Skip to main content
Beantwoord

Aflossing Krediet (toestellen afbetaald echter toestelkosten blijven berekend)

  • April 29, 2020
  • 11 reacties
  • 132 keer bekeken

pascalk72
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

 

ik heb op 31 maart jl. 2 toestel kredieten afbetaald echter zie ik op de factuur van April bij beide nummers/toestellen toch weer dat de toestelkosten berekend worden.

 

Dit terwijl bij de toestelkosten (resterend)  op de rekening € 0,00 staat.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi @pascalk72, ik ben inmiddels een stuk wijzer!

Het lijkt er op dat dit elkaar heeft gekruist, aangezien je aflossing op 31 maart is betaald, maar de factuur altijd klaar wordt gezet op de 1e van een maand. Hierdoor zal het facturatiesysteem nog niet helemaal  door hebben gehad, dat er in april geen toestelkosten meer in rekening gebracht hoefden te worden.

Als een factuur niet klopt doordat iets pas later verwerkt wordt, volgt het herstel daarvan automatisch op de volgende factuur, wat in zou houden dat de nu teveel betaalde toestelkosten later deze maand zullen worden verrekend met jullie factuur :slight_smile:

Mocht dat nou niet zo zijn, trek je dan weer even bij me aan de bel? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

  • April 29, 2020

Kan het zijn dat kosten achteraf worden berekend? Dus dat pas volgende maand deze kosten niet zichtbaar meer zijn?


pascalk72
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2020

@ jeroen, Dat had gekund echter, stond op de vorige factuur exact het bedrag aan open toestelkosten als wat ik eerder heb afgelost dus dan kan het niet zo zijn dat het nog een keer berekend wordt.

 


  • April 29, 2020

Vul in ieder geval je gegevens aan in je profiel. Dan kan een medewerker van KPN meekijken en een eventuele fout herstellen.


pascalk72
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2020

thanks voor de tip, heb ik gedaan


  • April 29, 2020

Het kan wel even duren voor een medewerker antwoord. Bellen of chatten met KPN kan ook en is vaak sneller. Natuurlijk is het wel fijn om te horen of je probleem is opgelost.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi @pascalk72, goed dat je even bij ons aan de bel trekt als je iets raars op de factuur ziet staan!

De facturen van april laten als einddatum van de toestellening 30-04-2020 zien, wat in zal houden dat ook over die maand nog de maandtermijn betaald zal  moeten worden. Voor zover ik kan zien, klopt dit dus als een bus :slight_smile: Omdat je op 31 maart hebt afgelost, had dit niet voor de maand maart nog verwerkt kunnen worden.

Komen de bedragen die je hebt afgelost overeen met het restant dat op de factuur van maart staat? Of pakt dat bedrag lager uit aangezien er nog voor 1 maand ‘gewoon’ af is gelost via de factuur?


pascalk72
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2020

Hallo Maja,  

de bedragen die we hebben afgelost komen overeen met het restant dat op de factuur van maart staat?

dus dat houdt in dat er nog een extra keer is afgeschreven.

groet

pascal


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 7, 2020

Hi @pascalk72, ik ben inmiddels een stuk wijzer!

Het lijkt er op dat dit elkaar heeft gekruist, aangezien je aflossing op 31 maart is betaald, maar de factuur altijd klaar wordt gezet op de 1e van een maand. Hierdoor zal het facturatiesysteem nog niet helemaal  door hebben gehad, dat er in april geen toestelkosten meer in rekening gebracht hoefden te worden.

Als een factuur niet klopt doordat iets pas later verwerkt wordt, volgt het herstel daarvan automatisch op de volgende factuur, wat in zou houden dat de nu teveel betaalde toestelkosten later deze maand zullen worden verrekend met jullie factuur :slight_smile:

Mocht dat nou niet zo zijn, trek je dan weer even bij me aan de bel? 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi @pascalk72, ik zie dat er inderdaad een verrekening plaats heeft gevonden op de factuur van mei, had je zelf ook al gezien dat het goed is gekomen? :slight_smile:


pascalk72
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2020

Hi Maja, Ja ik had het inderdaad gezien, het is allemaal goed gekomen dus het was inderdaad dat het elkaar gekruist heeft.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Top, fijn dat het jou ook al opgevallen was :blush: Dan sluit ik hierbij dit topic!