Skip to main content

Ik heb afgelopen vrijdag via de site van kpn een nieuw abonnement met telefoon besteld. Deze is zaterdag bezorgd. Bij het installeren van de simkaart blijkt deze niet geactiveerd te zijn. Hoewel ik via de mail en brief lees dat mijn telefoon gebruiksklaar moet zijn. Ik heb meerdere malen gebeld naar de klantenservice,waar medewerkers elkaar tegenspreken waarom mijn simkaart niet werkt. Gisteren ben ik naar kpn winkel geweest ook zij gaven aan niets te kunnen betekenen.  Vanochtend nogmaals naar klantenservice gebeld met de vraag of zij mij door kunnen doorverbinden of zelf kunnen bellen met back office. Want back office kan mijn probleem oplossen. Ook hier geeft medewerker aan niet te kunnen bellen met backoffice en dat ik moet afwachten. De ene medewerker zegt dat het 1 tot 7 dagen kan duren een ander zegt weer dat ze waarschijnlijk vanmiddag bellen. Ik ben al jaren klant bij kpn  en heb nog nooit meegemaakt dat ik zo van kastje naar de muur word gestuurd. Vind dit echt jammer. 

Waarom houd het systeem een activatie van een simkaart tegen? Hoe kan het dat ik na bevestiging van kpn een telefoon en abonnement toegezegd krijg deze word verzonden en deze niet gebruiksklaar is wat kpn wel aangeeft?

Dag @Miranda73 , welkom op het forum.

 

Heb je deze website al eens geprobeerd? Volgens mij staat die ook genoemd in de handleiding van een nieuwe SIM-kaart, bij mij i.i.g. wel, de laatste keer dat ik een nieuwe SIM-kaart van KPN heb gekregen.


Hoi @Henk2304 ,

Ik heb een nieuw abonnement met telefoon. In principe moet deze het gelijk doen. In de handleiding staat hoe ik de simkaart in toestel moet zetten. Dan vraagt de telefoon om pincode daarna geeft hij gelijk geen netwerk aan. Extra info die ik nu heb is dat het abonnement op de een of andere manier niet geactiveerd is. Maar heb contract en telefoon al wel in huis...zeer merkwaardig!

Bedankt voor je bericht

 

 


Ik begrijp dat de SIM-kaart apart verpakt was (in een KPN-verpakking), klopt dat? Ik heb zelf niet de ervaring dat een SIM-kaart uit de verpakking meteen werkt. Zo ja, heb je de procedure van de door mij hiervoor genoemde website al doorlopen? Mocht het dan nog niet werken, dan moet je ff w88 totdat een moderator zich hier meldt. Vul dan wel alvast je profiel zoveel mogelijk in. Privé-informatie is afgeschermd voor andere forumgebruikers (zoals ik), behalve voor moderators.

Ik heb zelf niet de ervaring dat een SIM-kaart uit de verpakking meteen werkt. Ik moest 'm altijd eerst zelf activeren.


Hoi @Henk2304 ,

De telefoon doet het. Probleem. Is opgelost. Was mail uitgegaan naar backoffice kpn deze hebben het abonnement denk ik actief gezet. Thnx voor de info!


Mooi! Graag gedaan.