Skip to main content
In december krijg ik een uitnodiging van KPN om mijn abo te verlengen... "Je mag je abo verlengen zegt KPN. Ik bel en sluit mijn nieuwe abo af wat pas ingaat op 2 februari 2019.



Nu komt ie! KPN introduceert in Januari nieuwe databundels en je raadt het al niet voor mij want ik heb al mijn abo verlengd....



Mijn opmerking is echter dat de ingangsdatum pas ingaat over 4 maanden en dat KPN net zoals ze mij zeiden dat ik mocht verlengen mij nu ook had mogen informeren zodat ik een keuze heb.



Mijn advies aan iedereen. VERLENG PAS ALS JE ABO OVER EEN WEEK AFLOOPT. Ander ben je gewoon in de verkoop van KPN getuind en ik kan je zeggen dat is een rotgevoel .



Dus voor mij een leerervaring maar voor iedereen die dit leest een goedbedoelde "waarschuwing"



Voor iedereen die geïnteresseerd is in dit topic. Deze casus komt binnenkort op de buis bij RADAR en de Belbus van Kassa. Waarom? Omdat KPN niet naar zijn klanten luistert.
Nou ik zie het probleem niet zo,...



Je hebt een keuze om vier maanden van tevoren verlengen, dit hoeft niet! Echter heb je hier zelf voor gekozen.

Wanneer je de 14 dagen bedenktijd voorbij bent zit je weer een of twee jaar vast aan je contract. En die loopt steeds tot het einde van je oorspronkelijke eerste contractduur. In je mijnKPN kun je exact je verlengdatum, en je einddatum van je contract inzien, beetje onderzoek doet wonderen, Heb je de voorwaarden wel gelezen? Ook dit gebeurd namelijk door niemand. Dan kun je roepen wat je wilt maar haalt niets uit. Je kunt KPN hierin niets kwalijks nemen. Reminder; je hebt zelf voor verlenging gekozen. En na 14 dagen is de verlenging eenmaal bindend.



Als KPN dan opeens besluit op een bepaald moment om nieuwe abonnementen te introduceren, waarvan de klantenservice ook geen inzicht heeft in wanneer dit besloten wordt,.. ja dan is dat jammer maar over twee jaar kom ook jij aan de beurt voor een goedkoper abonnement, je bent niet de enige.



Veel plezier ook bij radar of kassa, denk dat ze je lachend de deur uit zwaaien 🙂
Beste Jeroen B22



Zelfs bij KPN hebben ze niet gereageerd zoals jij nu doet. Heftig hoe je reageert joh vooral omdat je de strekking van mijn verhaal niet snapt.



Al dat verwijzen naar voorwaarden e.d. lees eerst eens goed wat er geschreven wordt.



Het gaat mij om het feit dat KPN je uitnodigt om 4 maanden van te voren te verlengen maar dat de feitelijke ingang over 4 maanden is en dat indien je hierop in gaat, dit niet goed kan voor je uit kan pakken.



Natuurlijk heb ikzelf de keuze gemaakt echter stel ik dat als je als organisatie iemand uitnodigt 4 maanden voor contracteinde te verlengen en die verlenging pas over 4 maanden effectief ingaat (en dus ook het aanbod wat ze je doen) dit niet slim is om hierin in mee te gaan om genoemde reden.



Ik verwijt KPN niet dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik verwijt KPN dat ze marketing bedrijven om je contract te verlengen met een toekomstige ingangsdatum en als de voorwaarden positief wijzigen voor nieuwe klanten dit ook niet aan te beiden voor jou als "nieuwe klant"



Wat ik hem moeten constateren (en dat kan pas achteraf) dat je het beste kan wachten met verlengen tot einde contract, want het ingaan op KPN's aanbod om eerder te verlengen negatief voor je kan uitpakken. Dat is wat ik wilde mededelen en daar sta ik ook nog steeds achter.



Als laatste de opmerking waarom zo venijnig afsluiten? Das echt niet nodig . Voor jouw info, de gesprekken zijn al geweest dus wat jij denkt kan mij echt niet interesseren.



Ik sta open voor elke reactie en ook kritiek, gefundeerde echter niet voor gefrustreerde...
Wat denk ik wel essentieel en interessant is in dit verhaal mbt vroegtijdig verlengen of niet is of dat je een simonly contract verlengd of een contract met telefoon. Feit is dat als je verlengt met een nieuwe telefoon kan je natuurlijk eerder gebruik maken van je telefoon (ook al gaat je contract pas 4 maanden later in) en dit kan allerlei redenen hebben (je wilt graag een nieuwe of je oude is aan het overlijden en is het bijna noodgewongen).



Wat al in eerdere topics is besproken en zelfs door een moderator is gezegd snap ik persoonlijk het nut niet van een simonly contract vroegtijdig verlengen of dat nou mag of niet, vooral niet als de voorwaarden nog hetzelfde zijn als toen je je simonlycontract aanging.



Ik heb zelf een simonly contract die afliep in december 2018 (die ik overigens nu wel heb verlengd met de nieuwe abonnementen) maar ik kan me niet herinneren dat kpn mij heeft benaderd dmv een uitnodiging (via mail, tel of sms) om mijn contract te verlengen maar misschien heb ik dat wel genegeerd omdat ik dat sowieso niet doe, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het misschien ook wel had gedaan als ik een telefoon erbij wou en dan zat ik in hetzelfde schip.



