Skip to main content


Goedemorgen  ik heb sinds 23 juni ook n nieuwe abo met 5G afgesloten en nog steeds 4G in de 010 regio Poortugaal/R.dam] Ook na de Telfort /KPN update van gisteren is dit nog steeds zo. Ik heb n Samsung Galaxy XCover 4s en dus ook nog de oude Telfort simcard erin zitten. Ik zou dus according mn nieuwe abo 5 G moeten hebben,maar zit dus nog op 4G  Enige uitleg en oplossing zou fijn zijn . BVD Rob Poortugaal


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je zou een nieuwe simkaart moeten denk ik...


Dat blijkt.KPN is zeer matig in zn transparantie omtrent t meenemen/behouden van tegoeden.Jammer.Er is tenslotte voor betaald ,maar niet verbruikt.Jammer van t Telfort opheffen.Ik weet genoeg.Nu de te hoge facturen nog uitpluizen.Tnx so far.


5G voegt niks toe voor één mobieltje. 4G is ook al tot 500 Mb/s (4G++).

4G+ = tot 300 Mb/s
4G = tot 100 Mb/s
5G = tot 500 Mb/s

Sites worden doorgaans met zo'n 1 tot 3 Mb/s verzonden. HD live video is via internet 5 Mb/s. (o.a. Netflix)

N.B. qua verbruik
8 Mb = 1 MB


@Rob Poortugaal heb je wel een telefoon welke 5G ondersteund en volgens mij doet jouw telefoon dat niet. 


Inderdaad, 4G en meer gaat het niet worden op de Xcover 4s, dus alleen een nieuwe simkaart is niet genoeg.


4G werkt uitstekend hier. 5G is idd nvt op deze phone. T is wel goed zo..Tnx voor de reply,s  Dat KPN je betaalde en gespaarde Telfort GB tegoeden afbouwd is wel n kwalijke zaak..Met wat gevoel voor coulance naar Telfort klanten hadden ze dat moeten laten staan.Straks weer 1,5 %inflatiecorrectie erop ..Dat is weer kassa..katsjing.


4G werkt uitstekend hier. 5G is idd nvt op deze phone. T is wel goed zo..Tnx voor de reply,s  Dat KPN je betaalde en gespaarde Telfort GB tegoeden afbouwd is wel n kwalijke zaak..Met wat gevoel voor coulance naar Telfort klanten hadden ze dat moeten laten staan.Straks weer 1,5 %inflatiecorrectie erop ..Dat is weer kassa..katsjing.

Bij Telfort ging de data 2 maanden (???) mee hé. Het bleef niet onbeperkt staan. Nu bij de overgang naar Hussel betekend dat dus dat elke maand dat je verder komt de data ouder dan 2 maanden wegvalt. Nieuwe data word niet meer toegevoegd, met afbouw tot resultaat.


Hallo @Rob Poortugaal , i.p.v. maximaal 2 maanden data meenemen naar de huidige maand kun je bij KPN MB's delen met huisgenoten.

 


Dat was n perfecte periode.Het overigens niet zozeer over de periode ,maar omdat t kon en Telfort dat deed. Zo hield je nog wel is GB,s achter de hand als je je geen duur "onbeperkt abo" kan veroorloven.Heb er vaak profijt van gehad .Ook de verdubbelaar ben je nu kwijt.Minder voordeel dus.


Geen huisgenoten hier  .Mn katten internetten en bellen ook niet.