Skip to main content
Vraag

Abonnement opzeggen met nummerbehoud en omzetten naar prepaid

• March 9, 2026
  • 1 reactie
  • 7 keer bekeken

Ik ben onlangs geëmigreerd naar het buitenland (buiten EU) en ik wil mijn sim only abonnement omzetten naar Prepaid (het contract is al afgelopen). Hierbij wil ik wel mijn mobiele nummer behouden. 

Wanneer ik het emigratie formulier invul, krijg ik echter geen optie om aan te geven dat ik mijn nummer wil behouden. Hoe kan ik dit toch regelen?

PS. Gezien de hoge kosten van bellen vanuit buiten de EU, kan ik dit niet telefonisch regelen.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Eline93 

Welkom op de community van KPN.

Het omzetten van een KPN mobiel abonnement naar een prepaid aansluiting verloopt helaas via de klantenservice van KPN, deze kan jouw mobiele abonnement omzetten naar een prepaid aansluiting.
Je vertrouwde 06 nummer blijft dan actief.

Ondanks de kosten zou je toch echt even de telefoon ter hand moeten nemen, om dit met een medewerker van de klantenservice te regelen.

De KPN klantenservice kun je vanuit het buitenland via de volgende telefoonnummers bereiken:

• Vanaf een vaste telefoon (of telefooncel) : 0031 6 12001200
  • Vanaf een willekeurig mobiele telefoon : +31 6 12001200

Houdt daarbij rekening met de Nederlandse tijd dat de klantenservice geopend is.

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Mocht je gebruik maken van social media, dan zou je het ook kunnen vragen via (klik op één van de linken) :

Maak je geen gebruik van social media, dan blijft bellen helaas over.

Houdt bij prepaid wel rekening met de volgende voorwaarden:

• Om te voorkomen dat je prepaid 06-nummer vervalt, moet je minimaal één keer per 6 maanden bellen, sms'en, internetten of opwaarderen. Doe je dit niet, dan wordt je nummer tijdelijk geblokkeerd en kun je alleen nog gebeld worden. Daarna heb je nog 3 maanden om je nummer te deblokkeren door je beltegoed op te waarderen.

• Je Mobiel Prepaid tegoed kan je gratis en snel opwaarderen. Ook wanneer je in het buitenland bent. Online, met een tegoedbon of gewoon met je mobiel.

• Prepaid opwaarderen

• Gebruik de KPN Prepaid app, om te zo je tegoed te kunnen inzien.

•