Enfin, ik ben erg benieuwd hoe Radar of Kassa hierop reageren, kpn introduceert ze als “nieuwe abonnementen” dus het lijkt me dat ze zichzelf goed hebben ingedekt.
Hallo Ferry1984



Dank voor deze volwassen reactie :)



Je slaat denk ik de spijker op z'n kop. Ik had een abo met telefoon "premium" noemden ze dat en ik heb een "nieuw " abonnement afgesloten voor 1 jaar sim only. Ze noemen dat echter nog steeds "premium" echter PREMIUM was een product voor Toestel met DATA.



Ik heb geen toestel meer gekozen althans ik heb ervoor gekozen het volledig in eens te betalen.



Hoe het dan ook zij. Als bestaande klant van KPN wordt je niet beloond maar wordt je een nieuwe klant vanaf een andere provider dan ben je meer dan welkom.



En dat voelt niet goed, dat is eigenlijk wat ik wilde zeggen en ook een waarschuwing af te geven indien je wordt benaderd of wilt verlengen. Wacht zo lang mogelijk af!!!
Wat al in eerdere topics is besproken en zelfs door een moderator is gezegd snap ik persoonlijk het nut niet van een simonly contract vroegtijdig verlengen of dat nou mag of niet, vooral niet als de voorwaarden nog hetzelfde zijn als toen je je simonlycontract aanging.

Ook voor mensen met een simonly abonnement kan het zinvol zijn vervroegd te verlengen omdat ze graag een nieuwe telefoon willen of omdat hun huidige telefoon de geest aan het geven is. ze verlengen dan van sim-only naar abonnement met toestel.



Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van vervroegd verlengen. Het enige wat je er mee doet is het probleem vooruit schuiven. Ja, je kunt nu vier maanden eerder een nieuwe telefoon "krijgen", maar let op, wees er zuinig op want je zult er dit toch echt minimaal twee mee vooruit moeten kunnen.



Nu heb ik gelukkig al sinds jaar en dag een sim-only abonnement en mijn toestellen gaan beduidend langer mee dan twee jaar. 🙂

Mijn vorige telefoon was een HTC One M7 en die heeft ruim vier jaar dienst gedaan.

Of mijn huidige OnePlus 5T dat ook gaat halen ... we gaan het zien. 😉


Wat al in eerdere topics is besproken en zelfs door een moderator is gezegd snap ik persoonlijk het nut niet van een simonly contract vroegtijdig verlengen of dat nou mag of niet, vooral niet als de voorwaarden nog hetzelfde zijn als toen je je simonlycontract aanging.




Ook voor mensen met een simonly abonnement kan het zinvol zijn vervroegd te verlengen omdat ze graag een nieuwe telefoon willen of omdat hun huidige telefoon de geest aan het geven is. ze verlengen dan van sim-only naar abonnement met toestel.






Klopt @wjb ik moet daar een kleine nuance in brengen.

Van simonly naar abonnement met telefoon kan zinvol zijn om vroegtijdig te verlengen.

Maar ik doelde inderdaad op van simonly naar simonly.



Echter, ik denk (maar doe echt een aanname) ten tijde dat amdon zijn abonnement met telefoon afsloot had kpn nog niet de abonnementskosten en telefoon kosten gescheiden en dat neem ik kpn wel kwalijk dat ze het voor die abonnementen waar die kosten nog niet gescheiden zijn niet automatisch scheiden na contractperiode. Dus Amdon moest sowieso wat doen want dit door laten lopen was geen optie (ik weet dat er een mogelijkheid is om zelf erom te vragen de toestelkosten eraf te laten halen en dan wordt het een simonly die maandelijks opzegbaar is oid maar ik zie liever dat kpn dat proactief doet in plaats van reactief). Het dispuut blijft alleen wanneer je dus het beste kan verlengen. Ik ben ook geneigd om te zeggen niet vroegtijdig verlengen maar dat is makkelijk gezegd omdat ik mijn telefoons los koop en ik niet in andermans portomonee kan kijken.
Vraag is of je ook zou hebben geklaagd als de abonnementen duurder waren geworden nadat je verlengd had of de databundels verkleind zouden zijn. Dan had je nog lekker kunnen profiteren van het goedkopere abonnement omdat je 4 maanden vooraf hebt verlengt. Ik denk dat we je dan hier niet hadden gehoord.

In december krijg ik een uitnodiging van KPN om mijn abo te verlengen... "Je mag je abo verlengen zegt KPN. Ik bel en sluit mijn nieuwe abo af wat pas ingaat op 2 februari 2019.

Nu komt ie! KPN introduceert in Januari nieuwe databundels en je raadt het al niet voor mij want ik heb al mijn abo verlengd....

Mijn opmerking is echter dat de ingangsdatum pas ingaat over 4 maanden en dat KPN net zoals ze mij zeiden dat ik mocht verlengen mij nu ook had mogen informeren zodat ik een keuze heb.

Mijn advies aan iedereen. VERLENG PAS ALS JE ABO OVER EEN WEEK AFLOOPT. Ander ben je gewoon in de verkoop van KPN getuind en ik kan je zeggen dat is een rotgevoel .

Dus voor mij een leerervaring maar voor iedereen die dit leest een goedbedoelde "waarschuwing"

Voor iedereen die geïnteresseerd is in dit topic. Deze casus komt binnenkort op de buis bij RADAR en de Belbus van Kassa. Waarom? Omdat KPN niet naar zijn klanten luistert.

Ik ben heden gebeld door nummer 020 2209362 over verlengen kpn mobiel.

Ik heb kpn gebeld. Klopt niets van dat abonnement verlengd moet worden.

En wat heeft deze organisatie daarmee te maken? Let dus op!

Riet Veldkamp