Skip to main content

Wat een enorme ellende weer bij KPN!!! Ongevraagd moest ik overstappen van Telfort naar KPN. Er werd gezegd: “Nee hoor meneer, er verandert niets!” Afijn, mijn abonnement is duurder geworden en ik kan geen MB’s meer meenemen. Pure oplichting en je staat als klant weer met je rug tegen de muur. Argument van KPN: “Ja meneer, u heeft twee weken bedenktijd gehad (maar dat klopt al niet want ik moest verplicht over) maar de factuur komt pas ná twee weken waardoor je dus buiten de bedenktijd merkt wat KPN weer heeft geflikt mbt het niet meer mee kunnen nemen van MB’s. Ik baal zo enorm van KPN, ik ben jaren geleden bewust overgestapt om dergelijke problemen. Bij Telfort ben ik afgelopen jaren 1000% tevreden geweest en nu verplicht terug bij KPN en meteen wordt je weer genaaid. Niet alleen voor mobiel maar ook voor internet en tv, ook dat is veel duurder geworden, bah!

U heeft een nieuw contract genomen? Zo lees ik u verhaal. De meeste oud klanten van Telfort hebben niets aangepast en behouden de oude voordelen zoals deze waren. Die klanten klagen juist weer hier dat ze nu de KPN voordelen missen.

Ik lees uit u verhaal dat u nu een hussel abbonement hebt?


Hallo @BennoZ. Het spijt me om te lezen dat je je opgelicht voelt. Toch wil ik je vragen om je aan onze huisregels te houden. Het is niet toegestaan om hetzelfde bericht in meerdere topics te plaatsen. Ik heb al jouw reacties daarom samengevoegd in één topic. Ook wil ik je vragen op je taalgebruik te letten. Schelden is niet toegestaan. Ik heb daarom de scheldwoorden uit jouw berichten verwijderd.

 

In 2020 zijn alle mobiele en thuisabonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Daarbij heb je jouw Telfort voorwaarden behouden. Dus ook het meenemen van MB's naar de volgende maand. Je behoudt deze voorwaarden zolang je een Telfort abonnement hebt. Je bent niet verplicht om over te stappen naar een KPN abonnement.

Ben je wel toe aan een nieuw abonnement dat beter bij je past? Dan kun je jouw abonnement verlengen. Of eigenlijk: vernieuwen. Je kunt namelijk geen Telfort abonnement meer kiezen. Als je jouw abonnement verlengd, ga je over op een KPN abonnement. Maar dit is niet verplicht. Je kunt jouw Telfort abonnement ook gewoon behouden.

Ik wil daarom graag weten waarom jij denkt dat jij verplicht was over te stappen. Kan je dit uitleggen?


Hallo Denise,

Bedankt voor je snele reactie.

Jazeker, dat kan ik uitleggen en dan zul je ook begrijpen waarom ik zo ontzettend woedend ben en op deze manier heb gereageerd. 
Er zijn meerdere vervelende dingen gebeurd tijdens de helaas verplichte migratie naar KPN. 
 

1. Mijn vrouw en ik hadden beiden al jaren exact hetzelfde mobiele abonnement bij Telfort: hetzelfde maandbedrag en beide onbeperkt bellen. Maar na de migratie werd 1 van de abonnementen duurder en was ik mijn onbeperkt bellen kwijt. Hier heb ik veel, heel veel over gebeld en geschreven maar KPN bleef hardnekkig volhouden dat dit niet juist is. Ik sta dus als consument met mijn rug tegen de muur en heb dit uiteindelijk maar losgelaten. 


2. Een tijdje geleden hadden we een internetstoring en heeft mijn vrouw gebeld naar de ‘storingsafdeling’ van KPN en die gaf aan dat er tijdens graafwerkzaamheden een kabel was geraakt. Dit zou binnen enkele uren worden opgelost wat ook zo was. Maar nu komt het nare deel: de ‘storingsmedewerker’ vertelde dat wij te veel betaalden voor ons internet/tv én mobiel abonnement en dat hij het ‘wel even’ kon omzetten. Ik zat naast mijn vrouw en kreeg het gesprek mee. Ik gaf direct aan om hier NIET in mee te gaan omdat ik érg negatieve ervaringen heb met dergelijke omzettingen. De KPN medewerker bleef echter zo enorm aandringen dat mijn vrouw uiteindelijk maar akkoord is gegaan helaas, deze meneer was erg dominant. Er zou NIETS veranderen zij deze man continu: alleen zou de internetsnelheid van 100 naar 200 mbit/s worden verhoogd en zou onbeperkt vast bellen er af worden gehaald. Het maandbedrag zou hierdoor lager worden. 
Toen wij later de factuur kregen schrokken we ons rot! Die was ineens hoger dan voorgaande jaren. Dit is na veel, heel veel telefoongesprekken aangepast maar ook die factuur klopte weer niet. Nogmaals veel telefoontjes moeten plegen en de derde keer was het pas correct. Erg vervelend allemaal.

