Skip to main content

Hoi Allen, 

 

Ik zie dat de accu van mijn telefoon snel leeg gaat. De telefoon is 5 maanden oud, en merk dit euvel sinds afgelopen maandag. Bij instellingen staat er bij accu verbruik dat voornamelijk Mobiel Internet veel vraagt. Voorheen nooit zien staan. Hoe of wat is dit, en wat te doen? Ik heb een Sony Xperia 5iv. 

Is er iets veranderd in het netwerk? Of moet ik een instelling in de telefoon aanpassen? 

Voorheen deed ik ruim 2 dagen met de accu, nu nog geen dag. Hetzelfde verbruik, geen scherminstelling oid veranderd. 

 

Alvast bedankt

 

Met vriendelijke groet

Ferry

Beste @Zeildoek, welkom! Een heel irritant probleem! Wij hebben zelf niets veranderd, dan zouden we je daar zeker van op de hoogte gebracht hebben. Heb jij je toestel al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Het is dan wel belangrijk om een back up te maken voordat je dat doet. Kan je onder ‘gegevensverbruik’ o.i.d. ook zien welke apps veel worden gebruikt?


Hoi Marcia, 

Bedankt voor jou reactie. Nee ik heb de telefoon niet terug gezet naar fabrieksinstelling. Dat ga ik voor nu ook nog niet doen. Vanaf vorige week woensdag was het euvel verholpen, maar waardoor weet ik niet. De accu ging gewoon weer ruim 2 dagen mee, en ik had niks verandert in mijn instellingen. Maar sinds gisteren weer hetzelfde probleem, vanacht de telefoon weer helemaal opgeladen, vanmorgen is er zelfs 20% accu verloren gegaan terwijl de telefoon op standby staat. (De telefoon is niet gebruikt). Vreemd, bij accu verbruik geeft ie weer aan dat mobiel netwerk de grootste verbruiker is... 

Mvg

Ferry Pashouwers 


Wat vreemd.. Mijn telefoon geeft aan dat verschillende apps een bepaald batterijverbruik hebben, maar niet specifiek mobiel netwerk. Staat dat bij jou ook vermeld, de specifieke apps? Als jouw telefoon alles neemt wat er via mobiel internet wordt gebruikt, dan kan dit zeker de grootste verbruiker zijn. Dat ‘ie dan zo snel leegloopt is wel bijzonder. Ik heb hier geen verklaring voor!


Dank je voor je reactie Marcia. 

Ik zal een printscreen toevoegen van mijn batterij verbruik. Daar staat echt "mobiel netwerk" als grootste verbruiker, wat ik nooit eerder heb gezien. Ik ben al jaren klant van KPN, en heb al jaren een Sony telefoon, dit heb ik gewoon niet eerder mee gemaakt.. Ook ben ik op de site van Sony aan het zoeken gegaan maar daar ben ik nog niets tegen gekomen. Het vreemdste vind ik dan nog dat het per dag veranderd, de ene dag is mijn batterij zo leeg, de andere dag heb ik nog ruim 70% over.. 

 

Met vriendelijke groet

Ferry Pashouwers 

 


Dat is inderdaad niet wat ik bij m'n eigen telefoon zie. Die geeft ook ‘telefoon actief’ en ‘scherm’ niet weer als aparte categorieën. Je zou nog kunnen proberen je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (wel eerst een back-up maken). Daarnaast wellicht toch nog eens contact opnemen met Sony? Ik heb helaas geen verlossend antwoord voor je. Het lijkt in ieder geval niet iets te zijn wat vanuit KPN zelf komt. 


Hoeveel streepjes ontvangst heb je. Mogelijk dat je toestel blijft zoeken naar een verbinding.


Beste Jojootje, 

Ik heb nu 3 streepjes van de 4. Eigenlijk altijd goed bereik, want dat is kpn wel. Als ik bij batterij verbruik op "Mobiel Netwerk " klik dan kan ik niks veranderen.  En er staat:  Deze app vereist geoptimaliseerd batterijverbruik. Tja welke app? 

@Marcia_ , ik heb Sony al gecontact en hun zeggen ook dat ik de telefoon naar fabrieksinstelling moet terug zetten. Ja dat kan altijd nog als ik heel wanhopig ben. Voor nu wil ik er nog niet aan beginnen want het kost weer veel tijd om alle apps in te stellen. 

 

Toch heel erg thx weer,! 

 

Groetjes Ferry