Skip to main content

Ik heb een Sim only abonnement afgesloten met behoud van eigen nummer. Netjes de Sim kaart gekregen. Maar geen activatiecode. Ook niet via dr mail oid. Ik vraag deze opnieuw aan maar geeft steeds een foutcode aan dat mijn iban nummer niet klopt. Terwijl dit wel zo is. En wanneer deze wel geactiveerd is, kan ik dan gelijk weer bellen? 

Hallo @KarinGerdien werkt de simkaart niet dan?


Hallo,

nee helaas. Ik heb de telefoon ook al aan en uit gezet maar nog geen netwerk. Ik ben vergeten te benoemen dat ik van Tele2 ben overgestapt naar kpn. Ik heb een jaar bij Tele2 gezeten en hiervoor jaren bij kpn. Weet niet of de overstap een verschil maakt?


Hallo @KarinGerdien , dan kun je het beste even bellen met 0800 0402.

 


Dat kan helaas niet omdat de Sim kaart niet geactiveerd kan worden. Dus ik kan niet bellen. 


Hallo @KarinGerdien , via de vaste telefoon even bellen? Of anders even langs de lokale KPN-winkel gaan.

 


Welkom @KarinGerdien! Fijn dat je ons gevonden hebt. Wat gek dat je geen activatiecode ontvangen hebt. Als je inlogt op de bestelpagina van je mobiele abonnement, vind je onderin de communicatie. Daar zou je ook de activatiecode van de simkaart moeten vinden. Het ordernummer staat op de orderbevestiging die je via de mail ontvangen hebt. Ik ben benieuwd of je hiermee uit de voeten kunt. Succes!


Bedankt Lisa! 

het activeren is gelukt na jouw antwoord. Nu wachten tot ik weer kan bellen etc :) 


:smiley: Goed nieuws @KarinGerdien!

In dat geval, veel plezier met je nieuwe KPN abonnement :slight_smile:


Weten jullie misschien wanneer ik weer netwerk heb en kan bellen?Ik had zelf mijn abonnement al opgezegd bij Tele2. Zit nu al een paar dagen zonder netwerk. 


Hallo @KarinGerdien , in de regel krijg je een email op welke datum je overgezet wordt en daarna nog een SMS als je nummer overgezet en actief is.

 


Je hebt, als het goed is, een mail ontvangen, met daarin de overstapdatum. Als je die niet kunt vinden, dan kan ik het uiteraard voor je nakijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Lisa,

ik heb mijn is gekoppeld aan kpn app en ik zie dat er een nieuw telefoon nummer staat. Ik heb geen nieuw nummer aangevraagd en het nieuwe nummer bestaat ook niet. Ik zal m’n gegevens invullen wat ik snap er niks meer van haha


Bedankt voor je gegevens @KarinGerdien! Ik kan hier geen bestelling of abonnement op vinden? Dat is natuurlijk wel gek. Kun je het ordernummer (zie mail) toevoegen aan ‘persoonlijke opmerkingen’? 
Dan kan ik verder kijken. 

 

Wat betreft het ‘vreemde’ nummer dat je ziet staan. We geven een nieuw simkaartje altijd een tijdelijk nummer. Zodra nummerbehoud is goedgekeurd, wordt dit nummer overschreven door het nummer dat je wilt meenemen van de andere provider. 
De reden dat je nu geen diensten hebt met onze simkaart, kan te maken hebben met het opzegtermijn van jouw provider. Je hebt sowieso één maand opzegtermijn wanneer je aan het einde van je contract zit. Lees de bevestigingsmail met het contract nog eens goed door. Als het goed is staat daarin de overstapdatum vermeldt. Zo niet, dan controleer ik dit graag voor je, wanneer ik je ordernummer heb! 


Hoi Lisa. 
 

mijn contract is per 19-09-2020 afgelopen bij Tele2. Ik lees net dat het alsnog een opzeg termijn is van een maand. MaR niet netjes dat ik dan alsnog een factuur van deze maand ontvang en ze me gelijk “afgesloten” heb. Betekent dat ik nu nog een maand zonder een netwerk zit en niet te bereiken ben? Jullie moeten wachten op goedkeuring van Tele2? 

 

Ik kan geen datum vinden in de bevestiging mail. Heb het bestelnummer opgeslagen 
 

 


@KarinGerdien, Heb je naast het bestellen van een abonnement bij ons, het abonnement bij Tele2 zelf opgezegd?
Ik begrijp anders niet waarom je daar bent afgesloten. Mijn collega heeft in het systeem gezet dat je contact op zou nemen met Tele2. Ben je al iets wijzer geworden over de situatie?
Normaal gesproken, wanneer je nummerbehoud bij ons aanvraagt, zeggen wij het mobiele abonnement voor je op bij Tele2. Als je zelf je abonnement daar opzegt, wordt het nummer opgeheven en vrijgegeven. Dit moeten we natuurlijk voorkomen. 

Op dit moment wachten wij op goedkeuring vanaf Tele2. Je moet (zo te zien) nog  reageren op de ‘nummerbehoud verificatie sms’. We hebben een sms gestuurd naar het Tele2 simkaartje over nummebehoud. We vragen daarin of je akkoord gaat met de nummerportering. Door ‘JA’ te sms-en naar 6688, ga je akkoord. Aangezien het nummer uit de lucht is bij Tele2, heb je die sms waarschijnlijk niet ontvangen en dus niet gereageerd. Ben je nog in bezit van het Tele2 simkaartje? Kun je het volledige simkaartnummer toevoegen aan je profiel? Dan voer ik het handmatig voor je in.