Skip to main content

Sinds 4 dagen geen internet en telefonie in de VS maar wel een bundel. Ook heb ik de telefoon opnieuw opgestart en handmatig netwerk gekozen maar werkt nog steeds niet. Wat nu te doen? 

Hoi @Suus111 

Welkom op het forum van KPN.

Heb je het volgende al gecontroleerd binnen de instellingen van je smartphone:

  • Staat (data-) roaming wel aan?

Dit kun je vinden bij mobiele netwerk of netwerkinstellingen.

Zolang (data-) roaming helemaal uit staat, kun je niets met je smartphone in de VS.

Voor het beste bereik zou ik je adviseren om voor T-Mobile US of AT&T US te kiezen, beide netwerken hebben een goed 4G en 5G netwerk in de VS.

Laat even weten, of je het hiermee hebt kunnen oplossen.

 


Data roaming staat aan, heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart of geprobeerd zelf een netwerk te kiezen. Helaas helpt niets. Heb de eerste paar dagen wel gewoon internet gehad.


Hoi @Suus111 

Bedankt voor je terugkoppeling.
Data- roaming staat in elk geval aan in je smartphone, maar daarmee is je probleem nog niet verholpen, wat uiteraard heel vervelend is.

Kun je mij aangeven welk merk smartphone je hebt?
En welk model?
Check ook even binnen de instellingen van je smartphone, op welke softwareversie (Android of iOS) hij momenteel draait.

 


Hi Michel,

 

bedankt voor je hulp.

het betreft een iPhone 12 en draait op ios 17.5.1.


Hoi @Suus111 

Dank voor je snelle reactie terug.

Je hebt een iPhone 12, die in elk geval draait op de laatst verschenen softwareversie.

Zou je eens de netwerkinstellingen willen resetten op je iPhone 12, dat doe je als volgt:

  • Open de instellingen app (tandwieltje)
  • Ga vervolgens naar Algemeen
  • Scrol daar helemaal naar beneden, en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in
  • Tik vervolgens op Stel opnieuw in
  • Kies in de lijst die dan verschijnt voor de optie Herstel netwerkinstellingen
  • Voer vervolgens je toegangscode in
  • Tik vervolgens op Herstel netwerkinstellingen (in het rood aangegeven)
  • Waarna je iPhone de netwerkinstellingen gaat resetten
  • Zodra dit gebeurd is, zie je weer het beginscherm

Laat even weten of dit het probleem heeft doen oplossen.


Hi Michel,

 

dit heeft voor nu geholpen! Super bedankt!

heel blij mee.

Suzanne


Hoi @Suus111 

Heel graag gedaan!!
Fijn dat het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen, want daarmee haal je eventuele fouten weg en worden de correcte netwerkinstellingen opnieuw ingeladen op je iPhone.

Doet mij goed 😊 dat je er blij mee bent.

Michel


Reageer