Skip to main content

Dag allen en jij in het bijzonder! Er is al dagen (ik verblijf nu rondom Amsterdam) geen of heel slecht mobiel internet bereik. Is er iemand die dit herkend. Alle gebruikelijke aanpassingen en handelingen in de telefoon heb ik reeds uitgevoerd. De medewerker van KPN geeft aan dat er inderdaad al een week slecht bereik is echter er is geen communicatie van naar buiten toe. Ondertussen heb ik net een nieuw Unlimited abonnement maar ben nog steeds aangewezen op Wifi en onderweg vrijwel geen bereik (ook buiten Amsterdam). Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Een schone dag gewenst. Met aandacht, Mark

Hier het zelfde probleem, heb rond A'dam en Hoorn de laatste dagen idd met regelmaat slecht (Edge) of geen Internet. En dan vanuit het niets is het weer 5G.


Hi @Mark Houtveen, welkom hier. 

Is een specifieke locatie in Amsterdam of echt rondom de hele stad? Ik vraag dit om te achterhalen of het aan een bepaalde mast ligt. 

Mijn advies is om in ieder geval met ons te bellen zodat mijn collega's mee kunnen kijken en indien nodig de technische dienst aansturen. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Er zijn iPhone 11 en 12 gebruikers die problemen melden. Dit is niet locatie gebonden. 

Toevallig ook zo'n toestel @EggeP , @Mark Houtveen ?


@Alex van KPN , @PeterG ,

Bij mij is het niet locatie gebonden en heb een Iphone 12. Alle opties als, schoonmaken SIM kaart, herstel netwerk instellingen etc hielpen niet.

 

Gisteren zo goed als de hele dag geen mobiel internet. Aan het eind van de middag naar de KPN winkel geweest om de SIM kaart om te ruilen. Gelijk herstel netwerk instellingen gedaan en tot nu toe geen problemen meer gehad.

 

Fingers crossed en hopen dat dit het probleem heeft opgelost.

 


Dank allen voor jullie reacties. Nee, het is zeker niet locatie gebonden. Echter het bellen met uw collega’s bij de KPN, Alex, helpt mij niet veel verder. De nieuwe simkaart is gisteren geïnstalleerd en het euvel is nog immer hetzelfde. De ene collega van u adviseert nu een nieuwe telefoon, een andere wil mij doorverbinden met een andere afdeling welke blijkbaar meer kennis van zaken heeft. Ik vraag mij inmiddels ook af of wat een medewerker van de KPN die ik als eerste sprak deze week tegen mij zei opgeld doet, namelijk dat er al een week een storing is op het mobiele netwerk van KPN.

Ik heb gewoon vol bereik maar de verbinding met Internet is heel instabiel en het bellen is ‘rampzalig’. De ander hoort mij niet, gesprekken worden abrupt afgebroken door het systeem, ik dien vier/vijf keer te bellen voordat ik iemand kan bereiken et cetera.

Het is een goede les om voortaan maar twee functionerende telefoons tot mijn beschikking te hebben (er is nog een toestel met prepaid kaart, echter dat toestel is te oud om nog goed te kunnen functioneren in deze snel veranderende wereld).

Onderweg zit ik nu dus geregeld zonder internet en ben telefonisch amper bereikbaar.

Dank voor al jullie aandacht.

Geniet intussen van al dat nieuwe leven wat zich zo dezer maanden om ons heen aandient en ontpopt en ontpopt heeft.

🐝🐛🐑🕸️🐾🌱🦋🪺🌸

Een gezegende en vooral ook lieve dag voor en naar jezelf en alle gedachten en gevoelens.

Met dankbaarheid,

Mark

Het toestel is een iPhone SE


Het probleem is erg herkenbaar. Mijn partner en ik hebben allebei de afgelopen tijd problemen met het mobiele internet (van KPN). Het signaal is erg slecht of valt weg, en dan is het opeens weer helemaal terug. In een van de telefoons is er een tweede sim kaart van Vodafone, en dat signaal is altijd stabiel. De problemen doel zich ook thuis voor. Hier was het signaal tot nu toe prima, maar de laatste tijd slechts een streepje. 


Gebruik je thuis "bellen via wifi" niet @Boaz Stewart ?


Zeker, maar het laat zien dat er iets aan de hand is met het mobiele netwerk. Het signaal is veel zwakker dan normaal 


Met bellen via wifi werkt het zelfs zonder mobiel netwerk. 

Dat merk ik in mijn kelderbox. Onder mijn woonkamer. 


Ik zie hier allemaal goedbedoelde adviezen langskomen. Maar het gegeven is niet of ik met Wifi of via Wifi kan bellen. Ik heb onderweg en thuis geen internet via het mobiele netwerk waar ik wel voor betaal en kan gewoon niet vertrouwen op het mobiele netwerk tijdens het bellen. De telefoon, de verbinding wordt telkens verbroken of de ander hoort mij en ik de ander niet en vice versa. Het abonnement opzeggen is geen optie want net verlengd. Het enige alternatief wat er nu is, is een tijdelijk abonnement of sim-only bij een andere provider. Ik bel onder andere veel met nabestaanden en dan is echt geen optie om dit slechte bereik te hebben en dat telkens een verbinding wordt verbroken. Je zou bijna terugverlangen naar een vaste telefoonlijn. Bovendien is ook via Wifi bellen niet betrouwbaar gebleken de laatste dagen en kan ik onderweg nu niet navigeren want geen bereik via deze telefoon. En de KPN geeft geen garantie dat het met een ander toestel wel zal gaan werken. Ze geven in elk telefoongesprek aan dat er wel degelijk een grote storing is maar het wordt niet landelijk gecommuniceerd. Ik dien nu te wachten op een oproep van een andere afdeling maar er wordt niet gezegd wat die dan wel voor mij kunnen betekenen. Alle instellingen zijn al drie keer nagelopen. En ondertussen dien ik extra kosten te maken om bereikbaar te kunnen zijn echter compensatie wordt niet aangeboden. De wondere wereld van het digitale bestaan. En vooral de wondere wereld van de klantenservice waar iedere medewerker precies weer andere informatie meegeeft. Het puzzel plaatje wordt wel steeds completer. Dat dan weer wel. Een schone en elegante avond gewenst. Met dankbaarheid, Mark

 

 


Kpn mag dan wel wereldwijd als beste netwerk gekozen zijn, dit is nou al de tweede keer in twee jaar dat Apple problemen heeft na een iOS update.

Echter geeft kpn de exacte specificaties door aan de toestel fabrikanten. Dan moeten updates toch aan die specificaties voldoen. 


Wat is het stil hier. Het probleem is toch nog helemaal niet opgelost!!!!!


Hi allen. Als je last hebt van verbindingsproblemen, zijn er een paar dingen die je zelf kunt proberen:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding. Weet dat het onderzoek loopt, en als je een melding aan laat maken, hoor je het zo gauw er nieuws en/of een oplossing is.


Reageer