Skip to main content

Hallo,

Ik zit al 7 jaar bij Kpn voorheen nooit geen problemen gehad om abonnement te nemen met telefoon. 

Maar sinds ik nu onder ( vrijwillige ) bewind sta wijzen ze de abonnement af. Ik heb toestemming van de bewind, betaal altijd netjes heb tv internet erbij. Ik begrijp het gewoon niet kan alles gewoon betalen voorheen bij de telefoons erbij netjes alles betaald,en werd zonder problemen voor ik in bewind zat goed gekeurd.

Maar nu dikke drama. Hoe lastig is het om een trouwe klant goed te keuren... dus omdat ik onder bewind sta nu ben ik in een keer minder? Discriminatie deden we toch niet aan? 

Hoe kan ik zorgen dat ik gewoon behandeld wordt net zoals ik geen bewind heb? En dat ze me gewoon die telefoon abonnement toezeggen. 

Ben serieus aant overwegen om met alles over te stappen! 

Hallo @Mariska kees , gaat het alleen om een abonnement of ook om een ander toestel met lening (via abonnementsgeld) erbij?

Het kan zijn dat het BKR aangeeft dat je onder bewind staat, dat kan met leningen onvoordelig uitpakken.

Je kan dan wel een andere procider kiezen, maar die doorloopt hetzelfde traject.

Hallo @Mariska kees gewoon een telefoon in een andere winkel kopen en meteen afrekenen of 1 op afbetaling die minder dan €250 kost, dan heb je niets met de BKR te maken aangaande de aankoop van de telefoon.

KPN doet echter een ook kredietcheck bij het nemen van een abo zonder telefoon en dat kan ook nog een bottleneck vormen, maar daar moet KPN je uitleg over kunnen geven.

Even bellen met 0800 0402 en naar de afdeling Collections vragen, morgen vanaf 8 uur weer bereikbaar.

Succes.

Beste @Mariska kees, welkom! Ik lees dit topic en zie dat je al goed advies van JanD hebt gekregen: je kunt een toestel kopen die je óf in één keer afbetaalt, óf waarbij een toestelkrediet van minder dan 250 euro nodig is. In principe is het onder bewind staan, geen reden om een toestelkrediet meteen af te keuren. Wel neemt onze afdeling klantacceptatie het mee. Maar nogmaals: het is geen reden om direct iets af te wijzen.

Is het bijvoorbeeld mogelijk dat je nu nog een toestelkrediet van een andere telefoon hebt lopen? Doorgaans kan je 120 dagen van tevoren verlengen. Maar als het toestelkrediet van jouw huidige telefoon nog niet volledig afbetaald is, dan heb je er dus tijdelijk twee. Ik kan me goed voorstellen dat dat wel een reden voor afwijzing is. In dat geval zal je dan dus een paar maanden moeten wachten. 

Als je er met ons over in gesprek wilt, dan kan je een belafspraak met ons inplannen. Mijn collega's nemen dan contact met je op wanneer het jou uitkomt. Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden!

Reageer