Skip to main content
Vraag

Al een aantal dagen in Frankrijk zonder mobiel bereik

• April 30, 2026
  • 9 reacties
  • 80 keer bekeken

Goedemorgen

Ik ben schipper van beroep. 

Ben al een aantal dagen in Frankrijk zonder enig telefoon bereik.

Zoeken van netwerken is geen optie want er is geen service dus geen optie tot zoeken van een ander netwerk. 

Ik ben weg gegaan bij odido om dit probleem te vermijden 

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 30, 2026

Hallo ​@Tainzz ,

In het buitenland ben je afhankelijk van het mobiel netwerk van dat land. Wat vaak helpt is om jouw toestel op 4G te zetten (of juist op 5G). Verder inderdaad handmatig netwerken zoeken.

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron en meer tips:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Tainzz, welkom bij de community!

Dat is natuurlijk ontzettend lastig, zeker als je voor je werk afhankelijk bent van bereik.

De tips van ​@Noordzee zijn in dit geval echt goede stappen om even naar te kijken en te proberen. In het buitenland ben je namelijk afhankelijk van de netwerken daar, en handmatig wisselen of instellingen aanpassen kan soms net het verschil maken.

Laat je vooral even weten of het met deze stappen lukt? Dan denken we hier ook graag verder met je mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Geen van deze oplossingen is van toepassing 

De telefoon heeft geen service en kan ook geen noodoproepen doen. De telefoon verbind niet met een zendmast. Bij het over gaan van de grens Frankrijk belgie had ik per direct weer ontvangst

Ik denk dat Frankrijk iets blokkeert waardoor ik geen verbinding mag maken 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Het is hetzelfde toestel die ook met Odido geen verbinding in Frankrijk maakt begrijp ik. 

Dan zou je toch zeggen dat het niet aan de provider zal liggen. Maar het toestel. Instelling? Ergens. 

Of hij is niet geschikt voor Franse netwerken (frequenties).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Heb de kaart in meerdere toestellen geprobeerd. Helaas geen verbeterd resultaat 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Het blijft vreemd dat je met zowel Odido als KPN geen verbinding hebt in Frankrijk. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Tainzz, dit is inderdaad vreemd, zeker omdat het bij zowel Odido als KPN niet werkte in Frankrijk.

Kun je nog even aangeven:

• welk toestel je gebruikt?
  • of je nu een eSIM of fysieke sim hebt?

Dan kijk ik gerichter met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

Ik heb een Esim. Inmiddels wel een fysieke sim bestel

En een Zfold 7 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen ​@Tainzz, wat een merkwaardig issue! Ik kan hier intern weinig over vinden. Op het forum van samsung vind ik wel iets vergelijkbaars volgens mij. Heb je hierover ook contact gehad met Samsung? Ik ben wel benieuwd of het met de fysieke simkaart beter is en of die wel werkt in een ander toestel