Skip to main content

Hi,

Elk jaar zie ik dat de kosten voor een abonnement op de website lager zijn dan de kosten die ik zelf betaal voor mijn mobiel abonnement. Elk jaar weer, moet ik bellen om dit aan te laten passen.

Dit jaar kreeg ik de uitleg: dit komt door de overheid.

@kpn: hoe kan het dat jullie nieuwe abonnementen goedkoper kunnen maken en bestaande klanten steeds meer laten betalen?

Lopende abonnementen zijn jaarlijks onderhevig aan de inflatiecorrectie. Worden daardoor steeds wat duurder. De laatste inflatiecorrectie was met 8,5 % wel extreem. 

Net als bij je energie contact, prijzen in de supermarkt, kranten abonnement, zorg verzekering, en ga zo maar door. 

Je mag altijd 'verlengen' naar de nieuwe propositie. Dan betaal je weer het starttarief voor een jaar. Dan komt daar ook weer inflatiecorrectie overheen...


Hi Peter,

Ik begrijp heel goed wat Inflatie is. Je zou verwachten dat Inflatie voor iedereen gelijk is, net zoals in de supermarkt. Bij een KPN contract is dit dus blijkbaar niet zo. Bestaande klanten betalen een hoger maandtarief voor hetzelfde abonnement dan nieuwe klanten. 

 


..…

Er mag geen inflatie berekend worden over nog niet gebruikte abonnementen. 

Je kunt gewoon jaarlijks verlengen hoor. Dan betaal je gewoon de prijs op de website. 

Je krijgt alleen niet de "nieuwe klanten korting". Dan zou je ieder jaar over kunnen stappen. Er zijn er die dat doen.Â