Skip to main content
Vraag

Activatie multisim op Samsung Galaxy Watch 7 lukt niet

• November 27, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Activatie van KPN multisim voor een samsung watch 7 lukt niet. Afgelopen maandag heb ik via de samsung wear app de multisim geprobeerd te activeren (na aanschaf van een nieuw sim-only abonnement). Dat proces verliep stroef maar uiteindelijk was het wel gelukt (althans dat denk ik, eea. liep redelijk vaak vast). Ik heb in ieder geval in mijn horloge een KPN mobile netwerk verbinding als ik mijn wifi en bluetooth uitschakel, een ICCID nummer staan die niet overeenkomt met de e-sim van mijn telefoon (dus er is een 2e e-sim aanwezig) en netwerk-streepjes in het display als ik mijn wifi en bluetooth uitschakel op mijn horloge.

Het probleem is dat ik op geen enkele manier een netwerkverbinding heb, dus ik kan niet bellen of appen met mijn horloge (als ik op afstand van mijn telefoon werk of als ik bluetooth of wifi uitschakel op mijn horloge).

Inmiddels 8x overleg gehad met kpn medewerkers (helpdesk, technische dienst, network services support desk, winkelmedewerkers), maar niemand kan mij helpen. De telefoon/het horloge is voorzien van de nieuwste soft/firmware en mijn horloge is een LTE. De telefoon/het horloge is meerdere keren opnieuw opgestart, gereset etc. Niks werkt. Ook als ik via de samsung ware app->instellingen→ mobiele abonnementen ga dan kan ik het aanvraagproces niet opnieuw doen. Ik kom in een soort van overzicht terecht waarin het volgende staat: serviceprovider KPN en Servicestatus: Service instellen.. 

Dit probleem (Servicestatus: Services instellen.. ) heb ik in een andere post op het KPN forum voorbij zien komen. Het ging in die post om een Samsung classic 6. Er was in die post echter geen oplossing aangedragen. Is dit probleem (Servicestatus: Service instellen.. ) bekend bij KPN? 

Ik vind het echt heel jammer dat dit zo moeilijk loopt en dat het KPN personeel ook geen oplossing weet te vinden. De aardige KPN mensen die ik telefonisch heb gesproken gaven ook aan dat ze redelijk in paniek schieten als ze horen dat de call te maken heeft met Multisim. Volgens één van hen is het product niet goed neergezet bij KPN en weten ze ook niet hoe ze de problemen kunnen oplossen. De enorme informatie database van de chatbot die zij kunnen gebruiken helpt hen daarbij ook niet. Die chatbot staat vol met tegenstrijdige berichten (bv. de klant kan direct een multisim aanvragen versus een klant moet 3 maanden wachten). 

Ik heb het vermoeden dat de multisim wel goed op mijn horloge staat, ik heb immers netwerk-streepjes op mijn horloge staan (terwijl mijn bluetooth en wifi uitgeschakeld zijn op mijn horloge). Maar dat bij KPN zelf de aanvraag niet goed is verwerkt. Ik las ergens ook dat het soms 5 dagen kan duren voordat de aanvraag is verwerkt klopt dat? Geen van alle KPN medewerkers die ik had gesproken kunnen dat bevestigen. Het is alsof ik met één van mijn buren probeer te praten over multisim. Men heeft werkelijk geen idee. 

Worden dit soort problemen überhaupt wel opgelost?

8 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 29, 2025

Hi ​@DK72, wat een onnodig ingewikkeld verhaal zo. 

Ik baal hier ook een beetje van, ik vermoed dat je een nieuwe medewerker had te pakken. Maar ook dat is geen excuus, ook intern staat er duidelijk aangegeven wat er moet gebeuren. Heb je ook geprobeerd om multisim  uit te zetten via de website en het daarna opnieuw te installeren? 

Wellicht is dit nu ook niet nodig. Als ik het goed lees werkt alles technisch gezien goed en zie je alleen de melding dat het nog niet is verwerkt. Verbeter me vooral als ik dit verkeerd zeg. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Goedeavond Alex, wat aardig dat je reageert. Dat waardeer ik enorm. Het probleem is dat mijn multsim op mijn Samsung watch 7 niet werkt. Ik zie op mijn horloge dat er wel een 2e esim staat (oftewel een e-sim die een ander nummer heeft dan mijn kpn e-sim op mijn telefoon) en dat er een mobiel netwerk van kpn op mijn horloge staat, inclusief netwerk streepjes (als ik Bluetooth en Wifi uitschakel). Maar die 2e e-sim is niet geactiveerd bij KPN. En dat probeer ik iedereen bij KPN duidelijk te maken, maar dat lukt maar niet. Steeds hoor ik hetzelfde: probeer het nog eens, probeer deze stappen (en dan sturen ze mij weer hetzelde stappenplan op: ga naar samsung wear,  instellingen horloge, mobile netwerken etc. of ze schrijven: probeer je multisim te annuleren/te verwijderen. Deze laatste optie kan niet omdat KPN de multisim nog niet verbonden heeft met een netwerk, zodoende bestaat die nog niet. Mijn tip voor KPN sluit mijn 2e esim aan op het netwerk. Dan kan ik mijn horloge gebruiken of de multisim opzeggen. Ik zweef nu in niemandsland.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 29, 2025

