Skip to main content
Beantwoord

Al 10 maanden onterechte facturatie Spotify

• January 16, 2026
  • 8 reacties
  • 52 keer bekeken

Beste KPN,
Zoals meerdere mensen op dit forum, heb ik hulp nodig bij een hardnekkig probleem met een Spotify-abonnement dat op mijn factuur blijft staan, ondanks een opzegbevestiging in maart 2025.

De situatie:

• Maart 2025: Ik heb Spotify Premium opgezegd en hiervan een bevestigingsmail ontvangen. De facturatie liep echter gewoon door.

• Oktober 2025: Telefonisch contact gehad met de klantenservice. Er werd toegezegd dat het stopgezet zou worden, maar dit is tot op heden (drie maanden later) nog steeds niet gebeurd.

• Ontbrekende bewijslast: Er werd geclaimd dat de fout bij ons lag en er zou bewijs hiervoor gemaild worden. Ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik dit bewijs nooit ontvangen.

Ik kan zelf de online aankoop niet uitzetten via MijnKPN of Spotify en word van het kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels betaal ik dus al tien maanden voor iets wat ik heb opgezegd. Als gezin overwegen wij inmiddels al onze diensten bij KPN op te zeggen als dit niet op zeer korte termijn wordt opgelost. Ik zie jullie reactie en een definitieve oplossing tegemoet.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De facturatie is per 3 februari stopgezet. Er zal dan ook correctie volgen voor het teveel betaalde bedrag. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • January 16, 2026

Beste ​@Jol85 de bewijslast heb je zelf zoals je schreef.

In maart 2025 opgezegd en hiervan een bevestiging per mail ontvangen, dat is toch bewijs?

KPN moet het dus stopzetten en crediteren vanaf april 2025 i.v.m. 1 maand opzegtermijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2026

Dat zou je inderdaad verwachten, maar bij KPN zien ze dit blijkbaar anders...

• January 16, 2026

Het staat nu op de factuur als "Online aankoop" begrijp ik? Stond dat zo ook al in maart en eerder op de factuur? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jol85, welkom op de KPN Community. De reden dat je hier terecht bent gekomen verdiend natuurlijk absoluut niet de schoonheidsprijs. De facturatie van Spotify wil ik graag definitief voor je stopzetten. Zou je jouw community profiel in willen vullen? En als dat gedaan is, geef dan even een seintje hier in het topic. 

Dan ga ik vervolgens voor je aan de slag! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

Fijn! Dank je wel. 

Mijn profiel is ingevuld. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De afdeling die dit nu kan stopzetten is aangestuurd ​@Jol85. Zodra zij een terugkoppeling hebben gegeven, laat ik het weten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2026

​@Jeroen van KPN ik ben benieuwd naar de status van de afhandeling van het stopzetten van de facturatie van Spotify. Helaas is er in januari weer onterecht gefactureerd. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 2, 2026

De facturatie is per 3 februari stopgezet. Er zal dan ook correctie volgen voor het teveel betaalde bedrag.Â