Skip to main content

Sinds een paar weken komen alle inkomende gesprekken binnen als anoniem.

Ging destijds om een iPhone 12 met e-sim.

Eerder al telefonisch contact gehad met KPN, de persoon aan de lijn kon het niet oplossen en had mijn simkaart vervangen en een nieuwe op laten sturen.

Fysieke simkaart na ontvangst geprobeerd in een iPhone 12 en een iPhone 7, met hetzelfde resultaat: alle inkomende gesprekken komen anoniem binnen.

Wat kan ik/KPN nog meer doen?

Mocht KPN meelezen; het gaat om het mobiele nummer eindigend op 9.

Hier ook hetzelfde soort probleem sinds een aantal weken, dan wel met een normale SIM kaart (iPhone SE 2022). Reeds telefonisch contact opgenomen met KPN, die kon helaas alleen maar concluderen dat alles goed zou staan, er zou een case van worden gemaakt. Al van alles geprobeerd maar helaas komen nog steeds alle bellers die in mijn adresboek staan binnen als onbekend. Uit bovenstaand verhaal begrijp ik niet de enige ben en dat een nieuwe simkaart het probleem blijkbaar niet zal oplossen. Ik zal morgen nog maar even contact opnemen met KPN.


Hi @anonymoez, ik kijk graag even met je mee maar heb nog helemaal geen klantgegevens van je 😉

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hi @Maja_ , ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Daarnaast heb ik gisteren voor de derde keer in enkele weken telefonisch contact gehad met support. De dame aan de lijn verzekerde mij dat van mijn probleem een ticket zou worden aangemaakt (waarvan ik vooralsnog geen bevestiging heb ontvangen, dus geen idee of dat dit keer ook echt gebeurd is).


Bedankt @anonymoez! Ik zie dat de technische dienst er een paar minuten geleden mee bezig is geweest en geprobeerd heeft om je te bellen om te vragen of het nu wel goed gaat, maar ze kregen je niet te pakken. Zou je eens kunnen controleren of het inderdaad weer goed is nu? Zo nee, dan laat ik dat direct weten aan de collega die er mee aan de slag is geweest 🙂


Bedankt @anonymoez! Ik zie dat de technische dienst er een paar minuten geleden mee bezig is geweest en geprobeerd heeft om je te bellen om te vragen of het nu wel goed gaat, maar ze kregen je niet te pakken. Zou je eens kunnen controleren of het inderdaad weer goed is nu? Zo nee, dan laat ik dat direct weten aan de collega die er mee aan de slag is geweest 🙂

 

@Maja_ yes! het werkt weer!!!

thx


Ah helemaal super! Geef ik ook door aan m'n collega 😊


Hier ook hetzelfde soort probleem sinds een aantal weken, dan wel met een normale SIM kaart (iPhone SE 2022). Reeds telefonisch contact opgenomen met KPN, die kon helaas alleen maar concluderen dat alles goed zou staan, er zou een case van worden gemaakt. Al van alles geprobeerd maar helaas komen nog steeds alle bellers die in mijn adresboek staan binnen als onbekend. Uit bovenstaand verhaal begrijp ik niet de enige ben en dat een nieuwe simkaart het probleem blijkbaar niet zal oplossen. Ik zal morgen nog maar even contact opnemen met KPN.

Bij mij is het probleem helaas nog steeds niet opgelost, heb al meerdere malen contact gehad met de KPN Helpdesk (Internet & Mobiel). Heb al een nieuwe simkaart toegestuurd gekregen, iPhone SE 2022 ook helemaal als nieuw ingesteld, geen van beide heeft geholpen. Ik hoop dat dit probleem snel kan worden opgelost.

 


Ik zie dat je inderdaad al een aantal keer contact hebt gehad hierover @iDenniZ, en dat een aantal collega's geprobeerd hebben om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat dit tot nu toe niet gelukt is!

Of het mij wel gaat lukken weet ik niet, aangezien het niet duidelijk is wat er de oorzaak van is dat je telefoontjes anoniem binnen komen. Ik heb de inkomende nummerweergave nu helemaal uit gezet, en als dat goed verwerkt is, zet ik nummerweergave weer aan. Misschien dat dit een verschil maakt. Nog even voor de zekerheid: lukt het jou om je simkaart in een ander toestel te testen? De kans is uiteraard ook aanwezig dat er iets mis is met je toestel, en dan kunnen we ons beter daar op gaan richten!


Beste Maja

Het aan- en uitzetten van de inkomende nummerweergave heeft niet gewerkt. Ik heb mijn Simkaart getest in een andere telefoon, ook daarmee hetzelfde probleem. 

 

Ter info:

Het probleem is inmiddels opgelost. 😁

Ik heb (zoals ik in het eerste gesprek met de KPN-helpdesk aangegeven) met wat speciale codes zitten rommelen, volgens de medewerker zou dat niet de oorzaak kunnen zijn. Achteraf blijkt dit toch zeker wel invloed te hebben gehad, het zomaar invoeren/uittesten van de speciale codes is dus niet erg slim.  

Ik weet niet waarom, maar ik heb blijkbaar code *#30# (Presentatie telefoonlijn Uitgeschakeld) uitgevoerd. De code *30# (Presentatie telefoonlijn Ingeschakeld) heeft het probleem uiteindelijk opgelost. 

Ik wil jou en de mensen van KPN die mij hebben geprobeerd te helpen hierbij hartelijk bedanken voor hun genomen tijd en inzet.  Ik heb mijn lesje geleerd. 😌


Ah, kijk aan, heel goed dat je hier achter bent gekomen! 💪🏽

En ik snap wel dat mijn collega aan heeft gegeven dat dit niet de oorzaak zou kunnen zijn, deze code zou namelijk alleen weer moeten geven of nummerweergave aan of uit staat, en de optie niet uit moeten schakelen 🤔

 

 

 

 

Welk toestel heb je precies? Het kan zijn dat bepaalde toestellen eigen/andere codes gebruiken en dat is -ook voor ons!- wel handig om te weten 😃


Beste Maja,

Bedankt voor je feedback! 😃

Ik had het probleem met de iPhone SE 2022 (3e generatie) 128 gb.

 


Bedankt @iDenniZ! Dan weten we nu even hoe het zit 😊