Skip to main content

Erg jammer dat jullie de krediet voorwaarden sinds 2017 hebben aangepast. Wellicht gebeurd zoiets niet voor niets maar aangezien ik al 10 jaar vaste klant bij jullie ben en ik blij was dat ik mijn abonnement mocht verlengen is dit erg teleurstellend. Mijn aanvraag voor verlenging is afgewezen! Ik vind dit een zeer slechte service en had dit niet verwacht van KPN. 

Helaas is KPN wettelijk gebonden om de uitkomst van de kredietcheck bij het BKR te respecteren. Deze bepaling is op 1 mei 2017 door de overheid opgelegd voor leningen boven €250.


Helaas is KPN wettelijk gebonden om de uitkomst van de kredietcheck bij het BKR te respecteren. Deze bepaling is op 1 mei 2017 door de overheid opgelegd voor leningen boven €250.


Ja dat is mij inmiddels wel bekend maar alsnog bedankt voor het antwoord. (lost helaas niks op)! 


De oplossing is dan om jouw lopende abonnement ongewijzigd te laten doorlopen. Dit gebeurt automatisch als je niet verlengd en niet opzegt.
 

Als je de (financiële) mogelijkheid hebt om ergens zelf een nieuwe telefoon te kopen, kun je jouw nieuwe toestel gebruiken voor je huidige abonnement. 


Dank u vriendelijk maar dit weet ik allemaal wel. Het gaat mij er puur om dat trouwe klanten die jarenlang KPN compleet hebben en netjes op tijd betalen de dupe moeten zijn van degene die dat niet doen. Vandaar mijn bericht hier op het forum. Dat jullie niet met een behoorlijke oplossing komen vind ik niet netjes maar blijkbaar is dit heel normaal aan het worden. Mij zijn jullie als klant in ieder geval kwijt. 


Maar welke oplossing zou je willen dan?? Rekening houdend met de wet zoals eerder genoemd? Overigens geldt die wet voor alles providers.


Ik had gevraagd of ik met bijbetaling voor een toestel mijn abonnement kon verlengen echter ook dit was niet mogelijk!!!! En niet alle providers hanteren deze wet want bij een andere provider ben ik wel geaccepteerd. Dus begrijp je mijn teleurstelling in KPN??????


Mij zijn jullie als klant in ieder geval kwijt. 

Ook een andere provider zal zich aan dezelfde wettelijke regeling (moeten) houden.


Nee blijkbaar doen ze dat dus niet anders zou ik met toestel bijbetaling toch niet geaccepteerd worden?. Maar goed, ik hou het hierbij. Ik kon in ieder geval mijn frustratie hier kwijt. Dank jullie voor de reacties en een fijne dag verder!

Met vriendelijke groet,

Sharon.  


Hallo @Sharon1969, welkom op het KPN forum. Goed dat je je frustratie hier even kwijt kunt. Ik begrijp je volkomen, je onderwerp regel spreekt al veel uit. Afgewezen! En dat is enorm rot! Vooral als je al een lange relatie hebt met onze organisatie, voelt dat niet lekker. Het spijt mij daarvoor. We willen je graag als klant behouden, maar wel binnen de regels van de wet. In dit geval, de wet financieel toezicht (wft). Er heeft zeer recent een wijziging voor gedaan. 

Vanaf 1 januari 2020 gelden er nieuwe leennormen voor Consumptief Krediet bij de bepaling van de kosten voor levensonderhoud. De aanpassingen zijn door de VFN (Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland) vastgesteld na afstemming met NVB, Nibud en AFM om overkreditering te voorkomen. Per 1 januari 2020 wordt bij alle nieuwe kredietaanvragen het Verantwoord Krediet Maximum berekend op basis van de nieuwe leennormen die dan van toepassing zijn.

Concreet betekent dit dat klanten per 1 januari 2020 minder kunnen lenen! Dit geldt niet alleen voor KPN, maar voor alle providers. 

Wij willen onze klanten zo goed mogelijk helpen, maar bij kredietverlening staat zorgplicht voorop. Somt betekent dat ook dat we een krediet moeten weigeren. Of alleen een lager kredietbedrag mogen verlenen. Dat voelt misschien niet altijd klantvriendelijk, maar we doen dit in het belang van onze klant. Je zult bij iedere provider hetzelfde proces moeten doorlopen. Dat de praktijk weerbarstiger is, en een andere telco jou wel het toestelkrediet verleent, is eigenlijk niet toegestaan. Daar kan een flinke boete voor de organisatie uit voortkomen. Een risico die (bewust) wordt genomen?

Als je nog vragen hebt, of als ik iets voor je kan betekenen? Laat het weten. Ik hoop dat we je -met een lager toestelkrediet- kunnen behouden. Ik hoor het graag :)


Hoi Nadia, 

Allemaal duidelijk en ik ben van alles op de hoogte dus vriendelijk bedankt voor de moeite alleen heb ik er niet veel aan

 Met vriendelijke groet Sharon  


Hi @Sharon1969, ik kan het niet mooier maken. Helaas! Niet omdat we jou geen toestel op afbetaling gunnen, maar omdat het een noodzakelijke (morele en wettelijke) plicht is die moet worden nageleefd. 

Mocht je toch nog een vraag / frustratie / verzoek of behoefte aan info hebben, je weet ons te vinden. We staan hier voor je klaar :)


Dank voor de moeite, ik heb de emoties inmiddels verwerkt;))

Met vriendelijke groet Sharon 


Gelukkig maar, @Sharon1969. Het van je afschrijven, zoals jij hier hebt gedaan, lucht vaak al op. Bedankt voor je terugkoppeling :)  


Reageer