Skip to main content

Op de webpage https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm wordt m.b.t. de beltarieven abonnement mobiele telefoon onderscheid gemaakt, waarvoor de afsluitdatum van het desbetreffende abonnement bepalend is. 

Alles bij de KPN is complex, en dus ook hier. Kan ik niets aan doen, simpelweg accepteren.

Edoch, het wordt mij ook onnodig moeilijk gemaakt, want m.b.t. mijn twee mobiele abonnementen kan ik bij Mijn KPN geen afsluitdatum vinden. Wel de einddatum van het contract en ook de datum waarop verlenging mogelijk is. Vraag 1: hoe kom ik dit te weten? Vraag 2: Is de afsluitdatum gelijk aan de ingangsdatum van het oorspronkelijk afgesloten contract of is dit de datum van de meest recente verlenging?

Goedemorgen @lanfon, welkom terug op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je op zoek bent naar de datum waarop je het mobiele abonnement / contract bij ons afgesloten hebt, of eigenlijk twee. Indien het om een verlenging gaat, dan de afsluitdatum de datum waarop je de verlenging hebt aangevraagd maar het contract nog niet is ingegaan. Je hebt dan misschien wel direct een nieuw toestel ontvangen of gebruik gemaakt van een korting die er destijds was. Daarnaast heb je het contract via mail ontvangen. De ingangsdatum is de datum waarop het nieuwe contract is ingegaan, je nieuwe mobiele bundel beschikbaar was en je maandelijkse kosten waarschijnlijk veranderde vanwege het nieuwe abonnement.

Ik kan voor je nakijken wat de afsluitdatum en ingangsdatum is, zodat dat duidelijk is. Hiervoor heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummers waar het om gaat (bij persoonlijke opmerkingen)? Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Ik hoor graag wanneer dat gelukt is, zodat ik het een en ander voor je kan opzoeken!


Dank voor deze informatie! Ik was het bestaan van Forum profiel vergeten, heb inmiddels de gevraagde noodzakelijke gegevens aangevuld, en zal binnen afzienbare tijd trachten de andere technische gegevens van modem, etc, alsmede klantnummer mobiel, te achterhalen. 

Blijft mijn suggestie aan KPN om ook de contractdata te vermelden bij Mijn KPN.


@lanfon , bij deze de informatie die ik voor je heb opgezocht!

Voor het nummer dat eindigt op 68:
Afsluitdatum: 21-02-2019 
Ingangsdatum: 05-04-2019
Verlengdatum: 06-12-2020
Einddatum: 04-04-2021

Hiervoor geldt:
Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

Voor het nummer dat eindigt op 20:
Afsluitdatum: 27-01-2018
Ingangsdatum: 15-02-2018
Verlengdatum: je kan op elke moment verlengen, verlengdatum en einddatum (15-02-2020) zijn al verstreken.

Hiervoor geldt:
Abonnement Budget of Basis afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019:
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.
• Bel of sms je vaker naar een land in de EU vanuit Nederland? Met een Extra Bundel bel en sms je goedkoper naar een buitenlands nummer in de EU dan als je los per minuut of sms betaalt.


Het is een duidelijke uiteenzetting. De vraag is hierdoor beantwoord, waarvoor dank. 

Alleen begrijp ik niet waarom KPN een van belang zijnd criterium introduceert en vervolgens de toepassing hiervan niet faciliteert. Een deur wordt voorzien van een slot en gelijktijdige uitreiking van de sleutel blijft achterwege.

Dit is overigens de eerste keer, dat de Helpdesk mij niet tijdens een telefoongesprek kon helpen. Meer dan de informatie “het contract is per mail toegezonden” kon niet worden gegeven. Dan is er gelukkig altijd nog het Forum, dat voor iemand, die de tijd voor zichzelf heeft, een uitstekend vangnet is. 


@lanfon, graag gedaan! Fijn dat je er iets aan hebt gehad :blush:  Je bent dan ook altijd welkom op het Forum! En inderdaad, het kan soms een dag of 2 duren voordat je antwoord hebt, maar heb je die tijd dan is het je tijd ook zeker waard! :smile:


Reageer