Skip to main content

Hoi. Hier al langere tijd 1 streepje bereik. Daardoor verbindingsproblemen (mensen kunnen me niet bellen). Graag hoor ik een goed advies. Echt waardeloos dit.

Simkaart in ander toestel werkt niet. Alle stappen op KPN website ook niet.

Dag @simons83 is dat het geval in huis of ook buiten.  Als het in huis is dan komt dat vaak door isolatie.  Je kan dan kiezen voor bellen over wifi.  Hier vind je meer info.


Wat Joep zegt klopt inderdaad, soms werkt de constructie van je huis, zeker isolatie tegen je in dit soort situaties. Heb je buiten ook last van een verminderde dekking en hoe lang speelt dit al?


Dank voor jullie reacties. Ik heb het buiten niet. Er zijn geen aanpassingen aan het huis gedaan en voorheen had ik het niet. Het is in 1 specifieke hoek van het huis. Kan het ook zijn dat het signaal verstoord wordt door bepaalde apparatuur?


Dat zou zeker kunnen, mobiel blijft een type radiosignaal immers. Heb je daar bepaalde apparatuur staan die je dan verdenkt? Je kan anders, mits je toestel dat ondersteunt ook bellen via Wifi aanzetten zoals Joep aangeeft.


Ik heb zonnepanelen op het platte dak geplaatst. Misschien verstoort dat de boel. Ga wifi bellen proberen.


Dat zou een oorzaak kunnen zijn inderdaad Simon. Dan hoop ik dat bellen via Wifi goed voor je werkt en als ik nog iets kan doen laat het dan weten!


Probleem duurt voort. Als ik sim op vodafone of tmobile zet dan heb ik plots wel 4 streepjes. Klanten kunnen me niet bereiken. Ze krijgen te horen dat mn nummer niet in gebruik is. Geen idee wat ik nog kan doen. Als het niet anders kan moet ik naar een andere provider vrees ik. Heb alles geprobeerd. Van wifi bellen tot sim in ander toestel etc.


Het zou jammer zijn als je ons zou moeten verlaten dan maar ik snap ook dat dit ook niet werkt. Ik zou dan toch even bellen met 0800-0402. Die kunnen samen met jouw verder kijken en eventueel een storingsmelding voor jou aanmaken. Bellen via Wifi is dus geen optie gebleken?