Skip to main content

Hallo KPN,

Wij hebben een huis in Zweden gekocht en zullen daar de komende jaren regelmatig voor enkele weken zijn. Om daar te kunnen internetten, hebben we een MIFI router gekocht. Een TP-LINK M7350. Ons in geadviseerd daarnaast een “data-only” abonnement af te sluiten of “data-only” prepaid kaart te kopen. Omdat we al onze producten al bij KPN hebben, hebben we ervoor gekozen dit ook bij KPN af te nemen. Wat kunnen we het beste doen ? Graag jullie advies.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Zo. Dat is best leuk. Ik heb een bonuszus in Zweden. Op het "platteland”. Het is daar nu wel koud: overdag -18 ºC en 's nachts kan het dalen naar -22 ºC. 

hebben we ervoor gekozen dit ook bij KPN af te nemen

In Zweden? Al eens bij Zweedse providers geïnformeerd naar de mogelijkheid voor 4G internet (daar is nog lang niet overal 5G, waar bovendien meer masten voor nodig zijn. Dus op buiten steden…. )

Een Data only abonnement, af te nemen met een minimum looptijd van 1 maand, zit standaard maar weinig GB. Maandbundel van 10 GB, dus dan moet je (veel) delen van af je mobiele.

Velen stoppen er ook een mobiel abonnement voor ook bellen in (het bellen gebruik je dan niet in een Mifi). Dan heb je in Nederland 10 GB per dag en buiten Nederland, in de EU, 50 GB per maand. Dus nog geen uren per dag tv kijken (live, Netflix e.d.) daar natuurlijk. Dat neemt ongeveer 1,5 GB per uur.
Ook dit abonnement (“onbeperkt internet/onbeperkt bellen/sms) is af te nemen voor een minimum looptijd van 1 maand.

Bij elke nieuwe afname krijg je een nieuwe simkaart. (ook bij Data only overigens)


HI @FJBr, welkom hier. 

Zo. Dat is best leuk. Ik heb een bonuszus in Zweden. Op het "platteland”. Het is daar nu wel koud: overdag -18 ºC en 's nachts kan het dalen naar -22 ºC. 

hebben we ervoor gekozen dit ook bij KPN af te nemen

In Zweden? Al eens bij Zweedse providers geïnformeerd naar de mogelijkheid voor 4G internet (daar is nog lang niet overal 5G, waar bovendien meer masten voor nodig zijn. Dus op buiten steden…. )

Een Data only abonnement, af te nemen met een minimum looptijd van 1 maand, zit standaard maar weinig GB. Maandbundel van 10 GB, dus dan moet je (veel) delen van af je mobiele.

Velen stoppen er ook een mobiel abonnement voor ook bellen in (het bellen gebruik je dan niet in een Mifi). Dan heb je in Nederland 10 GB per dag en buiten Nederland, in de EU, 50 GB per maand. Dus nog geen uren per dag tv kijken (live, Netflix e.d.) daar natuurlijk. Dat neemt ongeveer 1,5 GB per uur.
Ook dit abonnement (“onbeperkt internet/onbeperkt bellen/sms) is af te nemen voor een minimum looptijd van 1 maand.

Bij elke nieuwe afname krijg je een nieuwe simkaart. (ook bij Data only overigens)

 

Ik sluit me ook aan bij wat Peter zegt. Mocht het alleen gaan om e-mail kijken en af en toe browsen, dan zou dit misschien nog kunnen. Wanneer je ook video gaat streamen (tv/Netflix etc) dan kun je beter kijken naar wat de Zweedse providers te bieden hebben. Een zoekopdracht belt me op het volgende lijstje, ik heb verder geen aanbevelingen omdat ik hier geen ervaringen mee heb. Hopelijk heb je hier iets aan.