Beste lezer,
Al geruime tijd ondervind ik aanzienlijke problemen met het gebruik van internet en bellen via KPN op mijn iPhone 11 Pro.
De problemen zijn als volgt:
- Geen 4G op verschillende locaties en tijdstippen, waarbij KPN Edge als enige bovenin het scherm verschijnt. Het lijkt alsof er geen vast patroon of specifieke locatie is waar de verbinding wegvalt.
- Onderbrekingen tijdens telefoongesprekken.
Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? De iPhone 11 bekend staat om dergelijke kwesties in combinatie met het KPN-netwerk (zie diverse artikelen). Echter maakt KPN een onderscheidt tussen de iPhone 11 en iPhone 11 pro in dit geval.
Opvallend genoeg beweert KPN namelijk dat deze problemen niet bij de iPhone 11 Pro voorkomen, wat ik persoonlijk bijzonder vind. Sinds begin 2023 ben ik actief bezig met het zoeken naar een oplossing. Ik heb meerdere keren contact gezocht met de klantenservice en technische dienst, evenals fysiek in een KPN-winkel, maar word steeds van de ene afdeling naar de andere gestuurd.
Uiteindelijk beweert de technische dienst van KPN dat het probleem bij mijn toestel ligt, wat ik betwist omdat Apple heeft bevestigd dat er niets mis mee is (ik heb ook geen idee waarop deze bewering is gebaseerd en dit kon mij ook niet uitgelegd worden). Ook heb ik een simkaart van een andere provider in mijn toestel gebruikt, waarbij ik geen problemen ondervond met internet of bellen (waarbij ik dus uitsluit dat het niet aan mijn toestel ligt).
Ik heb het gevoel dat KPN voor hun makkelijkste optie kiest door te zeggen dat het probleem bij mijn toestel ligt en adviseert om contact op te nemen met Reconext (reparatieservice). Na contact met Reconext zeggen ze echter niets te kunnen doen qua diagnose / klantenservice naar dit probleem en dat ik beter naar een KPN-winkel kan gaan. In de KPN-winkel vertellen ze me vervolgens (na een week wachten op antwoord) dat ik contact moet opnemen met de technische dienst. De cirkel is dus rond helaas… Iets wat ze zelf ook aangaven in de winkel.
Ik heb sterk de indruk dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd en dat KPN weinig belang lijkt te hechten aan het helpen van klanten met technische problemen, ondanks het feit dat ik maandelijks keurig mijn factuur betaal.
Als jij vergelijkbare problemen ervaart met telefonie/internet op een KPN-abonnement in combinatie met een iPhone 11 Pro, hoor ik graag van je.