Dankjewel voor toevoeging, het is mij nu ook duidelijk. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken en de nodige stappen zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Hallo Alex, nogmaals dank. 

Ik heb het KPN profile ingevuld.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 2, 2025

Dankjewel, ik heb mijn collega's van de technische dienst aangesproken. Ik verwacht dat dat er binnen 2 dagen contact met je wordt opgenomen. 

Laat je me hier nog weten hoe het afloopt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Hallo Alex, 

dank voor je inzet en betrokkenheid, dat waardeer ik enorm. 

Omdat dit probleem meer dan een week speelt had ik sinds vorige week donderdag contact met Peter van het KPN Netwerk Support team. We zijn bezig de benodigde stappen te nemen. Maar omdat de communicatie om de 5 dagen verloopt zit er weinig snelheid in (wat wel grappig is omdat zelfs in het begin van de telecommunicatie in de vorige eeuw het al mogelijk was om realtime met elkaar te communiceren, maar dat is bij KPN waarschijnlijk toch anders).  De laatste stap is dat de mislukte activaties in het systeem gewist moesten worden en dat ik vandaag een nieuwe poging heb moeten doen (wat ook weer vreemd is, want in mijn telefoon stond alles goed. Maar blijkbaar is een hele nieuwe activatie noodzakelijk om het aan de kant van KPN goed te krijgen). Nu is vandaag mijn nieuwe poging tot activatie opnieuw mislukt en heb ik Peter gevraagd om ook deze mislukte poging weer te wissen. Ik verwacht over 5 dagen een antwoord van hem te krijgen. Dat is dus volgende week maandag. Vanuit daar kan ik weer verder werken. Misschien lukt het nog om het voor het einde van dit jaar af te ronden. Dat zou heel mooi zijn. Dan kan ik het nieuwe jaar met Multisim starten. 

Om in te gaan op jouw bericht: het klopt dat er vandaag contact met mij is opgenomen. Dat was Danny van het KPN Netwerk Support team, waarschijnlijk een directe collega van Peter.  En Danny adviseerde mij de gebruikelijke stappen weer te nemen (oftewel ga naar je Wearable app, instellingen, kies mobiele abonnementen, e-sim, kies volgende, KPN log in, aanzetten etc.). Dit stappenplan heb ik inmiddels al 26 keer ontvangen van diverse KPN medewerkers, en werkt niet. 

Nogmaals dank voor je inzet.

gr. DK

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

UPDATE: Ik heb vandaag geprobeerd om mijn mobiele kpn abonnement te annuleren, ik zit nog in mijn twee weken van activatie. Maar helaas was dat niet mogelijk omdat ik de aanvraag al eerder had gedaan in verband met nummer behoud. Balen! Nu zit ik vast aan een abonnement waar ik niks aan heb. Ik had het aboonement namelijk afgesloten voor multisim. Ik vind dat ik redelijk ben opgelicht door KPN omdat ze mij hadden belooft dat ik Multisim kon aanvragen c.q. dat het zou werken. Niet dus! Was ik nou maar naar een andere provider gegaan die wel in staat is om multisim aan te bieden. Ik kreeg te horen dat ik een klachtenformulier kan invullen ivm de oplichting. Eerlijk gezegd denk ik niet dat daar wat mee zal gebeuren. Mijn advies voor potentiële multisim klanten is dan ook: doe het niet bij KPN! Ze kunnen het niet en ze helpen je vooral ook niet. Ze laten je hangen in onduidelijkheid. Het is voor mij denk ook tijd om mijn hele pakket (internet, televisie) eens door te nemen en in zee te gaan met een partij die mij wel serieus neemt. Jammer hoor. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 4, 2025

Dankjewel, het is mij niet gelukt om dit te activeren en heb nu mijn technische collega's gevraagd om dit op te lossen. Mijn excuses dat het langer duurt dan normaal, zij nemen binnen uiterlijk 3 werkdagen contact met je op hierover.Â