB's omlaag, was dat per april 2019?) in de vorm van een verlenging is uitgevoerd. Maar daar moet je dan een bevestiging (nieuw contract) van hebben ontvangen, met daarop een contract einddatum april 2021.

Heel vervelend, maar daar valt nu niet veel meer aan te doen ben ik bang.

*Correctie: ik begrijp  juli en dus niet april.


Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Gilian1103, welkom op het forum. Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad alsof er een nieuwe contractperiode is gestart bij de wijziging die je vorig jaar hebt gedaan. Zoals Ruud al zegt zal je daar toentertijd ook een bevestiging van hebben gekregen, waarin de nieuwe periode is genoemd. Als er in zo'n bevestiging iets niet klopt, zijn er 14 dagen waarbinnen je dat kunt aangeven en kan het aangepast of geannuleerd worden. Als er in die tijd niets wordt aangegeven is wat daarin staat definitief. Als daar een nieuwe contractperiode in stond, zit je daar aan vast.

Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat zij tegen je hebben verteld dat de periode tot 2021 loopt. Daar zullen we dan niets aan kunnen veranderen.