Skip to main content

Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat ik nou allemaal nodig heb om een mobiel abonnement te verlengen (als ik ook een nieuw toestel erbij wil kopen). Het verandert namelijk CONTINU en ik moest tot nu toe iedere keer dat ik een nieuw mobiel wilde 3x naar de KPN winkel lopen voordat het geregeld was. Ik ben al vijf jaren klant bij KPN en vind het heftig dat het zo ingewikkeld is (het was makkelijker om een hypotheek te regelen!) - nergens op de website wordt er iets gezegd over een BRP uittreksel, en twee jaren geleden moest dat ook helemaal niet. Dus: zijn er nog verder documenten / stukken informatie die jullie nodig hebben, voordat ik nog een keer een leenauto moet huren om voor niets naar de KPN XL winkel te rijden?

Mijn advies: ga naar een (onafhankelijke) telefoonwinkel en koop de telefoon zonder lening. Een telefoon op lening kopen is niet verplicht en je ontloopt BKR controle en registratie.

Daar kun je dan direct je abonnement verlengen (indien je dat dat nog wilt, mogelijk bevalt je huidige abo gewoon). Voor niet-Nederlanders kan dat alleen met een geldig paspoort + bewijs van inschrijving (en ook niet online volgens mij).


Hoi @szilvia_kiss ,

Tsjaa, de regels vanuit de toezichthouders zijn strenger worden. 

Je hebt inderdaad een ID-bewijs (of een vervangend document als je geen Nederlands ID-bewijs hebt.) nodig en verder is het ook handig dat je iets bij je hebt van jouw rekeningnummer, b.v. jouw bankpas. 

Hou er verder rekening meer dat ze onderzoek gaan doen naar een BKR-registratie. Simpel gezegd komt het erop neer dat er gecontroleerd wordt wat je her- en der aan schulden en leningen hebt uitstaan. 

Als jij een telefoon op afbetaling koopt, ga je eigenlijk gewoon ook een lening aan. Daar zij strenge eisen aan. Als je daar meer over wilt weten, hoor ik het wel. Maar dat is een heel verhaal. 


@PeterG Het is altijd beter om een telefoon te kopen zonder lening. Dat kan bij de KPN-winkel ook gewoon. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om de telefoon direct af te betalen. 


Beste, 2 jaar geleden ongeveer heb ik een abonnement met telefoon afgesloten bij KPN, nu kan ik dus al verlengen maar ik wil gewoon een sim-only met iets meer GB per maand, weet iemand toevallig hoe ik dit kan doen zonder nog een BRP aan te vragen bij de gemeente, heb namelijk ook niet een Nederlands paspoort etc.

 


@CedricT

Je kunt er ook voor kiezen om niet te verlengen. Dan blijft jouw oude abonnement gewoon ongewijzigd doorlopen tegen hetzelfde tarief als nu. Dat kan sowieso zonder het aanvragen van een BRP. 

Als je nu al klant bent, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om online een ander (KPN-Hussel-abonnement) uit te kiezen. Hou er wel rekening mee, dat de nieuwe abonnementen vaak duurder zijn dan de oude abonnementen. Dan heb je wel de kans dat KPN weer om een soort van legimitatie gaat vragen. Want je sluit dan weer een nieuwe overeenkomst af. 

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)