Skip to main content

Ik heb een iphone 12 mini en zoals zovelen op dit forum al 2 maanden slecht tot geen werkend mobiel internet en problemen met bellen, gebeld worden en whats app berichten. Ik heb hier tot 2 keer toe een telefonische melding van gemaakt en een ticket voor aan laten maken maar tot dusver heb ik hier geen sms over ontvangen, laat staan dat ik ben gebeld. Dat hier compensatie voor komt lijkt me logisch maar zolang het abonnementsgeld iedere maand wordt afgeschreven zonder dat KPN met een update of oplossing komt is dit iets waar ik op korte termijn niets aan heb. En na 2 maanden mag je toch wel stellen dat KPN in gebreke blijft en duidelijk niet kan leveren waar je voor betaalt. Een logische oplossing ligt voor de hand: klanten die nog in hun abonnements periode van 1 of 2 jaar zitten in ieder geval aanbieden om het contract te kunnen beëindigen om zodoende een nieuwe provider te kunnen nemen.

Ik ben vanochtend via een medewerker doorverbonden met iemand van de afdeling safe en die heeft het probleem en de vraag mbt het openbreken van mijn contract voorgelegd aan de backoffice en daar kwam het volgende antwoord uit:

 

Dit probleem heeft vooral betrekking op klanten met een iphone 11/12 en voor een oplossing of compensatie moet je bij Apple zijn. Uw contract kan daarom ook niet opengebroken worden en er komt vanuit KPN waarschijnlijk ook geen compensatie. U kunt het beste maar gewoon een nieuwe telefoon kopen. Einde verhaal. 

 

Dit is natuurlijk volkomen belachelijk en ik heb daarom ook maar een officiele klacht ingediend bij KPN.


Op basis van bovenstaande conversatie met KPN zou ik het overigens ook wel prettig vinden als er vermeld zou worden welke telefoon ik dan niet moet aanschaffen en welke vooral wel. Het is natuurlijk wel zuur om nu een nieuwe telefoon te moeten kopen die het vervolgens ook niet goed doet en dat KPN dan weer zegt dat ik dan maar een nieuwe moet kopen. Op tv zie ik trouwens aan de lopende band reclames voorbij komen waarin KPN reclame maakt voor Apple iphones geschikt voor het best geteste netwerk van Nederland. Een waarschuwing onder deze reclames lijkt me wel gepast!


Pffff, dit is zo frustrerend… Net viel de Iphone11 van mijn vrouw ook al uit, ook zij is de dupe nu. En net weer 80 euri afgeschreven voor abonnementsgeld. Wilde net het contract laten openbreken obv artikel 13.2 uit de algemene voorwaarden van KPN. Dus nu heeft Apple het gedaan? Zou zo fijn zijn als KPN dat breeduit communiceert en klanten niet in het ongewisse laat. Kansloos dit


Zeker kansloos. In al die reclamespotjes op tv maken Apple en KPN flink reclame voor elkaar maar als er iets mis is wijzen ze naar elkaar en is de klant de dupe. 


Zeker kansloos. In al die reclamespotjes op tv maken Apple en KPN flink reclame voor elkaar maar als er iets mis is wijzen ze naar elkaar en is de klant de dupe. 

Het punt is wel dat zolang KPN niets formeel op schrift naar ons reageert we geen poot hebben om op te staan. Er zijn geen concrete bewijzen dat ze naar elkaar wijzen, althans dat ze dat niet als zodanig communiceren. In dat geval heeft het geen zin om in protest te gaan, klachten in te dienen, je abonnement om redenen op te zeggen, of op andere manier ons gelijk te halen. Da’s nog het meest frustrerende


Het punt is wel dat zolang KPN niets formeel op schrift naar ons reageert we geen poot hebben om op te staan. Er zijn geen concrete bewijzen dat ze naar elkaar wijzen, althans dat ze dat niet als zodanig communiceren. In dat geval heeft het geen zin om in protest te gaan, klachten in te dienen, je abonnement om redenen op te zeggen, of op andere manier ons gelijk te halen. Da’s nog het meest frustrerende

Ik verwacht toch echt wel wat meer van KPN. Ze willen dat we een premium prijs betalen, nu met een extra verhoging, maar doen uiterst geheimzinnig over dit probleem. Twee maanden! En nog steeds nul om het rekest.


Ik vermoed dat als dit niet netjes wordt geregeld heel veel klanten het komende jaar weg zullen gaan bij KPN. 


Wat denk ik voor mij persoonlijk nu de grootste irritatie is dat er telkens wordt gezegd dat als je een ticket aan laat maken je per sms op de hoogte wordt gehouden maar dat je ( ook na het indienen van een klacht) gewoon helemaal niets hoort, geen telefoontje, geen sms, helemaal niets. De klantenservice en backoffice zeggen alleen als je ze belt dat je beter een andere telefoon kunt kopen, maar welke dan? Als ik de berichten zo lees zijn er intussen meerdere modellen zowel van Apple als van Samsung die dit probleem hebben. 


Ik begrijp die frustratie volkomen Loja. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is en dat je snel wat hoort!


Reageer