Skip to main content

Hmmmmm das raar, want bij Vodafone kun je wel max lenen: https://www.vodafone.nl/toestellening-check/

 

Had mijn vriendin KPN aanbevolen ivm goede ervaringen bij de KPN.

Maar ze wou persee in termijnen betalen voor haar nieuwe toestel samsung s20 plus.

 

Bij kpn kon dat niet maar bij Vodafone kon ze wel gehele toestel in termijnen betalen.. 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

Hoi @Orkunmovic, leuk dat je de KPN Community hebt gevonden, welkom op het KPN Forum! :) 

Dat is inderdaad erg raar! 

Toestelkrediet: Wet financieel Toezicht voor elke provider
De Wet op het financieel toezicht (Wft) geldt voor ook de aanschaf van een mobiele telefoon met een gespreide betaling. De overheid stelt dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Bij een toestelkrediet van € 250,- of meer zijn we verplicht om het op te nemen in het BKR-register. Alle telecomproviders moeten hieraan voldoen. 

Tijdens je aanvraagproces wordt BKR-check uitgevoerd. Deze toets bekijkt of je lopende leningen hebt en of er betaalachterstanden zijn. En je moet een Inkomsten en lastentoets (ILT) invullen. Hiermee berekenen we je maximale krediet aan de hand van je gezinssamenstelling, je inkomen en je woonlasten. Met onze online rekenhulp bereken je gemakkelijk je maximaal toegestane krediet. Bij 'bereken nu alvast je maximale krediet'. Je mag verwachten dat de berekening die je maakt hetzelfde is als bij Vodafone.

Ik tast een beetje in het duister als je aan mij vraagt waarom het bij de ene provider wel lukt, en bij ons niet? Ik neem aan dat dezelfde bedragen en antwoorden worden gegeven in de voorberekening van Inkomsten en Lastentoets, toch? 


Hey @Orkunmovic, had je mijn post nog gelezen? Ik hoor graag van je :) 


Hey,

 

Thnx voor de reactie.

 

Ik denk dat KPN wegens de crisis corona gedoe wat strenger zijn geworden dan de andere providers.

En smartphones levert weinig winst marge op.

snap het dat ze niet willen riskeren voor een credit dat de klanten achterlopen met betalingen. 

 

KPN focust meer op kpi's  zoals sim only icm thuis pakketen

 

Maar ik heb haar toch over kunnen halen ze is nu overgestapt met nr behoud van Vodafone naar KPN  . Ze moest uiteraad bijbetalen maar dat was geen probleem.

 

Groet

Orkun


Ha @Orkunmovic, Heel aardig dat je ons hebt aanbevolen. Fijn dat het met meer in één keer afbetalen toch gelukt is om bij ons een abonnement af te sluiten :) 

Ik denk dat KPN wegens de crisis corona gedoe wat strenger zijn geworden dan de andere providers.

Ja, dat zou je denken. Maar voor elke provider gelden dezelfde regels, wij wijken daar niet vanaf. Dus wat nu de oorzaak is dat het aanvragen niet lukt, geen idee. Doet er nu ook niet meer toe. Het is gelukt :)

Bedankt voor je bericht, Orkun :)


Reageer