Skip to main content

Ik woon buiten Nederland, maar heb een KPN nummer. In de maanden dat ik het in buitenland (buiten Europa) ben is het een prepaid kaart. Voor de maanden dat ik dan in NL ben wijzig ik het kortstondig naar een maandabonnement dat maandelijks opzegbaar is. Dit ging afgelopen zomer fout. Het werd naar het scheen hersteld en begin September zou mijn nummer weer een prepaid nummer worden.

Toch werden er weer abonnementskosten afgeschreven. Ik heb deze afschrijving gestorneerd, maar ik zie tot mijn verbazing in de MIJNKPN omgeving dat ik een abonnement zou hebben. Dit moet nu echt even hersteld worden, zonder extra kosten in rekening te brengen. Ik heb er veel werk in zitten om dit te regelen en telkens gaat het fout.

Groet,

Barteld

@Inderdaad  Vul je forumprofiel in met je naam,adres,klantnummer en je mobiel nummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Ps door te storneren raad ik je niet aan

Storneren heb ik al gedaan. Ik snap dat dit niet het handigste is. Maar ik heb 3 keer gebeld en 3 keer de winkel bezocht. De fout werd erkend door KPN en zou nu rechtgezet worden. En toch weer een afschrijving.. 

Vervelende situatie @Inderdaad
Toch is storneren niet de manier om een oplossing “af te dwingen”. Het start een automatisch proces van herinneringen, kosten, afsluiting en uiteindelijk verlies van het 06-nummer.

Storneren heb ik al gedaan. Ik snap dat dit niet het handigste is. Maar ik heb 3 keer gebeld en 3 keer de winkel bezocht. De fout werd erkend door KPN en zou nu rechtgezet worden. En toch weer een afschrijving.. 

@Inderdaad  Nogmaals toch je forumprofiel invullen 

Storneren leidt tot afsluiting. Je creëert dan een betaalachterstand. Geeft dus nog meer ellende. Zeker als je het corrigeren weer moet regelen van uit een land buiten de EU. Want dan móet je wel bellen… (naar de afdeling collections). En dat bellen kan van buiten de EU weer in de papieren lopen. En dat kan dan ook niet met je eigen telefoon op dat moment.

@jimny Mijn profiel is ingevuld. Ik zal de betaling opnieuw doen om problemen te voorkomen. Maar ik ontvang toch ook gewoon heel graag snel een oplossing. Want nu betaal ik voor iets dat ik niet gebruik en waarvan ik ook allang opgezegd heb.

Een kpn moderator komt hier nog. Als alle relevante gegevens (van het abonnement) erin staan kan deze de status nakijken. En eventueel actie ondernemen natuurlijk.

Van buiten Europa even KPN bellen is niet fijn qua kosten.

Ter verduidelijking voor de moderator.

De afspraak was dat op 3 september mijn contract zou eindigen. Vervolgens zou het nummer weer veranderen in pre-paid. Op die manier behoud ik mijn nummer en kan ik weer maandabonnementen afsluiten wanneer ik in NL ben.

Echter is het fout gegaan en is er weer een maand afgeschreven. Dit moet uiteraard met terugwerkende kracht alsnog eindigen en extra in rekening gebrachte kosten ná de datum zoals afgesproken zie ik graag teruggestort.

Groet,

Barteld

Hoi @Inderdaad, goed dat je hier een berichtje stuurt. Want hier gaat duidelijk iets niet goed. Ik kijk graag even met je mee. Ik zie dat je al heel wat gegevens hebt ingevuld, maar ik mis nog jouw geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. Kan je deze nog toevoegen? Het IBAN kan je zetten onder ‘persoonlijke opmerkingen’ en is alleen te zien voor jou, mij en andere moderators. Met deze gegevens kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Bedankt @Denise van KPN

Ik heb de gegevens inmiddels aangevuld en zie uit naar je inhoudelijke reactie. 

