Skip to main content
Beantwoord

Activatiecode voor simkaart is niet zichtbaar in de mail

• January 19, 2026
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

ik heb een mail ontvangen met header: Uw overstapverzoek is uitgevoerd voor uw bestelling met bestelnummer ***. Helaas is de mail verder leeg en een vraagtekentje van ontbrekende afbeelding. Bij aanvraag nieuwe code herkent die de postcode niet, Dus dat schiet niet op

Ik kan niet bellen, niet gebeld worden, dus wil graag uit deze ‘loop’

Admin: bestelnummer verborgen

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Winstart . Welkom hier en dank je wel voor je terugkoppeling en fijn dat je dit nog even deelt.

Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost en dat bellen nu weer werkt. Soms loopt de daadwerkelijke activatie inderdaad net iets door tot later op de dag, wat voor verwarring kan zorgen.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Winstart 

Welkom op de community van KPN.

Om het wat duidelijker te krijgen, over welke code heb je het precies??

Als het om de QR-code gaat voor het downloaden en activeren van je eSIM, kun je die zelf opnieuw aanvragen, door middel van een verificatie betaling van 1 cent via iDeal.
Deze betaling verricht je met de bankrekening wat bekend is bij KPN.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het aanvraag scherm voor een nieuwe eSIM:

eSIM aanvragen met iDeal verificatie

Zorg er wel voor, dat WiFi aanstaat op de smartphone waarop de eSIM wordt geïnstalleerd.

Gaat het om een andere code, beantwoord dan mijn vraag.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

dank voor je reactie

ik kon niet bellen en gebeld worden. Vandaar dat ik op zoek ging naar wat ik nog meer moest instellen in mijn instellingen en daar kwam ik het activeren van de sim tegen. Maar dat ik niet kon bellen en gebeld worden kwam omdat ik nog een beetje geduld moest hebben. Dacht nl. dat het vanaf de 17e zou zijn, maar was pas va de 19e in de loop van de dag.
inmiddels kan ik bellen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Hoi ​@Winstart . Welkom hier en dank je wel voor je terugkoppeling en fijn dat je dit nog even deelt.

Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost en dat bellen nu weer werkt. Soms loopt de daadwerkelijke activatie inderdaad net iets door tot later op de dag, wat voor verwarring kan zorgen.