Skip to main content

ik zou graag willen weten waarom bestaande klanten inflatie kosten krijgen op hun abonnement en als je een nieuw abonnement afsluit dit tegen het oude bedrag kunt doen?

Dat komt omdat KPN dat zo bepaald. KPN verhoogt soms ook de databundels voor de nieuwe klanten. Bij bestaande klanten dan niet. Dat is pas nog gebeurt:

https://tweakers.net/nieuws/172674/kpn-verhoogt-databundels-en-ondersteunt-vanaf-oktober-esim.html

Zo werkt het nu 1maal. Je sluit een contract af, daar staat de inflatiecorrectie in genoemd. En de grote databundel. Dat contract word vervolgens dan gewoon uitgevoerd. Dat KPN dan aan nieuwe klanten gratis speelgoed uitdeelt, korting geeft, of hetzelfde wat u heeft bij nieuwe klanten aanbied voor een lagere prijs of met veel meer data, dat is iets waar u niets mee te maken heeft. U heeft u eigen contract. 


Het 1e gedeelte begrijp ik nog maar het laatste niet.  Ik kan dus beter mijn abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten.  In zoverre heb ik wel wat met de nieuwe abonnementen te maken.


Contract hoppen kan redelijk lucratief zijn, maar gewoon verlengen kan ook de inflatie correctie doen verdwijnen.

Alleen een nieuwer contract is niet altijd beter.


Tja... dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Ik betaal nu 15,94 volgens mij. Als ik verleng betaal ik weer 15 euro. Tja... maar  dan heb ik wel weer een 2 jarig contract. Ik loop er nog niet zo hard voor.


als ik nu verleng dan betaal ik 16 euro voor 2 gb en nu heb ik 16 euro voor 4 gb.