3. Deze meneer heeft ook ons mobiele telefoon abonnement aangepast, ook hier zij hij continu dat er NIETS zou veranderen, ALLE voorwaarden zouden ongewijzigd blijven. We moesten persé worden omgezet naar KPN omdat we een oud Telfort abonnement hadden. Hij gaf opnieuw aan dat er NIETS zou veranderen maar dat we door deze omzetting MB’s konden delen. Afijn, ook hier zijn we weer flink opgelicht: het maandbedrag van mijn vrouw is omhoog gegaan, we kunnen nu geen MB’s meer meenemen en het meest criminele is dat deze meneer ons óngevraagd een twee-jarig abonnement heeft aangesmeerd!!! Als hij deze zaken tijdens het gesprek zou hebben verteld waren we hier uiteraard nóóit mee akkoord gegaan.

4. Onze kinderen zouden korting krijgen op hun abonnement omdat mijn vrouw en ik een KPN abonnement hebben. Dit staat ook duidelijk vermeld op de website van KPN. Als je het echter eenmaal afsluit en de factuur bekijkt dan blijk je helemaal geen korting te krijgen! Vervolgens moesten we alweer naar de klantenservice bellen en dan krijg je daar te horen dat je de korting pas krijgt als je zélf de klantenservice belt. Dat vind ik zeer en zeer slecht en ook dit ‘riekt naar oplichting’. Er zijn veel mensen die niet weten dat je de klantenservice moet bellen om de beloofde korting te claimen waardoor zij te veel betalen. 
 

Nou Denise, als je dit allemaal leest begrijp je dat we woedend zijn en ons niet opgelicht vóelen, maar opgelicht ZIJN door KPN. 

Waarom toch altijd die aggressieve verkooptechniek? Leer toch eens respectvol en eerlijk met je klanten om te gaan. 

Ik weet nu al wat je gaat schrijven om KPN in te dekken: ik heb twee weken bedenktijd (wat de persoon aan de telefoon NIET had verteld) dus had ik alles binnen die termijn terug kunnen draaien maar zo werkt dat in de praktijk niet natuurlijk. Als je door KPN wordt benaderd, ja want KPN benaderde óns en niet andersom, kun je er toch van uit gaan dat deze persoon de waarheid spreekt en dat je niet keihard wordt opgelicht? Want hier is sprake van keiharde oplichting. 

Ik vraag je met klem om heel diep in deze case te duiken, met name punt 3, en ALLE telefoongesprekken te beluisteren dan zul je er achter komen dat hetgeen wat ik hierboven heb geschreven volledig klopt en dat KPN crimineel gedrag vertoont.

Hoogachtend,

Benno Zwanenburg


 


U heeft een nieuw contract genomen? Zo lees ik u verhaal. De meeste oud klanten van Telfort hebben niets aangepast en behouden de oude voordelen zoals deze waren. Die klanten klagen juist weer hier dat ze nu de KPN voordelen missen.

Ik lees uit u verhaal dat u nu een hussel abbonement hebt?

Hallo Jeroen,

 

Ik heb geen nieuw contract genomen, het hele (lange) verhaal heb ik inmiddels uitgebreid in dit topic vermeld. Of ik een Hussel abonnement heb weet ik niet, ik heb zelf nooit initiatieven genomen, dat heeft KPN ‘onbewust’ gedaan. 


Kunt u misschien een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur?

Heeft u onlangs via KPN een nieuw toestel genomen? 


Hallo Nick,

Nee, ik heb geen nieuw toestel. Zie het uitgebreide verslag in mijn zojuist geplaatste bericht hierboven.


Ik heb de dubbele reacties verwijderd voor het overzicht. Laten we nu kijken of we dit kunnen oplossen.

 

Ik heb jouw bericht aandachtig door gelezen. Ik kan me jouw frustratie goed voorstellen. Je mag er zeker van uitgaan dat de informatie die je krijgt, klopt. Het spijt me om te lezen dat dit niet het geval was.

Maar laten we wel voorop stellen dat dit geen oplichting is. Ik verzeker je dat mijn collega niet met opzet verkeerde informatie heeft gegeven. Mijn collega dacht waarschijnlijk echt dat er niets voor jou zou veranderen. Als mijn collega had geweten dat er wel iets zou veranderen, dan had mijn collega dat wel gezegd. 

