Skip to main content

Ik heb een abonnement van 27,50 en er wordt iedere maand 29,92 afgeschreven. Hoe kan dit?

Hoe oud is dat abonnement? Wanneer heeft u het afgesloten? 


3 jaar nu


Hallo @FEC ,

Jaarlijks verhoogt KPN .het abonnement per 1 oktober met de CBS Index (Consumentenprijsindex).

Ik heb percentages kunnen terugvinden van 2,1% per 1-10-2020, 2,3% per 1-10-2019 en 3,1% per 1-10-2019. 

 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

KPN schrijft : 

Waarom corrigeert KPN de mobiele abonnementstarieven voor inflatie?

Jaarlijks stijgen de prijzen van producten en diensten. Onze kosten stijgen dus ook. Daarom passen wij de abonnementsprijs aan van mobiele abonnementen.

Hoe wordt het berekend?

Wij volgen de berekening (consumentenprijsindex) van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Voor 2020 heeft het CBS een correctie berekend van 2,1%. Je maandelijkse abonnementsprijs gaat met dit percentage omhoog. Dat is de gemiddelde inflatie over de periode 1 juli 2019 t/m 30 juni 2020. Meer informatie over inflatie vind je op de website van het CBS.


3 jaar nu

Dan heb je dus al 2 of 3 x een inflatiecorrectie gehad...


KPN schrijft : 

Waarom corrigeert KPN de mobiele abonnementstarieven voor inflatie?

Jaarlijks stijgen de prijzen van producten en diensten. Onze kosten stijgen dus ook. Daarom passen wij de abonnementsprijs aan van mobiele abonnementen.

En als je dan een nieuw (sim-only) abonnement afsluit dan ben je waarschijnlijk weer goedkoper uit. Zo had ik een 1GB mobiel Internet abonnement voor €5,- (€10,- abonnement min €5,- KPN Husselkorting) die door twee inflatiecorrectie in prijs via €5,23 naar €5,45. Ik heb het abonnement vorige week verlengd en nu kost hij weer de oorspronkelijk €5,-.


Bij 1 GB data bundel krijg je volgens € 2,50 husselkorting en geen 5 euro. Maar ik kan het verkeerd hebben…

En heeft KPN überhaupt wel 1 GB data abonnementen dan? @wjb ? Ik kan het heel niet vinden.


Bij 1 GB data bundel krijg je volgens € 2,50 husselkorting en geen 5 euro. Maar ik kan het verkeerd hebben…

En heeft KPN überhaupt wel 1 GB data abonnementen dan? @wjb ? Ik kan het heel niet vinden.

Bron.

 


Dat is een data abonnement. Geen normaal mobiel abonnement. 


Dat is een data abonnement. Geen normaal mobiel abonnement. 

Vandaar dat ik het ook had over een Mobiel Internet abonnement had. :wink: