Skip to main content

Simkaart activatie in buitenland. Vandaag telefonisch contact gehad. Deze dame zei dat het geen enkel probleem is om in het buitenland een simkaart te activeren. Ik lees bij de forum-vragen dat dit door een moderator gedaan moet worden. Daarom maak ik graag een afspraak omdat wij op onze activatiedatum 26-7-2023 in Luxemburg verblijven. 

Alvast bedankt! 

Hallo @EvertdeBevert ,

Je kunt de simkaart al vooraf activeren. Door de simkaart te activeren met de code uit de mail bevestig je aan KPN dat je de simkaart hebt ontvangen. Bij een overstap met nummerbehoud start het nieuwe abonnement op de dag dat het nummer wordt overgezet, aan het eind van het lopende abonnement bij de oude provider. Als het goed is heb je een bericht gehad met de overstapdatum. Tot dan berg je de KPN simkaart veilig op.

 

(Deel van tekst overgenomen van RBxx.)  


Hallo @EvertdeBevert ,

Je kunt de simkaart al vooraf activeren. Door de simkaart te activeren met de code uit de mail bevestig je aan KPN dat je de simkaart hebt ontvangen. Bij een overstap met nummerbehoud start het nieuwe abonnement op de dag dat het nummer wordt overgezet, aan het eind van het lopende abonnement bij de oude provider. Als het goed is heb je een bericht gehad met de overstapdatum. Tot dan berg je de KPN simkaart veilig op.

 

(Deel van tekst overgenomen van RBxx.)  

Beste Noordzee, 

Bedankt voor je bericht! Direct bij ontvangst beiden simkaarten geactiveerd met code etc. Deze kan ik dus per mijn ingangsdatum gebruiken ongeacht of er contact is geweest met een NL’se zendmast?

Alvast bedankt! 


Klopt, maar pas in de loop van de ochtend. Dus niet direct om 0.00  's-nachts. 


Hallo @EvertdeBevert, zie dat je al goed op weg bent geholpen door @Noordzee. Zodra de simkaart van jouw huidige provider niet meer werkt op de dag dat jouw abonnement ingaat bij KPN, kun je de KPN simkaart gaan gebruiken.