 

Toch zoek ik graag uit hoe de vork precies in de steel zit. Ik kan gesprekken niet terugluisteren. Maar ik kan wel de notities van mijn collega's lezen.

Om dit te kunnen doen, heb ik wel wat meer informatie van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Alles is ingevuld. Dit account staat op naam van mijn vrouw dus ik heb haar nummer ingevuld. 

Ik zeg overigens niet dat je collega verkeerde dingen heeft opgegeven, maar hij heeft zeer belangrijke zaken verzwegen. En dat is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak. En telkens als er zoiets gebeurt kunnen jullie ineens alle opgenomen gesprekken nergens meer vinden.

Daarnaast is het ook enorm slecht dat jullie te hoge en onjuiste facturen versturen die na veel, heel veel bellen met pijn en moeite worden gecorrigeerd. Je kunt mij niet wijsmaken dat  ál deze bovengenoemde zaken ‘per ongeluk’ gebeuren. Maar goed, ik hoop echt dat je serieus in deze case duikt, je zult schrikken van de vele fouten die gemaakt zijn.


Bedankt voor het invullen van jouw gegevens. Ik zie dat hiervoor ook een officiële klacht loopt. Het lijkt mij het beste om het telefonische contact met onze klachtenafdeling af te wachten. Dit om te voorkomen dat dingen dubbel gedaan worden en door elkaar heen gaan lopen.

Ik zie dat mijn collega gisteren heeft geprobeerd jou te bellen. Helaas kreeg mijn collega je niet te pakken. Als het goed is heb je van ons een e-mail en/of sms gekregen met een terugbelverzoek. Ik raad je aan om het telefoon dat hierin staat te bellen.


Nee, ik ben niet gebeld en heb ook geen sms ontvangen. 
Daarnaast zul je begrijpen dat ik dit NIET via de telefoon opgelost wil hebben maar schriftelijk, anders gaat dit weer helemaal fout aflopen. 


Wanneer een klacht bij de klachtenafdeling komt, wordt deze in principe telefonisch behandeld. Natuurlijk kun je wel vragen om een schriftelijke bevestiging. Mocht er dan toch iets niet kloppen, dan kan je dit bespreken met de klachtenbehandelaar.

Ik zie dat mijn collega je gisteren opnieuw geprobeerd heeft te bellen. Mijn collega kreeg je opnieuw niet te pakken en heeft je een e-mail met terugbelverzoek verstuurd. Deze is verstuurd naar het e-mailadres dat je ook hier op het forum gebruikt.

Heb je deze e-mail niet ontvangen, laat het even weten. Dan ga ik kijken of ik contact met mijn collega kan opnemen.


Niks gehoord en geen e-mail ontvangen. 
Als ik probeer te kijken op mijn profiel om te checken of het e-mail adres correct is krijg ik deze melding:

Cannot GET /

Dat gaat weer lekker soepel allemaal…..

 

Stuur a.u.b. gewoon een bericht hier, een privé-bericht of een e-mail. Zo moeilijk kan dat niet zijn toch?


Ik zie dat de daadwerkelijke e-mail een dag later is verstuurd dan de notitie. De e-mail is verstuurd op 18 februari. Heb je deze ontvangen?

Ik heb niet de mogelijkheid om de e-mail nogmaals te versturen. Anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.


Nee, geen e-mail en nog steeds niet gebeld. Maar aangezien deze klacht gaat om telefonische beloftes die niet zijn waargemaakt en waarbij het opgenomen telefoongesprek om één of andere reden niet terug te vinden is wil ik een schriftelijke oplossing zodat ik niet wéér valse beloftes krijg maar dat het gewoon zwart op wit staat. Dat kan niet zo moeilijk zijn toch?


Wat vreemd. Ik heb een collega gevraagd mee te kijken. Hij geeft aan dat de e-mail correct verzonden is naar het bij ons bekende e-mailadres. Dus het e-mailadres dat je in MijnKPN ziet staan. Ook het e-mailadres dat je hier op het forum gebruikt. Ik raad je aan om ook de spam te controleren. Misschien is hij onverhoopt hier tussen beland.

Voor de zekerheid stuur ik je de inhoud van de e-mail via privébericht toe. De e-mail kan ik niet versturen, dus dan maar zo. Ik raad je echt aan om het nummer dat hierin staat te bellen. Ik heb een notitie achter gelaten voor mijn collega dat je graag een schriftelijke oplossing wilt. Maar ik vermoed dat mijn collega graag eerst jouw verhaal wil aanhoren. Daarna kunnen jullie samen verder kijken naar een gepaste oplossing.