Skip to main content
Vraag

Abonnement niet ingegaan op moment dat gezegd is

• August 9, 2026
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Heel teleurstellend dat KPN tot 2 maal toe verzekerd dat mijn superunlimited eerder in zou gaan en ik in het buitenland mijn MB’s kon gebruiken. Abonnement dus niet eerder ingegaan. Hebben meer mensen dit en weet iemand van de KPN hoe dit kan?

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@J2026 

Om je goed te kunnen helpen graag wat meer informatie, dus hierbij enkele vragen:

• Gaat het om een compleet nieuw SuperUnlimited abonnement bij KPN?
  • Of heb je zelf het abonnement gewijzigd binnen Mijn KPN omgeving?

Tussen deze twee opties zitten namelijk verschillen, dus het is daarom handig om te weten om welke het gaat in jouw situatie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 10, 2026

Hallo ​@J2026 ,

Als bestaande abonnee kun je pas over naar een nieuwe abonnementsvorm zodra jouw oude abonnement de einde-contractdatum heeft bereikt. 

Is jouw abonnement van na 23 maart 2025, dan kun je maandelijks switchen naar Superunlimited+. Maar ook dan gaat die wijziging dan pas in per de eerst volgende maandelijkse dag van jouw factuurperiode. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 10, 2026

Ik heb telefonisch mijn bestaande abonnement om laten zetten naar Superunlimited met tot tweemaal toe de belofte dat deze dan bij de volgende factuurdatum zou ingaan en niet per officiële einde van mijn contract. Je kunt namelijk eerder verlengen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 10, 2026

Je kunt inderdaad eerder verlengen, maar de wijzigingen (voorwaarden) gaan normaliter pas in per het einde van jouw oorspronkelijke contract. 

Je bent heel stellig over die belofte, dan is nu de eerste stap om weer contact op te nemen met de klantenservice. Zij zouden zo’n afspraak dan terug moeten kunnen zien in het gespreksverslag.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Je kunt daar dan eventueel ook een klacht indienen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 10, 2026

Klopt, probleem is dat ik al in buitenland ben en bellen dus een dure optie is. Bovendien heb ik al 2 keer telefonisch gesproken over het abonnement, gaat het de derde keer dan wel goedkomen? Beetje zonde als je daarvoor een half uur in de wacht hangt in het buitenland.

Helaas kun je het niet regelen via chat met medereiziger 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 10, 2026

Precies de reden om een terugbelverzoek te maken. Dan belt KPN jou op jouw Nederlandse nummer.