Ik zie inderdaad dat het abonnement per 3 september had moeten stoppen en dat jouw nummer daarmee overgezet zou worden naar prepaid. Waarom dit niet is gebeurd, kan ik helaas niet achterhalen. Nu kan ik het zelf niet in orde maken, dus heb ik mijn collega's van de klachtenafdeling gevraagd om hier naar te kijken. Ik heb hen ook gevraagd om, indien nodig, schriftelijk contact op te nemen aangezien jij in het buitenland zit.

Beste Denise,

Vandaag zijn er wéér abbonnementskosten afgeschreven van mijn rekening. Het houdt niet op!
De klachten afdeling stuurt mij een ‘emigratie’ formulier, maar ik woon al 4 jaar in het buitenland. Het moet gewoon nu geregeld worden. Ik ben er echt een beetje klaar mee. Graag ontvang ik de teveel betaalde kosten ZSM terug en wordt blijft mijn simkaart geldig onder een pre-paid afspraak.

Ik sta ervoor open om gebeld te worden, zolang de kosten voor het ontvangen van dit gesprek maar vergoed worden.

Met vriendelijke groeten,

Barteld​​​

Ter verduidelijking. Het formulier voor emigratie dat ik zou moeten invullen is helemaal niet van toepassing. Ik moet dan arbeidscontracten e.d. aanleveren, maar dit gaat nergens over.

Ik had namelijk een maand abonnement voor juli/augustus en heb dit gewoon volgens de voorwaarden geannuleerd. Ik wil dat dit nu gehonoreerd wordt met ingang van 3 september j.l. en dat het weer een prepaid nummer wordt, net zoals het was vóór mijn zomervakantie in Nederland.

Barteld

Beste @Denise van KPN ,

Graag ontvang ik nog reactie. Ik blijf maar betalen - maar zoals u heeft kunnen ontdekken is er een fout gemaakt aan jullie kant. De oplossing geboden is niet van toepassing. Graag hoor ik meer.

MVG ,

Barteld

Mijn excuses voor de late reactie; ik had vakantie.

Ik zie dat mijn collega inderdaad alleen een formulier voor emigratie heeft verstuurd. Dit zou niet nodig moeten zijn, want je hebt een maand abonnement en hebt deze op 3 augustus opgezegd met een maandopzegtermijn. Ik heb daarom opnieuw een klacht ingediend en mijn collega's duidelijk verzocht het abonnement op te zeggen per 3 september en de abonnementskosten van de afgelopen periode te vergoeden. Als ik dit zelf had kunnen doen, had ik dat voor je gedaan. Maar ik mag geen abonnementen opzeggen. Vandaar dat het zo moet. Nogmaals excuses voor de late reactie.

@Denise van KPN

Helaas heb ik gewoon hetzelfde email bericht ontvangen.

Lees hieronder:

'We hebben bericht gehad dat u uw mobiele abonnement in verband met een emigratie om wil laten zetten naar prepaid.

Volg onderstaande link naar de pagina waar u het abonnement om kunt zetten naar prepaid:
Emigreren | KPN

Hebt u nog vragen?
Bel ons gratis op 0800-020 08 09. Voer de code 14234 in. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.'

Dit is NIET de situatie. 

Ik ben NIET geemigreerd. Ik heb mijn abonnement gewoon opgezegd met de vraag het naar prepaid te wijzigen per 3 september j.l. Dit heeft u ook bevestigd.. 

Ik eis dat dit per direct gebeurd en ben er een beetje klaar mee... 

Ik heb ook mails gehad dat ik gebeld zou worden, maar ik heb geen gemiste oproepen van KPN. 

Is dit nu echt zo lastig? 

Groeten, 

Barteld

Het schijnt heel lastig te zijn. Ik heb een collega van de klachtenafdeling gesproken. Omdat de afdeling Opzegging niet heeft gedaan wat is afgesproken, moet dit nu via het emigratieformulier. Maar, je kan ook het telefoonnummer bellen dat in de e-mail staat die je gisteren hebt ontvangen. Daarbij hoort ook een pincode. Je komt hiermee direct uit bij de klachtenbehandelaar.

Dat is vanuit hier wat lastig (hoge kosten).

Kan ik dit laten regelen door een familielid of vriend in NL?

@Denise van KPN 

Mijn collega's willen graag met de contracthouder spreken. Dat ben jij. 

Reageer