Skip to main content

Dag KPN Forum, 

Ik heb wat vragen over een KPN abonnement voor een periode in het buitenland. 

Ik heb gelezen dat de voorwaarden voor het gebruik van dit KPN abonnement zonder extra kosten zijn, dat je na 4 maanden aan moet kunnen tonen dat je een duurzame relatie met Nederland hebt.

Mijn eerste vraag is; Mijn zoon vertrekt met zijn abonnement voor 5 maanden naar Spanje, hij staat ingeschreven op een Nederlandse hogeschool en moet van daaruit stage lopen, verder staat hij officieel ook ingeschreven als bewoner bij ons thuis waar we een KPN pakket hebben. betekent dit dat hij dit abonnement kan gebruiken tijdens zijn stage periode zonder extra kosten of complicaties?

Daarnaast heeft mijn zoon een abonnement voor een periode van 1 jaar aangeschaft in combinatie met zijn telefoon. Dit abonnement loopt af in maart/april als hij in het buitenland is, is het dan mogelijk om dit te verlengen? en zo ja, is het mogelijk om dit voor een minder lange periode te doen (bijvoorbeeld maandelijks/kwartaal/halfjaarlijks)? 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Vriendelijke groet,
Anton 

Wat een leuk avontuur voor je zoon. Al een beetje Spaanse les genomen? Hoewel voor studenten 'bier’ voldoende lijkt te zijn. Cerveza.

ingeschreven als bewoner bij ons thuis

Bewijs van inschrijving is voldoende als kpn daarom vraagt.
 

Een abonnement loopt niet af en hoeft niet "verlengt” te worden. Het heeft een minimum looptijd, in dit geval van een jaar. Na deze minimum looptijd gaat het gewoon door. Vorige abonnementen van mij hebben 3 jaar en een zelfs 8½ jaar gelopen voordat ik verlengde (= nieuw abonnement nemen op zelfde aansluiting bij zelfde provider).

Verlengen (= nieuw abo nemen dus) heeft n.m.m. alleen zin als je voor een nieuwe telefoon een lening wilt indien je die niet gewoon kan of wil betalen.

Zolang hij in Spanje zit gewoon door laten lopen. Verlengen met nieuw abo kan altijd nog.


Houd wel rekening met het volgende. KPN kan vragen om aan te tonen dat je een duurzame band met Nederland hebt, als ze vaststellen dat je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland. Lees meer daarover in onderstaand artikel.

bron:  Voorwaarden voor gebruik roaming op basis van ‘roam like home’ | KPN.com