Skip to main content

Beste KPN

 

ik melde maanden geleden dat ik geen bereik had op mijn iPhone 11 met een KPN simkaart. Dit zou worden doorgezet aan de technische dienst. 
 

Ik bel later terug voor een update, was er niet en er was nog nooit van dit probleem gehoord (blijkbaar heeft dit vorig jaar zich ook al voorgedaan) en er zou nu een ticket worden aangemaakt. (Waarom was dat hiervoor niet gedaan) 

 

ik bel nogmaals terug voor een update, er is nog geen ticket aangemaakt, ik vraag nogmaals om een ticket aan te maken en een bevestiging is verstuurd word me verteld, ik geef aan de telefoon aan de bevestiging nog niet ontvangen te hebben en graag aan de lijn te blijven tot ik de bevestiging van het ticket heb. De bevestiging word nogmaals “verstuurd” word me gezegd, ik blijf aan de lijn en geef paar minuten later aan hem nog niet te hebben ontvangen. De lijn word verbroken.

 

ik bel meteen terug, de volgende klantenservice medewerker weet mij te vertellen dat deze bevestiging niet afgegeven kan worden, en de vorige telefonisten had dit dus ook niet gedaan kunnen hebben terwijl hij dit wel zij. (Dit valt ook in lijn met kpn medewerkers die elkaar continu tegenspreken afhankelijk van wie je spreekt en waar het op dat moment over gaat) 

 

kort om ik wacht al maanden tot ik me abonnement weer kan gaan gebruiken, telefonisch is enige update niet te krijgen. Ik heb alle incasso’s die ik kon terugboeken teruggeboekt en de machtiging stop gezet in de hoop dat dit wel jullie aandacht krijgt, ik hoop spoedig een oplossing voor mijn probleem te krijgen 

 

mvg 

 

Hi @F_Community, goed dat je hier een topic voor aanmaakt.

Erg frustrerend hoe het telefonisch is gelopen, je mag beslist beter verwachten. Collega's horen hier ook van op de hoogte te zijn. 
Als de bevestiging van het ticket niet meer verstuurd kan worden, dan kunnen mijn collega's telefonisch wel controleren of het ticket aangemaakt is en je die bevestiging mondeling doorgeven. 

Eventueel kun je ook contact via X (Twitter) of Facebook over opnemen. Daar kunnen mijn collega's ook controleren of er een ticket aangemaakt is en zo heb je in elk geval wel zwart op wit dat er een ticket bij ons open staat.

Het terugstorten van incasso's zal dit helaas niet versnellen. Dat is een automatisch proces, dus daarin zal alleen het systeem zien dat facturen niet betaald sturen en je herinneringen sturen. Ik raad je daarom wel aan om de facturen te betalen, zo voorkom je ook herinneringskosten. 

Excuses voor het ongemak. Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten.


Hoi ​@F_Community 

Ter aanvulling op de reactie van moderator @Sanne van KPN hierbij het geautomatiseerde incassotraject van KPN.
Dit gebeurd volledig geautomatiseerd, dus er komt geen mensenhand aan te pas.
Dus met het storneren van bedragen, kun je uiteindelijk alleen maar meer problemen krijgen.

 

Het incassotraject bij KPN:
 

Automatisch incasso mislukt
Soms gaat het mis met betalen. We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt. Maar het kan gebeuren. We doen eerst een tweede poging.

Mislukt de tweede incasso poging ook? Dan krijg je van ons een e-mail en/of sms om je hierover te informeren. In dit bericht staat een link waarmee je direct kunt betalen. Of een code in waarmee je via iDEAL kunt betalen via kpn.com/betaalnu.

Kom je niet uit met betalen van je factuur? Je leest hier meer over het maken van een betaalafspraak.

 

Eerste betaalherinnering
Als je na 14 dagen nog niet hebt betaald, krijg je van ons een betaalherinnering. Deze krijg je per e-mail.

We vragen je om de openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link uit de herinneringsmail.

Betaal direct het openstaande bedrag om herinneringskosten of afsluiting te voorkomen. Je hebt 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen.

 

Tweede betalingsherinnering

Betaal je niet gelijk? Dan ontvang je opnieuw na 14 dagen een betaalherinnering. We sturen deze betaalherinnering per e-mail. Deze betaalherinnering kost € 20,-. Dit brengen we op de volgende factuur in rekening.

We vragen je de betaling zo snel mogelijk te voldoen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link in de herinneringsmail. Doe je dit niet? Dan volgt afsluiting.

 

Blokkade

Heb je na de vervaldatum van de tweede herinnering nog niet betaald? Dan word je geblokkeerd. Dat betekent dat je je Internet, TV en/of Bellen of mobiel niet kunt gebruiken. Tijdens de blokkade kun je nog wel de klantenservice bellen. Ook kan je de betaalpagina's op kpn.com nog gebruiken. Zo kan je de blokkade opheffen via kpn.com/ikbetaalnu.

Je leest in dit artikel meer over wat je kan doen als je afgesloten bent.

Heraansluiten

Heb je betaald? Je wordt 2 uur na ontvangst van de betaling weer aangesloten.

Voor het heraansluiten van jouw diensten brengen wij heraansluitkosten in rekening. Dit is voor Mobiel €33,88 en voor TV, Internet & Vast bellen €25,-. Deze kosten komen op de volgende factuur te staan.

Contract beëindigen

Betaal je na blokkade nog niet? Dan zullen wij jouw contract beëindigen. Ook dragen we de schuld over aan een incassobureau. We informeren je per brief hierover.


Reageer